Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #163: Smart svinborst

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac sammanfattar förra veckans CES-mässa, och pratar smarta hemmet, självkörande bilar, trådlösa hörlurar och nätverkssäkerhet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-01-15 10:49

Bra sammanfattning av CES
En fråga som jag kanske missat
Kör Asus Zenphone AR Google Tango?

Ursprungligen av PaO:

Kör Asus Zenphone AR Google Tango?

Ja.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-01-15 19:51

Trevligt avsnitt som alltid!!

Och angående "smarta hemmet". Jag tänker då inte överge Z-Wave. Struntar faktiskt i Siri och Home-appen, det är alldeles för inlåst i dagsläget. Börjar bli rätt nöjd med min setup nu. En gammal iPad mini får från och med nu agera fjärrkontroll (ImperiHome har stöd för massor av protokoll och fabrikat, riktigt nöjd!)

Se bild här: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1...

Mycket bra pod! Trevligt att lyssna. Funderade på om ni tror air pods tekniken kommer flyttas in i andra över örat enheter från Apple?

Ursprungligen av D_Odell:

Mycket bra pod! Trevligt att lyssna. Funderade på om ni tror air pods tekniken kommer flyttas in i andra över örat enheter från Apple?

Tack! Ja W1-chippet sitter ju redan i Beats-lurar som solo3, Powerbeats och BeatsX. Kanske kan det bli fler Apple-brandade hörlurar också.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-01-16 13:11
Ursprungligen av JohannesKBA:

Trevligt avsnitt som alltid!!

Och angående "smarta hemmet". Jag tänker då inte överge Z-Wave. Struntar faktiskt i Siri och Home-appen, det är alldeles för inlåst i dagsläget. Börjar bli rätt nöjd med min setup nu. En gammal iPad mini får från och med nu agera fjärrkontroll (ImperiHome har stöd för massor av protokoll och fabrikat, riktigt nöjd!)

Se bild här: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1...

Ah, snygg lösning! Bra sätt att ge gamla prylar nytt liv så att de inte behöver skräpa i en låda.

Tyckte nätverksbiten var det bästa i detta avsnitt. Gillar att pilla med sådant. Själv tycker jag en router bara ska vara en router. Allt det smarta ska komma efter i en egen box. En pryl till, men mycket bättre.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-01-16 15:09
Ursprungligen av SweSG:

Tyckte nätverksbiten var det bästa i detta avsnitt. Gillar att pilla med sådant. Själv tycker jag en router bara ska vara en router. Allt det smarta ska komma efter i en egen box. En pryl till, men mycket bättre.

Kul att höra! Ja jag gillade vad jag såg hos Bitdefender och Norton. Bitdefenders fördel är som du är inne på att de separerar ut säkerheten i en låda medan din router sköter nätverksbiten. Nackdelen där är att det påverkar prestanda mer, och de garanterar inte låg påverkan om du kör med högre hastigheter än 100 Mb/s. Norton Core kombinerar både router och säkerhet i en enhet, och ska påverka prestanda betydligt mindre. De påstår också att deras router erbjuder nätverksprestanda på nivå med eller till och med bättre än många prestandaroutrar på marknaden. Det återstår att se om det stämmer eller ej, kommer ju tyvärr dröja ett bra tag innan någon av produkterna når den svenska marknaden.

1
Bevaka tråden