Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV-appar kan nu vara lika stora som i IOS

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple ger nu appar i TV OS möjligheten att vara lika stora som appar i IOS, det vill säga 4 GB istället för de tidigare 200 MB.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-01-13 11:13

Nya möjligheter

Hoppas verkligen detta öppnar upp nya möjligheter för utvecklarna. Kanske man får se mer revolutionerande appar och bättre spel. ?
Efterlyser verkligen en webbläsare till just Apple TV, en som klarar det mesta. Men det kanske aldrig blir verklighet. ?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2017-01-13 17:40

Spotify kanske kunde få fram en app nu. Vore fint.

Ursprungligen av mpower:

Hoppas verkligen detta öppnar upp nya möjligheter för utvecklarna. Kanske man får se mer revolutionerande appar och bättre spel. ?
Efterlyser verkligen en webbläsare till just Apple TV, en som klarar det mesta. Men det kanske aldrig blir verklighet. ?

Är väldigt nyfiken på varför folk efterfrågar webläsare till ATV? Jag kör Airplay via iPhone eller iPad för sådant. Kan du förklara vilken funktion en webbläsare skulle fylla för dig?

Hoppas final fantasy spelen och liknande andra spel nu enkelt kan portas till ATV'n.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-01-14 00:15
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Är väldigt nyfiken på varför folk efterfrågar webläsare till ATV? Jag kör Airplay via iPhone eller iPad för sådant. Kan du förklara vilken funktion en webbläsare skulle fylla för dig?

Om den som äger iPhonen åker iväg och handlar...
Alla har inte en egen

Ursprungligen av kenjon:

Om den som äger iPhonen åker iväg och handlar...
Alla har inte en egen

Haha ja det är ju ett scenario Men sen har jag också svårt att se hur man kan bygga en njutbar surfupplevelse med ATV-fjärren som input.

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Haha ja det är ju ett scenario Men sen har jag också svårt att se hur man kan bygga en njutbar surfupplevelse med ATV-fjärren som input.

Klarar inte tvOS av bluetooth tangentbord nu?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-01-14 13:20
Ursprungligen av SweSG:

Klarar inte tvOS av bluetooth tangentbord nu?

Jo.
https://support.apple.com/sv-se/HT205302

Ursprungligen av SweSG:

Klarar inte tvOS av bluetooth tangentbord nu?

Ja det gör det ju (som påpekat) men blir det inte ändå en undermålig upplevelse? Måste man inte då ha en musplatta i tangentbordet också? Tycker att musplatta med tangetbord till TV är sjukt obekvämt att använda de gånger jag testat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-01-14 14:37

Det funkar, eller en Magic TrackPad.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-01-16 08:21
Ursprungligen av kenjon:

Om den som äger iPhonen åker iväg och handlar...
Alla har inte en egen

Sedan tycker jag också det känns en aning primitivt att alltid streama från t.ex mobilen. Det finns ju uppenbarligen ett problem med att streama till ATV också, svensk text har jag aldrig lyckats få med. Men med en native webbläsare skulle det ju definitivt kännas bättre. Sedan får man ju mer nytt av sitt BT-tangentbord också.

1
Bevaka tråden