Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Greenpeace listar grönaste teknikföretagen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple får för tredje året i rad fina lovord från Greenpeace för sin satsning på grön energi, men även Google och Facebook hamnar högt upp på listan.

Läs hela artikeln här

Så Facebook & Google driver också sina kontor & dataparker med solkraft? Har byggt gigatiska solpanelsystem? Det visste jag inte. Toppen...om det verkligen stämmer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-01-10 18:22

Google köper "ren" energi från andra företag. Apple bygger väldigt mycket av sin egna rena energi, typ solceller & vindkraft.

Good. jag tycker dock att när man bygger eget grönt så har det...tja, lite mera cred.
En som köper en bra dator är ju att gratulera, men den som bygger en egen är...tja, coolare.
En som ger pengar till Läkare utan gränser är att beundra...men vad känner man för läkaren/skötaren/sköterskan som åker ner SJÄLV till battle ground och räddar barn? Jo...det är en annan nivå liksom....

Nå - jag gratulerar ALLA som köper grön el! En eloge till dom. (alla kan ju inte bygga eget)

Ursprungligen av Saalad:

Google köper "ren" energi från andra företag. Apple bygger väldigt mycket av sin egna rena energi, typ solceller & vindkraft.

  • Medlem
  • 2017-01-10 21:03
Ursprungligen av Demiurgen:

Good. jag tycker dock att när man bygger eget grönt så har det...tja, lite mera cred.
En som köper en bra dator är ju att gratulera, men den som bygger en egen är...tja, coolare.
En som ger pengar till Läkare utan gränser är att beundra...men vad känner man för läkaren/skötaren/sköterskan som åker ner SJÄLV till battle ground och räddar barn? Jo...det är en annan nivå liksom....

Nå - jag gratulerar ALLA som köper grön el! En eloge till dom. (alla kan ju inte bygga eget)

https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.c...

  • Medlem
  • International user
  • 2017-01-11 12:48
Ursprungligen av Demiurgen:

Så Facebook & Google driver också sina kontor & dataparker med solkraft? Har byggt gigatiska solpanelsystem? Det visste jag inte. Toppen...om det verkligen stämmer.

Jo de apar efter som alltid

1
Bevaka tråden