Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Huawei presenterar nya mobilen Honor 6X

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Huawei presenterar uppföljaren till Honor 5X på CES-mässan.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-01-04 20:05

Huawei är ju inne på andra generationens dubbla kameror. Intressant

Skriver detta från min huawei honor 5x som jag bytte till från en iphone 5s eftersom jag behövde dubbla sim. Sämsta bytet jag gjort den är superseg, buggig och har låg byggkvalitet. Visst den kostade bara 1500kr men man tycker ju att den ska slå en mobil från 2013 utan problem, men där trodde jag fel.
Ett ex på hur seg den är. Trycker ja på kameraikonen tar det först 2-3s för att kamera appen börjar dyka upp sedan efter 7-8s ploppar "avtryckarknappen" upp. Så ska du fota något behöver det vara landskap
Så jag letar vidare hade gärna köpt en 6plus eller 6splus men de saknar ju stöd för dubbla sim.

Hmm undrar hur den där 5/8 Gigabyte kameran fram fungerar. Har alltid mätt mina kameror i pixlar ??

Förutom det verkar det vara en snygg telefon

  • Medlem
  • 2017-01-04 22:26
Ursprungligen av Jonatatatan:

Skriver detta från min huawei honor 5x som jag bytte till från en iphone 5s eftersom jag behövde dubbla sim. Sämsta bytet jag gjort den är superseg, buggig och har låg byggkvalitet. Visst den kostade bara 1500kr men man tycker ju att den ska slå en mobil från 2013 utan problem, men där trodde jag fel.
Ett ex på hur seg den är. Trycker ja på kameraikonen tar det först 2-3s för att kamera appen börjar dyka upp sedan efter 7-8s ploppar "avtryckarknappen" upp. Så ska du fota något behöver det vara landskap
Så jag letar vidare hade gärna köpt en 6plus eller 6splus men de saknar ju stöd för dubbla sim.

Skaffa en Honor 7
De är mycket prisvärda nu

Ursprungligen av PaO:

Skaffa en Honor 7
De är mycket prisvärda nu

Får se ska dock försöka med "custom firmware" först tror nämligen de kan vara huaweis mjukvara som är dålig.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Hmm undrar hur den där 5/8 Gigabyte kameran fram fungerar. Har alltid mätt mina kameror i pixlar ??

Förutom det verkar det vara en snygg telefon

Det är en trycknisse som varit framme. Det ska så klart vara 5/8 megapixlar! Tack för att du uppmärksammande, jag ändrar på en gång.

  • Medlem
  • 2017-01-05 10:21

Konstig ordning att backa från USB-C till vanlig micro-USB.

Ursprungligen av Alix:

Konstig ordning att backa från USB-C till vanlig micro-USB.

Deras egna Kirin-chip har förmodligen inte stöd för det. Andra chip i 6-serien har inte det. Så inte konstigt isåfall.

  • Medlem
  • 2017-01-05 11:02
Ursprungligen av keptang:

Deras egna Kirin-chip har förmodligen inte stöd för det. Andra chip i 6-serien har inte det. Så inte konstigt isåfall.

Aha, okej. Konstig ordning på ett sätt ändå, när alla andra gör tvärtom.

Ursprungligen av Alix:

Aha, okej. Konstig ordning på ett sätt ändå, när alla andra gör tvärtom.

På budgetlurar för 1500kr (som 5X kostar idag) spelar det nog inte så stor roll.

Ursprungligen av amandareventlid:

Det är en trycknisse som varit framme. Det ska så klart vara 5/8 megapixlar! Tack för att du uppmärksammande, jag ändrar på en gång.

Man vet aldrig, Huawei hittar på massa roliga nya mått och spec hela tiden. Det kanske är dags för en ny kamera spec ?.

Har någon av er provat telefonen?

Jämförelse av dubbla kamerorna med 7+ hade varit intressant.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Man vet aldrig, Huawei hittar på massa roliga nya mått och spec hela tiden. Det kanske är dags för en ny kamera spec ?.

Har någon av er provat telefonen?

Jämförelse av dubbla kamerorna med 7+ hade varit intressant.

Ingen på kontoret har hunnit testa. Ska se om vi kan få någon som är på CES nu att gå förbi deras monter. Jag hoppas att vi kan göra en stor kamerajämförelse mellan olika mobilmodeller som har just två kameror.

  • Medlem
  • 2017-01-05 20:09
Ursprungligen av amandareventlid:

Ingen på kontoret har hunnit testa. Ska se om vi kan få någon som är på CES nu att gå förbi deras monter. Jag hoppas att vi kan göra en stor kamerajämförelse mellan olika mobilmodeller som har just två kameror.

Intressant
Annars har ju Huawei Honor 8 andra generationens dubbel kamera och här hittade jag en jämförelse med iPhone 7 plus och en som brann upp.

Honor 8 kostar ca 3500 kr
Mycket prisvärd

https://youtu.be/MW5rdXxvDgE

Ursprungligen av Alix:

Konstig ordning att backa från USB-C till vanlig micro-USB.

Mitt exemplar av honor 5x har ej type c utan vanlig micro usb så antingen finns det olika revisioner eller så har någon skrivit fel igen

  • Medlem
  • 2017-01-05 23:10
Ursprungligen av Jonatatatan:

Mitt exemplar av honor 5x har ej type c utan vanlig micro usb så antingen finns det olika revisioner eller så har någon skrivit fel igen

Det har du rätt i! Gsmarena skriver "microUSB"*. Jag litar på dem.

*Huaweis egen sajt säger inget, men hålets form indikerar mikro-USB.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-01-06 02:59
Ursprungligen av Ancientdragon:

Man vet aldrig, Huawei hittar på massa roliga nya mått och spec hela tiden. Det kanske är dags för en ny kamera spec ?.

Har någon av er provat telefonen?

Jämförelse av dubbla kamerorna med 7+ hade varit intressant.

Jag har faktiskt lagt vantarna på en Honor 6X idag, men att testa en telefon i all hast på ett mässgolv är dessvärre inte ett bra mått på hur bra en produkt eller dess egenskaper är. Byggkvaliteten kändes bättre än tidigare och kameran är klart bättre den också, men innan vi kunnat testa den under mer ordnade former kan jag inte säga så mycket mer substantiellt än så

1
Bevaka tråden