Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glömt lösenord, aktiveringslås

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag har en vän på besök från Norge, och jag skriver nu å hans vägnar. Hans iphone 5 blev hackad på flygplatsen på väg hit. Mobilrn låst, men han kommer in telefonen men den måste låsas upp aktiveringslåset med apple-id. Han har glömt lösenordet. Hur gör han för att komma förbi detta? Vi har försökt på tusen sätt, men lyckas inte. Tips?
Ylva

Senast redigerat 2017-01-04 22:19

Inte troligt att den blivit hackad.
Återställ lösenordet.

Ursprungligen av keptang:

Inte troligt att den blivit hackad.
Återställ lösenordet.

Kanske inte. Men det går inte att återställa lösenordet eftersom han bara har sitt mobil nr som möjlighet för apple id att skicka lösenord, men telefonen är ju låst... ?

Ursprungligen av webulven:

Kanske inte. Men det går inte att återställa lösenordet eftersom han bara har sitt mobil nr som möjlighet för apple id att skicka lösenord, men telefonen är ju låst... ?

Då får han gott stoppa simkortet i en annan telefon.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Då får han gott stoppa simkortet i en annan telefon.

Hur kan det hjälpa? Hm... kanske jag fattar. Kollar.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Då får han gott stoppa simkortet i en annan telefon.

Apple id är ju kopplat till telefonnumret, simkortet?

Ursprungligen av webulven:

Apple id är ju kopplat till telefonnumret, simkortet?

Nej. Gå bara till valfri dator och gå till adressen jag angav i mitt tidigare inlägg.

Vad står det exakt på telefonen, vad är låst?

Ursprungligen av keptang:

Nej. Gå bara till valfri dator och gå till adressen jag angav i mitt tidigare inlägg.

Vad står det exakt på telefonen, vad är låst?

Tack. Det var lösningen - att sätta in simkortet i en annan mobil. Sen var det bara att göra som vanligt. ??

1
Bevaka tråden