Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MB Pro 13" mid 2010 startar ej.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Uppdaterade min MB pro med en SSD och 8 gig ram för några månader sen. Strax innan jul så väckte jag den och badbollen snurrade samt skärmen i övrigt var svart. Jag gjorde en hård omstart men den startade aldrig upp utan kom på progressbar till ca 70% sen stängde den av igen.

Läste lite på nätet och testade att resetta NVRAM och efter det har jag även testat att starta med ALT nedtryckt och köra diskrep från recovery men den säger att den hittat en större skada på hårddisken som den ej kan laga.

Jag har testat med en bootbar usb där jag lagt in OS sierra men från början när den hittade den så gick det bara att välja USBn som målskiva. Inte SSDn.

Nu när jag startar den med alt nedtryckt så hittar den inte längre den bootbara och om jag väljer SSDn så kommer det bara upp en bild med en överkryssad cirkel.

I dag testade jag att byta tillbaka till min gamla hårddisk och gamla ram minnet med samma resultat, överkryssad cirkel.

Är allt hopp borta för min gamle trotjänare, kan det funka om man gör en ny bootbar disk? Ny SSD?

Jag hade hoppats slippa köpa en ny dator

mvh
Stefan Skott

  • Medlem
  • 2017-01-03 17:33

Fungerar kommunikationen dåligt med hårddisken och det inte bara är installationen som blivit kass så kan det vara kabeln som är dålig alt. glappat ur lite. Testa då att ta ur kabeln och sätta i den igen på båda ställena alternativ köp en ny, A1278 HDD cable.

1
Bevaka tråden