Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem köper företaget Blackberry?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-22 11:52

Avskedar en tredjedel av sina anställda och går 960 miljoner back det senaste kvartalet. Tänker att det är patenten som är värda något i det företaget. Talangen har för länge sedan börjat flytta vidare.
Blir det Rockstar igen, kanske Apple ensamt eller rent av HP som försöker en gång till?

Lenovo/Intel kanske?
Sen BB10 använder inte Blackberry BES längre (det finns, men går lika bra att köra Exchange ActiveSync), BIS finns inte i BB10, vilket gör att det som man varit "starka" på, enterprise-lösningar med BES inte är speciellt relevant, förutom för äldre enheter då.

Många stora bolag har redan lämnat BES bakom sig och kör med Exchange ActiveSync med icke-Blackberrylurar (iOS, Android eller BB10-telefoner ).

Man har nog grävt sin egen grav. BYOD.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-22 13:22

Vet att intel gett upp alla konsumentprodukter minst en gång. Skulle kunna tänka mig Lenovo eller ett annat asiatiskt företag eller då Rockstar eller Googles liknande företag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-23 19:55

Aha, ingen som köpte upp bolaget alltså, än iaf.

För att sätta saker och ting i relation så såg jag nyss detta tweet

Blackberry bought out for $4.7bn, which is less than Apple's revenue from iPhones in the last 3 days.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-09-23 20:15

?Vem köper företaget Blackberry?
Blackberry den tidigare VIP-telefonen som höll fast i sina tangentbord och insåg inte att de blivit omkörda när Apple släppte sin iPhone. Vem köpte FACIT när Canon släppte sin digitala räknare? Vilka kommer att möte samma öde? Det finns bara frågetecken...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-23 22:19

Ok, inget är klart men något sådant här är väl BB's öde. Uppköpt och uppstyckat för att säljas till högstbjudande.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-09 22:07

Med tanke på deras marknadsandel och försäljnings prognoser så borde vi väl kunna gå ihop några stycken här och köpa det?
Sen va fan vi ska ha det till är en helt annan sak...

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2014-12-20 13:55

Lär nog inte säljas inom den närmsta tiden.

BlackBerry Passport har fått riktigt bra kritik och verkar vara en kanonlur. För ett par dagar sen släppte man Classic, som nog kommer att locka tillbaka en del användare som saknat fysiskt tangentbord.

De har även kommit med en del säkerhetslösningar som fungerar på alla plattformar (tex BES12).

Är ganska övertygad att de kommer få skeppet på rätt kurs ganska snart igen.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-01-20 16:41

Jag hoppas att BB klarar sig. Alltid bra med konkurrens och flera olika alternativ att välja på.

Realistiskt sätt så tror jag dock att deras bästa tid ligger bakom dom. Skulle vara mycket förvånad om de som ett oberoende förteg har huvudfokus på att sälja egna lurar med eget BB10 på om en femårsperiod.

Förmodligen så finns de kvar med deras mjukvarulösningar och tjänster för företag, men med fokus på andra plattformar. Eller så blir de uppköpta och börjar sälja lurar med Android (förmodligen lite specialanpassat med fokus på företag och säkerhet).

Jag tror BlackBerry klarar sig. Med John Chen fick de en skicklig VD som har vänt företaget. De lär komma med mer Android modeller under det kommande året också.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2016-12-31 12:46
Ursprungligen av johnh3:

Jag tror BlackBerry klarar sig. Med John Chen fick de en skicklig VD som har vänt företaget. De lär komma med mer Android modeller under det kommande året också.

Just nu så ser det ganska tufft och besvärligt ut.

1
Bevaka tråden