Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Youtube stöder nu HDR-video

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den som äger en ny 4K-tv med stöd för HDR har ett begränsat utbud av innehåll att njuta av, men med Youtube-stöd lär det bli ändring på det.

Läs hela artikeln här

Vimeo bör kort följa efter. Är så väldigt trött på reklamfilmer på youen..

För den som inte riktigt greppar HDR (mycket tack vare Apple och andras döpning av interpolering av två lager Apple har valt att kalla det HDR tillsammans med övriga comunities). Problemet är att det inte är samma sak som detta "HDR", korkat att inte utveckla namnet. Denna funktion har inget att göra med två bilder utan lättare förklarat med bilden nedan, utförd av Canon:

HDR är alltså enligt Canon en utveckling av mindre komprimerad bild, där färgutrymme, luminans och upplösning är faktorer.

Tänkte också flika in med lite kritik till Apples MBP, "HDR" kommer ställa stora krav för de som använder (skapar innehållet) material med HDR. Videominne, processor mm kommer svettas.

Senast redigerat 2016-11-08 12:31
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2016-12-15 14:59

Min nya tv har stöd för HDR, men vad krävs för att få den att visa detta? Räcker det med en modern MacBook Pro med MacOS Sierra ansluten med HDMI, eller behövs det en ny osläppt MacBook Megasuper? Går det med en iPhone/iPad ansluten med lightning-HDMI adapter? Ett mysterium.

Du behöver en fil som har HDR inbakat i sin färgprofil. Sedan är bara HDMI en vattenränna, den transporterar vad som kommer.

Pröva denna sedan: https://m.youtube.com/watch?v=cAJfDBomx2Y

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2016-12-15 15:24

Det verkar nästan för enkelt, att det bara ska fungera
Ska prova ikväll när jag är hemma. Tack.

Ursprungligen av Mija:

Det verkar nästan för enkelt, att det bara ska fungera
Ska prova ikväll när jag är hemma. Tack.

Även playstation 4 och speciellt ps4pro klara att köra nya och matchade äldre spel i hdr.

1
Bevaka tråden