Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Touch på iPhone 6+ strular

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem med min iPhone 6+. Touchen fungerar inte ibland att trycka på. Händer väldigt ofta. Fungerar felfritt ibland. Startar jag om mobilen med att trycka hem och avpå knappen så fungerar den igen. Hemknappen fungerar även då touchen inte fungerar. Någon som har ide vad jag kan göra för att fixa eller är det bara lämna in? Självklart har garantin gått ut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-28 15:06

Talar du om skärmen eller menar du Touch-ID, alltså fingeravtrycksläsningen på hemknappen?

Om Touch-ID: Eftersom det funkar ibland så verkar det ju mer ha att göra med att sensorn har svårt att känna igen ditt fingeravtryck som det som ursprungligen lagrades. Gör om inläsningen av dina fingeravtryck och läs in det finger du använder mest två gånger, som två olika fingrar.

Menar skärmen....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-03-28 15:20

Pröva vidare fram till att återställa telefonen som en ny enhet
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Men om skärmen ändå ibland inte reagerar för någon beröring alls är det ju troligen något glapp/hårdvarufel = service.

Ursprungligen av Sonderslagen89:

Menar skärmen....

Skärmen kan det väl inte vara på 6 plus. Du måste mena knappen/ Touch ID. Dessutom säger du att hemknappen fungerar.......

Nej jag menar skärmen. Touchid funkar felfritt

Provat ominstallera nu. Funkade felfritt några timmar. Sen samma problem igen. Skärmen funkar ibland och ibland inte. Gör jag en hård omstart så funkar den felfritt ett tag....

När jag tänker efter så började detta fel då jag instsllerade nya ios uppdateringen

Ursprungligen av Sonderslagen89:

Nej jag menar skärmen. Touchid funkar felfritt

Provat ominstallera nu. Funkade felfritt några timmar. Sen samma problem igen. Skärmen funkar ibland och ibland inte. Gör jag en hård omstart så funkar den felfritt ett tag....

När jag tänker efter så började detta fel då jag instsllerade nya ios uppdateringen

Ok - trodde du pratade om 3D Touch skärmen. Det fanns ju inte på 6 +. Kom på 6S+
Då är det nog buggen du har efter senaste uppdateringen. Är det när du klickar på länkar till Safari på skärmen - så är det buggen.
Är det skärmen oavsett - låter det skumt. Ring Apple Support och fråga. Det brukar fungera bra.

Ursprungligen av adress@mac:

Ok - trodde du pratade om 3D Touch skärmen. Det fanns ju inte på 6 +. Kom på 6S+
Då är det nog buggen du har efter senaste uppdateringen. Är det när du klickar på länkar till Safari på skärmen - så är det buggen.
Är det skärmen oavsett - låter det skumt. Ring Apple Support och fråga. Det brukar fungera bra.

Nej problemet uppstår lite då och då. Har inget med länkar att göra. När det händer attden inte går att trycka på så flimrar skärmen högst upp med... uppkommit nu

Ursprungligen av Sonderslagen89:

Nej problemet uppstår lite då och då. Har inget med länkar att göra. När det händer attden inte går att trycka på så flimrar skärmen högst upp med... uppkommit nu

Då är det nog Apple Supporten som gäller i alla fall. Tror inte att det har med uppdateringen att göra.
Även om garantin gått ut - kan du få tips och vägledning. Prova och ring.

Ursprungligen av Sonderslagen89:

Nej problemet uppstår lite då och då. Har inget med länkar att göra. När det händer attden inte går att trycka på så flimrar skärmen högst upp med... uppkommit nu

Fick du till någon lösning eller gick telefonen inte att rädda?
Har EXAKT samma fel som du förklarat på min iphone 6 plus.

Nu länkar jag en nyhet till en konkurrerande nyhetssida:

http://macworld.idg.se/2.1038/1.664381/iphone...

Hade samma problem, men väldigt sällan på min iPhone 6 plus - sålde den nyligen till en kollega efter att ha berättat om problemet, återställde den och han fick testa den i några veckor innan han bestämde sig för att köpa - han verkar inte haft problem.

Har inte Apple ett utbytets/reparations program för just detta med iPhone 6+ ???

Jag har haft det felet på min iPhone 6 + och lämnade min mobil på en Apple auktoriserad servicecenter. Hade tyvärr en liten spricka i glaset men eftersom mobilen fungerade bra åtgärdade jag aldrig det.

Följande svar fick jag: Denna spricka förbrukar tyvärr alla form av garanti.
Enligt Apples sida ’om iPhone 6 Plus uppvisar symtomen ovan, https://www.apple.com/support/iphone6plus-mul...
Om bildskärmen är inte sprucken eller trasig, så reparerar Apple din enhet till en serviceavgift på 1 701,63 kr. Helutbyte är det enda reparationsalternativ vi kan erbjuda/ för 3990 kr/inkl. moms ?
Det som retar mig ? är att själva sprickan inte hade ett dugg med felet att göra - utan det uppstår av ett glapp inuti mobilen. Så det är väl inte skärmen som byts ut vad jag kan konstatera av dom videos som visas på youtube.

Senast redigerat 2016-12-12 19:22
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-12-12 18:08
Ursprungligen av calinou:

Jag har haft det felet på min iPhone 6 + och lämnade min mobil på en Apple auktoriserad servicecenter. Hade tyvärr en liten spricka i glaset men eftersom mobilen fungerade bra åtgärdade jag aldrig det.

Följande svar fick jag: Denna spricka förbrukar tyvärr alla form av garanti.
Enligt Apples sida ’om iPhone 6 Plus uppvisar symtomen ovan, https://www.apple.com/support/iphone6plus-mul...
Om bildskärmen är inte sprucken eller trasig, så reparerar Apple din enhet till en serviceavgift på 1 701,63 kr. Helutbyte är det enda reparationsalternativ vi kan erbjuda/ för 3990 kr/inkl. moms ?
Det som retar mig ? är att själva sprickan hade inte ett dugg med felet att göra - utan det uppstår av ett glapp inuti mobilen. Så det är väl inte skärmen som byts ut vad jag kan konstatera av dom videos som visas på youtube.

Apple menar tydligen att om man tappar telefonen lossnar hela innehållet, så därför får du betala deras usla kvalitet (som det handlar om i detta fall). :/

1
Bevaka tråden