Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa körjournal-app?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Vilken app använder ni företagare som körjournal. Motivera gärna.

Tack på förhand

Ursprungligen av jurassic579:

Hej.

Vilken app använder ni företagare som körjournal. Motivera gärna.

Tack på förhand

Är visserligen ingen företagare men väl tjänstebilsförare. Jag använder BizDriver med motiveringen att jag gjort den själv...

Funkar på både iPhone & iPad.

Grymt!

Testar!

Jag använder Milage Book men jag rekommenderar inte den.

Varje gång iOS uppdateras så kraschar deras app. Jag har tänkt göra en egen med synk till iCloud/Firebase som faktiskt ser vettig ut också. Tyvärr hamnar det ner på prio-listan eftersom ja... Jag har annat att göra.

Vore häftigt med en sådan app som hämtar viss data från en OBD dongel till bilen.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2015-08-08 19:25
Ursprungligen av jurassic579:

Hej.

Vilken app använder ni företagare som körjournal. Motivera gärna.

Tack på förhand

Fick själv tips om Mileage Book av en branschkollega, men har inte testat ännu. Den hade bra exportmöjligheter osv vilket är guld värt. Finns säkert flera, men det kan vara värt att prova i alla fall.

Ursprungligen av CekariYH:

Vore häftigt med en sådan app som hämtar viss data från en OBD dongel till bilen.

Automatic är på gång med en internationell version. Jag väntar otåligt och tror att den kan vara något riktigt bra.

Ursprungligen av BlackSmp:

Automatic är på gång med en internationell version. Jag väntar otåligt och tror att den kan vara något riktigt bra.

Nu vet jag inte vad varje app gör och om dessa är specialgjorda för just denna OBD som dom vill man ska köpa, men 3 av apparna har jag till min OBD utan att ha deras OBD eller app.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-10 10:40

Kör milebug http://milebug.com/ funkar kanon för mina behov.

Vore kul att veta om någon av dessa appar också fungerar som färdbeskrivning?

Körjournals app eller färdig mall till numbers alt. google sheets

Hej,

Jag undrar om det finns någon bra app eller färdig mall som jag kan logga mina körningar med. Är nämligen tränare för ett fotbollslag och har därmed rätt till milersättning, så även de spelare som kör till bortamatcher. Detta är då min uppgift att hålla koll på mina respektive vilka andra spelare som kör och sedan maila över till vår kassör när säsongen är över.

Hur gör jag detta enklast ? Kommer använda mig utan min iPhone och min MacBook. Vore väldigt bra om det sedan gick att spara som pdf eller ett excel dokument.

Tips på gratis alt hyfsat billig app där jag sedan kan överföra journalen till numbers eller google sheets. Färdig numbers mall eller google sheets mall går också bra, behöver inte logga genom en app.

https://www.telia.se/privat/bredband/tjanster...

I körjournalen ser du samtliga resor som gjorts med bilen under tiden som bilen varit kopplad till Telia Sense. Du ser klockslag för resan och resans sträcka. Du kan enkelt markera jobbresor genom att klicka på portföljsymbolen i appen. Du kan även exportera dina resor i Excelformat och skicka till din e-postadress. Med körjournalen förenklar du din rapportering av tjänsteresor till Skatteverket när du deklarerar.

Jag har också provat mileagebook med deras beacon, men tycker det är lite störigt att den drar batteri (5-10%). Hittade tillslut en ännu mer prisvärd variant (https://workmirror.se) där man kan välja mellan ett gäng olika enheter. Mindre än halva priset jämfört med dom större drakarna.

1
Bevaka tråden