Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Massor med nyckelringsförfrågningar efter sierrauppgradering.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter uppgraderingen till sierra så kommer det sju förfrågningar till nyckelringen. Sex av dem från cloud och en från safari.
Detta händer vid varje inloggning, men inte innan uppgraderingen. Går det att komma undan detta?
Det verkar dessutom som att lösenord inte sparas däri då jag dessutom får skriva användarnamn och lösen till nätverksenheterna också.
Hur ställer jag in nyckelringen så att den verkligen sparar saker?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-12-01 22:51

Du kan ju prova
gå till ~/Bibliotek/Keychains/
flytta mappen med lång alfanumeriskt namn till skrivbordet. Starta om datorn.

  • Medlem
  • 2016-12-01 23:11
Ursprungligen av reboot81:

Du kan ju prova
gå till ~/Bibliotek/Keychains/
flytta mappen med lång alfanumeriskt namn till skrivbordet. Starta om datorn.

Vad gör detta och varför ska man behöva göra det?

Jag har samma problem med att datorn frågar efter lösenord till nyckelringen hela tiden. Det kommer upp i tid och otid vad för mig verkar helt random. När jag surfar på olika sidor etc. Dessutom har datorn plötsligt sluta låsa sig automatiskt vid stängt lock eller när den går i viloläge.

Frågan är hur man går tillbaka till hur det var? Jag vill inte ha skiten...

Ja, vad är meningen med det? Är det för att återställa nyckelringen men samtidigt ha den kvar? Eller är det någon annan anledning till att den mappen ska till skrivbordet?

Nu gjorde jag såhär. Nollställde nyckelringen via menyn istället eftersom det lät lite som samma sak men med den skillnaden att jag slipper flytta och kladda själv.
Nåväl, de sju nyckelringsförfrågningarna dyker inte upp mer vilket ju var huvudsyftet. Men lösenorden till nätverksenheterna kommer datorn inte ihåg ändå även om jag klickar i att de ska sparas i nyckelringen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-12-02 13:03

Ja vad gör det... ingen aning.

Men det har löst mina problem med att nyckelringen drabbas av minnesförlust.

Men det är ett steg man kan pröva innan man Nollställer nyckelringen.

Ok, jag är ju en sådan som gärna vill veta vad som händer innan jag gör något förhastat.
Men med nollställningen så finns den gamla nyckelringen kvar så jag antar att det går att gå tillbaka till den om man ställer till det.
Jag tycker att det verkar vara en automatiserad variant av att flytta mappen till skrivbordet.

1
Bevaka tråden