Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst hemma...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-26 12:40

Jag vet att det skrivits mycket om detta den senaste tiden, men undrar i slutändan vilka bra 802.11g routrar det finns. Vill kunna koppla in mitt dsl modem i den och surfa på min ibook, men vill också kunna dra en kabel till en stationär dator. Har ganska "lång" lägenhet så vill kunna surfa i båda "ändarna" av den ca 25 meter + en vägg. Vill att det skall fungera med Airport Extreme kort. Det verkar finnas så många märken på marknaden nu, och vore tacksam för lite vägledning.

Har testat både Netgears och D-Links trådlösa produkter (för 802.11b) och när det väl fungerar så är båda mycket bra. Men båda har också haft sina problem, värst var det med D-Linken som jag fått skicka in på reparation/utbyte. Jag upplever D-Link som plastigare och inte riktigt lika robust som Netgear, men det säger väl inte så mycket om hur tekniken inuti är.

Jag tror att Netgears WGR614GE är en rätt bra produkt, utan att ha testat den själv.

  • Medlem
  • 2003-08-26 13:05

Själv är jag väldigt nöjd med AirPort Extreme basstation. Ca 10 m från basstationen (i lägenheten) har jag fortfarande full signalstyrka.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2003-08-26 13:09

Här finns antenner för bättre räckvidd:

http://www.quickertek.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-02 10:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av 3OPAH
Själv är jag väldigt nöjd med AirPort Extreme basstation. Ca 10 m från basstationen (i lägenheten) har jag fortfarande full signalstyrka.

Samma här. Minimalt med problem. På landet kan jag köra trådlöst inifrån gäststugan 30 meter bort utan extra antenn. Dessutom är det ohyggligt smart med såväl modem- som LAN- och USB-port. Och extra antennport.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-09-02 10:56

Adrians förslag skulle jag gå på. Netgear verkar ha högre kvaltet än D-Link. Apple är väl okej också men du får mycket mer för pengarna om du köper den Netgear som Adrian rekommenderade som tex. 4-ports switch, riktig stateful inspection brandvägg med ordentliga loggfunktioner. En synnerlien prisvärd produkt. Om jag skulle köpa en idag skulle jag ha köpt en sådan.

1
Bevaka tråden