Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi packar upp nya Macbook Pro 15-tum med Touch Bar

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jonatatatan:

Gnällspik! . Men tror nog varenda person som såg videon blev förvånade över 480p. Man får anta att de redigerat videon på en laptop med endast en tvåkärnig CPU eller något så de inte orkat fixa bättre kvalitet.

Det här får jag ta på mig - något blev fel vid exporten (som dock var på en fyrkärnig Imac 5K). Beklagar, och lovar högre upplösning nästa gång!

Ursprungligen av jakobnilsson:

Det här får jag ta på mig - något blev fel vid exporten (som dock var på en fyrkärnig Imac 5K). Beklagar, och lovar högre upplösning nästa gång!

Inga problem, men erkänn nu det var bara för du inte fick vara med i videon ?

Ursprungligen av Jonatatatan:

Inga problem, men erkänn nu det var bara för du inte fick vara med i videon ?

Haha! ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-11-23 15:39
Ursprungligen av Jonatatatan:

Inga problem, men erkänn nu det var bara för du inte fick vara med i videon ?

Amanda och jag bara väntar på att Jakob ska hämnas genom att köra nästa poddavsnitt helt själv

Ursprungligen av ekloev:

Jag hittade just en Lacie Rugged-backupenhet som kör USB 3.0 och TB1, så det ska jag kunna testa och ge dig feedback om, återkommer när jag har testat klart Macbook Pro:n för själva testet.

Ja, man får leta lite efter tillbehör som Apple behagar stödja.

Om jobbets Windows-dator är trött borde de ha råd med 5 pigga till priset av en trött ny Macbook Pro.

(Svarar annan eftersom forumet ännu ej fått multiquote-stöd..:) Sen när har antalet kärnor i CPUn nåt med videoupplösning uppladdad till Youtube att göra?

Kudos för korrekt rubrik, hoppas vi på en recension också! Filmad med potatisfri kamera och mick! Det blir bra.

Ursprungligen av HolyFather:

Svarar annan eftersom forumet ännu ej fått multiquote-stöd..:)

Markera inläggen, klicka på Svara.

Ursprungligen av HolyFather:

Kudos för korrekt rubrik, hoppas vi på en recension också!

Test: Macbook Pro 15-tum (sent 2016)

Senast redigerat 2016-11-24 09:52
Ursprungligen av keptang:

Markera inläggen, klicka på Svara.

Nej, kryssa i de du vill svara och klicka på knappen "Svara markerade" i slutet av posterna på sidan.

Ursprungligen av CekariYH:

Nej, kryssa i de du vill svara och klicka på knappen "Svara markerade" i slutet av posterna på sidan.

Så kan man också göra om man vill göra ett extra klick, tillbaks till ämnet.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-11-24 09:42
Ursprungligen av HolyFather:

Ja, man får leta lite efter tillbehör som Apple behagar stödja.

Om jobbets Windows-dator är trött borde de ha råd med 5 pigga till priset av en trött ny Macbook Pro.

(Svarar annan eftersom forumet ännu ej fått multiquote-stöd..:) Sen när har antalet kärnor i CPUn nåt med videoupplösning uppladdad till Youtube att göra?

Kudos för korrekt rubrik, hoppas vi på en recension också! Filmad med potatisfri kamera och mick! Det blir bra.

Precis som @keptang skriver så har vi testat Macbook Pro 15-tum här, men om du eftersökte en videorecension finns det ingen sådan. Vi får titta på om det blir möjligt att hinna med något sådant i framtiden

Ursprungligen av timofej:

Det är sant vad du skriver. Men för mig känns det ändå konstigt att grejerna beter sig utanför min kontroll. Jag vill att datorn sätts på när jag vill inte när någon på Apple tyckte att den ska sättas på. Om man ska dra en billiknelse:-) vill man ju inte att en bil startar så fort man sätter sig i den. Men på Apples bil skulle det säkert vara så.

Det finns ju en liknande funktion i telefon att skärmen tänds när man lyfter telefonen. Men det går åtminstone att stänga av.

Vill du inte ha Apples lösning? Ja, då är en lösning att inte köpa. Jag vill t ex inte ha en bil som slår av motorn när jag stannar vid rött ljus. Så jag köper ingen sådan. Hyser dock ingen förhoppning att Apple skall frångå sin idé att om en öppnar datorn, så är det för att se om den funkar. Jag får nog ge mig, vad det lider.

Youtube klip med nya 27" 5k LG skärmen till MBPrL16 saxat från MacWorld: http://macworld.idg.se/2.1038/1.670252/youtub...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-11-24 15:08
Ursprungligen av ArtAudio:

Vill du inte ha Apples lösning? Ja, då är en lösning att inte köpa. Jag vill t ex inte ha en bil som slår av motorn när jag stannar vid rött ljus. Så jag köper ingen sådan. Hyser dock ingen förhoppning att Apple skall frångå sin idé att om en öppnar datorn, så är det för att se om den funkar. Jag får nog ge mig, vad det lider.

Ja, det är ett vanligt svar från Apples fanboys (just du behöver inte vara en, ArtAudio): gillar du inte något hos Apple köp något annat istället! Och fram till nyligen tyckte jag att svaret var rätt meningslöst - bara för att man inte gillar något i en produkt behöver inte betyda att fördelarna inte överväger.

Men nu känns det som att jag kommit till en punkt där jag inser att fördelarna inte överväger längre och det heta tipset "köp något annat då" har helt plötsligt blivit inte så dumt.

Ursprungligen av timofej:

Ja, det är ett vanligt svar från Apples fanboys (just du behöver inte vara en, ArtAudio): gillar du inte något hos Apple köp något annat istället! Och fram till nyligen tyckte jag att svaret var rätt meningslöst - bara för att man inte gillar något i en produkt behöver inte betyda att fördelarna inte överväger.

Men nu känns det som att jag kommit till en punkt där jag inser att fördelarna inte överväger längre och det heta tipset "köp något annat då" har helt plötsligt blivit inte så dumt.

Jag var nog att hänföra till gruppen fanbois från 1984 och fram till Papperskorgsmacen. Därefter blev det några köp av HP Z-serien arbetsstationer, men Windows 10 har satt en broms på. Även om jag var ekonomiskt försiktig och köpte på begagnatmarknaden. Både Apple och MS satsar för mycket på molntjänster för min smak. MS gör det på ett insisterande sätt, som jag hoppas att Apple aldrig tar efter. Liksom jag hoppas att slippa Candy Crush forcerat in på mina OSX och iOS apparater. Det blir nog ett köp av en ny MBP. Sladdhelvetet har jag redan vant mig vid, via alla TB diskar, plattor och telefoner som skaffats då iMac oväntat blev 'proffscentret' efter den stora bärbara. Bärbarheten var för övrigt det som lockade mig med HPs Z-serie. Numera finns det dock modeller utan handtag. Det får dom inte sålt till mig, om inte allt går att slussa in i ett gammalt Powermac chassi.

Bevaka tråden