Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte få bilder från iPhone till datorn

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Kanske hamnar i helt fel kategori men jag behöver hjälp med min iCloud. Jag vill föra över mina bilder till en extern hårddisk och då ladda ner bilderna till en dator som inte är kopplad till iCloud men det fungerar inte. Jag kan inte få över dem. Hur gör man? Jag kan heller inte öppna min Iphone på datorn och hämta hem bilderna den vägen för mobilen dyker inte upp på datorn (har testat på flera stycken)
Vad gör jag för fel?

Senast redigerat 2016-11-22 15:41
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-22 15:21

Importera bilder och videor från iPhone, iPad eller iPod touch

Du kan även använda Bildinsamling.app på datorn, eller iPhoto.app om du har det programmet.

Svårt att säga vad du gjort fel när du inte berättat vad du prövat.

Börja med att berätta vad du har för iphone och datorer. Vill även veta versionen på dessa.

Om dina bilder ligger i iCloud så hittar du dem i appen Bilder om du använder en Mac. Vad händer när du kopplar din iPhone till en dator? Felmeddelande?

Är inte helt haj på detta så jag har försökt följande. Inne på Icloud finns en knapp som heter "överför" den trodde jag att man kunde överföra bilderna till en mapp på datorn (testat både Windws och Mac) men det fungerar inte att förs över. Sen har jag kunnat importera bilder till bilder på Macen men den tar inte alla bilderna utan väljer själv vilka bilder som ska in. Ex har jag ca 400 bilder på min iphone men via bilder fick jag bara in 61 stycken.
Jag vill få för mig att man förr med Iphone 4 nu har jag en 6:a kunde komma åt bilder via Itunes och den vägen föra över till datorn, alternativt öppna iPhone i ex utforskaren och få fram bilder där. Men varken finder eller utforskaren kan hitta min Iphone när jag kopplar in den via USB.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Börja med att berätta vad du har för iphone och datorer. Vill även veta versionen på dessa.

Om dina bilder ligger i iCloud så hittar du dem i appen Bilder om du använder en Mac. Vad händer när du kopplar din iPhone till en dator? Felmeddelande?

Skrev lite mer i ett meddelande nedan.
Macen är OSx Yosemite. 10.10.5
Och Iphone 6 10.11

Ursprungligen av reboot81:

Importera bilder och videor från iPhone, iPad eller iPod touch

Du kan även använda Bildinsamling.app på datorn, eller iPhoto.app om du har det programmet.

Svårt att säga vad du gjort fel när du inte berättat vad du prövat.

Är detta jag har gjort men då kommer inte alla mina bilder med. Bara 61 av 400 stycken.
Har skrivit längre ner vad jag har testat.

Ursprungligen av Anniia:

Är detta jag har gjort men då kommer inte alla mina bilder med. Bara 61 av 400 stycken...

Har du verkligen provat både Bilder och Bildinsamling? Det är två olika appar.

Du skrev tidigare att det var via "Bilder", vilket får mig att tro att du inte har provat "Bildinsamling".

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har du verkligen provat både Bilder och Bildinsamling? Det är två olika appar.

Du skrev tidigare att det var via "Bilder", vilket får mig att tro att du inte har provat "Bildinsamling".

Nej ursäkta jag har testat via bilder, programmet som öppnas och det som länken visade.
Bildsamling har jag inte provat.
Jag har testar importera till droppbox och även där fick jag bara in 61 av 400.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-22 19:17

Och det är 400 bilder i kamerarullen vi pratar om?

Ursprungligen av reboot81:

Och det är 400 bilder i kamerarullen vi pratar om?

Ja under albumet Alla bilder, kan det vara det som ställer till det?

Jag testade lägga in nu via Iphoto men då kommer bara 65 bilder in. Är det iCloud som strular till det?

Ursprungligen av Anniia:

...Jag testade lägga in nu via Iphoto...

Använd Bildinsamling!!!

Anslut iPhonen med sladd till din Mac, starta sen Bildinsamling så får du en import/bildöverföringsdialog och då ska det nog funka.
Bildinsamling ligger i mappen Program eller så söker du den i Launchpad.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-11-23 10:53

Bildinsamling/Bilder är intelligent och jämför vilka bilder som redan har importerats till din dator (och tydligen är Dropbox lika intelligent) så att inga dubletter uppstår. Därför kommer du bara att erbjudas 61 av 400 då de övriga redan är överförda. Så har jag hela tiden uppfattat och erfarit att programvarorna gör automatiskt åt användaren under många versioner och år av användande av iPhone/Bilder/Bildinsamling.

Ursprungligen av frazze:

Bildinsamling/Bilder är intelligent och jämför vilka bilder som redan har importerats...

Det går att välja "importera allt" i Bildinsamling.

Ursprungligen av frazze:

Bildinsamling/Bilder är intelligent och jämför vilka bilder som redan har importerats till din dator (och tydligen är Dropbox lika intelligent) så att inga dubletter uppstår. Därför kommer du bara att erbjudas 61 av 400 då de övriga redan är överförda. Så har jag hela tiden uppfattat och erfarit att programvarorna gör automatiskt åt användaren under många versioner och år av användande av iPhone/Bilder/Bildinsamling.

Nja alltså jag har inte fört över några bilder sen hösten förra året.. Så det finns ett antal bilder som inte finns med i dropbox eller IPhoto men ändå kommer bara runt 60 stycken in.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Använd Bildinsamling!!!

Jag har testat den med nu och nej det finns bara runt 60 bilder att Importera. Så frågan är om det är något fel i telefonen som gör att alla bilder inte kommer in.

Jag har nollställt och klickat igen att telefonen ska lita på datorn men ändå kommer inte alla mina bilder med.

Det verkar vara slumpmässigt vilka bilder som kommer med eller inte då det ett datum kan vara flera bilder tagna men bara en ellr två av dessa ingår i de 60 som går att importera.

Ursprungligen av Anniia:

Jag har testat den med nu och nej det finns bara runt 60 bilder att Importera...

Där finns flera alternativ. Väljer du "importera allt"?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Där finns flera alternativ. Väljer du "importera allt"?

Ja jag valde importera allt. Det står också att det bara finns 65 objekt och det borde väl stå att det är 400?
Jag kan få fram en print så ni kan se antal objekt både på telefonen och sen när jag försöker importera.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-23 13:19
Ursprungligen av Anniia:

Ja jag valde importera allt. Det står också att det bara finns 65 objekt och det borde väl stå att det är 400?
Jag kan få fram en print så ni kan se antal objekt både på telefonen och sen när jag försöker importera.

Det du har sagts hittills har varit 60 bilder, 61 bilder och nu 65 bilder...detta tycker jag verkar skumt.

Ursprungligen av zinned:

Det du har sagts hittills har varit 60 bilder, 61 bilder och nu 65 bilder...detta tycker jag verkar skumt.

Ja eller hur för man kan ju inte fotografera saker under tiden eller?

Ursprungligen av Anniia:

Ja eller hur för man kan ju inte fotografera saker under tiden eller?

Glömde bifogar antal bilder som finns i telefonen och antal bilder som jag får upp som objekt när jag ska föra över bilderna.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-23 14:02
Ursprungligen av Anniia:

Glömde bifogar antal bilder som finns i telefonen och antal bilder som jag får upp som objekt när jag ska föra över bilderna.

Jag har ett par teorier:
-bilderna är synkade mha iTunes till mobilen (även om de från början är tagna med mobilen)

-att inte ens DropBox kan importera filerna kan betyda på en eller flera korrupta/trasiga bildfiler.

PS. Hur många bilder har du i "Kamerarullen"? Kan du urskilja något samband mellan de ~60 bilderna som syns i BIldinsamling? Har du iCloud-bildbibliotek aktiverat? DS.

Ursprungligen av reboot81:

Jag har ett par teorier:
-bilderna är synkade mha iTunes till mobilen (även om de från början är tagna med mobilen)

-att inte ens DropBox kan importera filerna kan betyda på en eller flera korrupta/trasiga bildfiler.

PS. Hur många bilder har du i "Kamerarullen"? Kan du urskilja något samband mellan de ~60 bilderna som syns i BIldinsamling? Har du iCloud-bildbibliotek aktiverat? DS.

Hur löser man en ev synkning med iTunes?
Nej jag kan tyvärr inte se något samband med just de bilderna som kan importeras. Idag tex så kom två av fyra bilder in som jag tog idag.

Är det "kamerarullen" som är "alla bilder" för i så fall just nu 424 stycken.

ja jag har iCloud-biblioteket och jag kan se alla bilderna om jag loggar in på icloud.com men där får jag inte över alla. Jag kan bara välja att öppna och sedan spara en och en. Det finns en knapp där om heter överför, den tolkar jag som att man ska kunna föra över fler bilder till datorn men när jag trycker på den så öppnas att jag ska välja plats på datorn, om jag då väljer en mapp så kan jag inte komma vidare. Det finns liksom inget där det står överför eller ladda ner. Det blir liksom bara öppna och öppna och sen är det stopp.. Dåligt förklarat kanske.

Kan det vara iCloud som spökar?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-23 15:42
Ursprungligen av Anniia:

Hur löser man en ev synkning med iTunes?
Nej jag kan tyvärr inte se något samband med just de bilderna som kan importeras. Idag tex så kom två av fyra bilder in som jag tog idag.

Är det "kamerarullen" som är "alla bilder" för i så fall just nu 424 stycken.

ja jag har iCloud-biblioteket och jag kan se alla bilderna om jag loggar in på icloud.com men där får jag inte över alla. Jag kan bara välja att öppna och sedan spara en och en. Det finns en knapp där om heter överför, den tolkar jag som att man ska kunna föra över fler bilder till datorn men när jag trycker på den så öppnas att jag ska välja plats på datorn, om jag då väljer en mapp så kan jag inte komma vidare. Det finns liksom inget där det står överför eller ladda ner. Det blir liksom bara öppna och öppna och sen är det stopp.. Dåligt förklarat kanske.

Kan det vara iCloud som spökar?

Har du synkat bilder från iTunes, ja då har du redan bilderna på datorn.

Är Bilder.app (programmet på datorn) korrekt inställt? Samma Apple-ID, och iCloud bildbibliotek aktiverat?
Hur många bilder har du i Bilder.app på datorn?

Överför betyder att du kan överföra bilder från datorn till iCloud bildbibliotek.

1
Bevaka tråden