Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Kryssade" bilder på T610

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-25 18:12

Här sitter jag och ska fixa lite med egna bakgrundsbilder på nya T610. Very very Important. Problemet är att telefonen inte verkar förstå de GIFar eller JPEGs jag skapar i Photoshop? Den trimmar av mina file extensions och visar ingen info om filtyp alls. För över dem via BT. Bilderna går inte att visa eller använda till nåt. Hjälp?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-25 18:53

Tillägg: De flesta av funktionerna för att hantera bilden är "gråa", förutom skicka, radera, byt namn, bildinfo och minnesstatus.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-25 19:49

Se till att använda "Save for web"-funktionen i photoshop. Min T610 har inte haft några problem att ta emot giffar och jpeg:ar som är sparade med den.

Kolla att det inte är progressive jpeg du använder, tror det ställde till problem för mig.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 11:32

Finns det några fördelar med resource forks? Jag tycker mest de ställer till det.

En gång i tiden var de helt nödvändiga för Mac OS och det var en smart lösning för att hantera meta-information för filer. I och med OS X så fungerar det inte på samma sätt och därmed är det inte nödvändigt längre. Det var den korta förklaringen, för en lååång artikel om detta, se John Siracusas Metadata, The Mac, and You.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-26 12:25

Jag får det bara inte att funka. Jag använder spara för web, jag har inte progressive som alternativ. Jag har fått stor hjälp av en insatt PS:are via privatmess, men det fixar sig ändå inte.

Om du har tid och lust får du gärna testa den i din telefon...

http://www.algonet.se/~mp/t610bild/aqblue.jpg

Det här är kanske inte liv och död, men ni vet hur det är, det SKA fan gå...

Den bilden fungerar bara fint för mig.

Citat:

Skrevs ursprungligen av split
Det här är kanske inte liv och död, men ni vet hur det är, det SKA fan gå...

Om det är bilden du är ute efter och inte känslan av att ha skapat den själv kan du ju alltid hämta temat "IanDean's OS X" från myt610.com...

/Göran

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-26 14:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Göran Bolinder
Om det är bilden du är ute efter och inte känslan av att ha skapat den själv kan du ju alltid hämta temat "IanDean's OS X" från myt610.com...

/Göran

Perfekt. Jag är lyckligare nu. Ska ändå ringa Ericssons support och se vad de säger om bildformat. Har man inget viktigare för sig så...

Jag kör med .gif, det funkar bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-26 15:06

jag tror vi kan släppa tråden här... Adrian B tipsade om filöverföring via Apples Bluetooth-app, det funkade perfekt. Mitt misstag var att använda telefonen och försöka hämta från datorn -- borde fungera men gör det inte.

1
Bevaka tråden