Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort lösenord vid inloggning

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Mina föräldrar ska få min Macbook Pro nästa vecka då förhoppningsvis min nya kommer
Jag har idag ett lösenord för att logga in på datorn. Finns det något sätt att ta bort detta? Har kikat runt under systeminställningar men hittar bara hur jag byter befintligt lösenord. Tacksam för hjälp!

//Charlie

Återställ datorn och skapa nya användare åt dina päron.

Ursprungligen av Charliebrawn:

Hej! Mina föräldrar ska få min Macbook Pro nästa vecka då förhoppningsvis min nya kommer
Jag har idag ett lösenord för att logga in på datorn. Finns det något sätt att ta bort detta? Har kikat runt under systeminställningar men hittar bara hur jag byter befintligt lösenord. Tacksam för hjälp!

//Charlie

Som sagt, återställ och skapa en eller två nya användare (en åt dem var).

https://support.apple.com/sv-se/HT201314

Skapa nya konton åt päronen och behåll ditt gamla, så kan du SSHa in och fixa grejer åt dem när det behövs.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Skapa nya konton åt päronen och behåll ditt gamla, så kan du SSHa in och fixa grejer åt dem när det behövs.

Tror inte SSH (via Terminalen) är rätt lösning för personen i fråga. Teamviewer är nog ett lämpligare, och smidigare verktyg

Tack för svaren! Jag skapar ett nytt konto åt dom och behåller mitt nuvarande just in case

Ursprungligen av Charliebrawn:

Tack för svaren! Jag skapar ett nytt konto åt dom och behåller mitt nuvarande just in case

Tänk bara på att uppdateringar av system och appar via App Store kan komma att kräva ditt Apple-ID. Men det kan ju vara enkelt löst med fjärrstyrning via Teamviewer.

1
Bevaka tråden