Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt batteri till MacBook Pro 13 tum 2010 (A1278)

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-11-15 19:35

Jag tänkte köpa ett nytt batteri till en MacBook Pro 13 tum 2010 (A1278).

Är inte så sugen på att köpa dyrt originalbatteri eller att köpa skumt batteri via eBay.

Var köper man billigt batteri med bra kvalité?

  • Medlem
  • 2016-11-15 19:38

Batterier och laddare är bara bra om de är original. Det är min smärtsamma erfarenhet efter att ha köpt en hel del billig skit genom åren. Tyvärr.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-11-15 20:48
Ursprungligen av Alix:

Batterier och laddare är bara bra om de är original. Det är min smärtsamma erfarenhet efter att ha köpt en hel del billig skit genom åren. Tyvärr.

Ajdå! Det låter ju inget vidare. Var har du köpt? Batterikungen.se?

  • Medlem
  • 2016-11-15 20:52

Sök på batteribyte här på forumet och du får drösvis med trådar med folk som köpt billigt Kina-skit som sedan har fått ångra sig både en och flera gånger.
Vill du ha ett äventyr och tycker om att skruva, köp pirat. Värdesätter du din tid och ditt tålamod köper du original.

  • Medlem
  • 2016-11-15 20:56
Ursprungligen av moood:

Ajdå! Det låter ju inget vidare. Var har du köpt? Batterikungen.se?

Japp...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-11-15 22:48
Ursprungligen av Dalle:

Sök på batteribyte här på forumet och du får drösvis med trådar med folk som köpt billigt Kina-skit som sedan har fått ångra sig både en och flera gånger.
Vill du ha ett äventyr och tycker om att skruva, köp pirat. Värdesätter du din tid och ditt tålamod köper du original.

Dock hittar jag ingen som säljer original till hyfsat pris. Priset för original är ju normalt sett alltid med byte. Jag vill inte lägga för mycket pengar och vill helst byta själv.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-11-15 22:49
Ursprungligen av Alix:

Då ska jag inte köpa från dom med andra ord.

  • Medlem
  • 2016-11-15 22:55
Ursprungligen av moood:

Då ska jag inte köpa från dom med andra ord.

De lär ha samma kinesiska leverantörer som andra återförsäljare, är jag rädd. Satsa på original. Det gör jag numera, x antal reklamationer senare...

Köpte nytt på batteri till min MacBook Air på eBay för 1/4 del av priset,har funkat kanon i snart ett år nu skulle vilja säga att det är samma skit som Apple´s orginal

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2016-11-16 18:14
Ursprungligen av iceman11:

Köpte nytt på batteri till min MacBook Air på eBay för 1/4 del av priset,har funkat kanon i snart ett år nu skulle vilja säga att det är samma skit som Apple´s orginal

Vet du vem du köpte av? Det finns ju massor med personer/företag slm säljer mac-batterier där.

  • Medlem
  • 2016-11-16 18:30
Ursprungligen av moood:

Vet du vem du köpte av? Det finns ju massor med personer/företag slm säljer mac-batterier där.

Det är ju det. Man får ta grisen i säcken och chansa. Eller inte. Inte ens om du får adressen nu så lär du veta om batteriet är av samma tillverkare/batch.

  • Medlem
  • 2016-11-20 17:00

Bytte nyligen ett själv. Ville också har original (och byta själv) men verkar omöjligt utifrån mina undersökningar. De mest återkommande rekommendationerna jag sett är Anker och NewerTech NuPower. Anker är billigare, men svårare att få tag på i Sverige.

Blev följande. Lite dyrt men bra kvalitet.
https://macpatric.com/collections/batteri/pro...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-01-30 15:18
Ursprungligen av erak:

Bytte nyligen ett själv. Ville också har original (och byta själv) men verkar omöjligt utifrån mina undersökningar. De mest återkommande rekommendationerna jag sett är Anker och NewerTech NuPower. Anker är billigare, men svårare att få tag på i Sverige.

Blev följande. Lite dyrt men bra kvalitet.
https://macpatric.com/collections/batteri/pro...

Funkar batteriet du köpte bra?
Är själv på jakt efter ett .

  • Medlem
  • 2017-02-06 02:17
Ursprungligen av bjorsi:

Funkar batteriet du köpte bra?
Är själv på jakt efter ett .

Ja absolut. Batteritiden fick sig en kick. Det är ju lite svårt att minnas hur det var original för så många år sedan, plus att Snow Leopard nog var smalare än Sierra. Men det känns bra.

1
Bevaka tråden