Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #155 Amanda och Andreas i evigheten

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I veckans avsnitt är Amanda och Andreas ensamma i poddstudion. Vi pratar om allt från portar till rörmokare i små lådor och svenskars internetvanor.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

I veckans avsnitt är Amanda och Andreas ensamma i poddstudion. Vi pratar om allt från portar till rörmokare i små lådor och svenskars internetvanor.

Läs hela artikeln här

Bra avsnitt!

Har ni lust att utveckla hur man byter SSD i MBP utan touchbar? Visst går den att ta ut, men sen då? Kan man köpa passande SDD nånstans?

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-11-19 12:51
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Bra avsnitt!

Har ni lust att utveckla hur man byter SSD i MBP utan touchbar? Visst går den att ta ut, men sen då? Kan man köpa passande SDD nånstans?

Det går att ta ut den, vilket gör att det lär dyka upp ersättnings-SSD:er från bland annat OWC i framtiden. Men en snabb Google-sökning ger inga bra resultat just i detta nu.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2016-11-19 13:58
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Bra avsnitt!

Har ni lust att utveckla hur man byter SSD i MBP utan touchbar? Visst går den att ta ut, men sen då? Kan man köpa passande SDD nånstans?

Tack, kul att det uppskattades! Precis som @JohannesKBA skriver så går det att plocka ut SSD:n ur den enklaste MBP-modellen utan Touch Bar, och så länge en tredjeparts-SSD använder samma PCIe-gränssnitt och följer samma dimensioner som den som sitter i datorn ska det inte vara några problem. Men det är fortfarande väldigt nya datorer så det dröjer nog ett litet slag innan det börjar dyka upp tredjepartsalternativ. Sannolikt blir det som tidigare att vissa företag marknadsför sina PCIe-SSD:s som "Macbook Pro 13"-kompatibla".

Ursprungligen av ekloev:

Tack, kul att det uppskattades! Precis som @JohannesKBA skriver så går det att plocka ut SSD:n ur den enklaste MBP-modellen utan Touch Bar, och så länge en tredjeparts-SSD använder samma PCIe-gränssnitt och följer samma dimensioner som den som sitter i datorn ska det inte vara några problem. Men det är fortfarande väldigt nya datorer så det dröjer nog ett litet slag innan det börjar dyka upp tredjepartsalternativ. Sannolikt blir det som tidigare att vissa företag marknadsför sina PCIe-SSD:s som "Macbook Pro 13"-kompatibla".

Det jag menar är att just detta är ett enormt osäkert antagande; att det ska finnas tredjepartsenheter som passar. Interfacet har de senaste åren varit helt annorlunda dem man kan köpa i elektronikbutiker. Enda alternativet är OWCs variant (som verkar vara långsammare) eller att köpa begagnad original-SSD.

Det hade varit fint om man kunde köpa valfri PCIe SSD, men som det är nu kan den lika gärna vara lödad för min del.

Smått och gott i detta avsnitt! Helt okey! Tackar vi för.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-11-19 17:53

Glömde skriva att även jag uppskattade dagens program Ni verkar vara trevliga och lättsamma människor. Och lycka till i rollerderbyt Amanda!

Ursprungligen av JohannesKBA:

Glömde skriva att även jag uppskattade dagens program Ni verkar vara trevliga och lättsamma människor. Och lycka till i rollerderbyt Amanda!

Tack! Det blev vinst båda matcherna. Första matchen slutade 583-21 och den andra 406-26, så jag hade nog inte så mycket att vara nervös för egentligen.

  • Medlem
  • 2016-11-20 20:06
Ursprungligen av amandareventlid:

Tack! Det blev vinst båda matcherna. Första matchen slutade 583-21 och den andra 406-26, så jag hade nog inte så mycket att vara nervös för egentligen.

Låter som en ganska förkrossande seger! Och hur är det med de befarande blåmärkena?

Ursprungligen av Dalle:

Låter som en ganska förkrossande seger! Och hur är det med de befarande blåmärkena?

Ja, det gick bättre än vad vi trodde! Det gick rätt bra med blåmärkena, mer skrapsår från kardborreband än blåmärken. Däremot blir det nog en träningsvärk som heter duga imorgon.

  • Medlem
  • 2016-11-20 20:25
Ursprungligen av amandareventlid:

Däremot blir det nog en träningsvärk som heter duga imorgon.

Träningsvärk är bra värk!

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-11-20 20:33
Ursprungligen av amandareventlid:

Tack! Det blev vinst båda matcherna. Första matchen slutade 583-21 och den andra 406-26, så jag hade nog inte så mycket att vara nervös för egentligen.

Stort grattis!

Ursprungligen av JohannesKBA:

Stort grattis!

Tack!

1
Bevaka tråden