Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft presenterar Surface Studio

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2016-10-27 16:11

Undrar hur länge gångjärnen kommer håller innan skärmen dimper ner i skrivbordet.

Ursprungligen av D_Odell:

Det där hjultillbehöret är ingen nyhet vad jag känner till? Fanns en produkt för säkert 5-10 år sedan som liknade den funktionsmässigt.;)

Ja, Griffin Powermate (finns fortfarande). Funderade på att köpa en sån för länge sedan men såg inte behovet, och nu har man ju trackpad som gör det mesta av det där i alla fall.

Jisses...har MS börjat tillverka PC's! Håller dom på att bli ett hårdvaruföretag också (förutom möss, plattor och spelkosoller)?
Detta är nyheter (chock) för mig...jag inser att jag verkligen inte hänger med i företagets utveckling...men å andra sidan vet jag inte heller vad Asus, Dell, etc håller på med.

Ursprungligen av carlsson:

Fast de ÄR ju inte så snygga att de förtjänar en Apple-logga. Snygg skärm, men resten ser ju ut som nåt Dell-hittepå.

Tycker jag.

Sant. Fast vik ner din imac och ha en stor wacom-skärm istället är en funktion apple skulle må bra av att vara först med.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-10-27 17:15

Någon mer än jag som blev sugen på detta?:
https://www.microsoft.com/en-us/surface/acces...

Har länge längtat efter ett fullstort trådlöst tangentbord till min Mac (min uppsättning just nu är första generationens Wireless Keyboard + Magic Trackpad till vänster och en MX Anywhere 2 till höger. Jag vill inte förstöra den uppsättningen med någon ful Belkin-numpad till höger om tangentbordet och inte heller ha ett trådat tangentbord) Känns helt rätt att låta Microsofts nya tangentbord ta platsen emellan - om det är lika skönt att skriva på dvs.

Ursprungligen av mangepetersson:

Sant. Fast vik ner din imac och ha en stor wacom-skärm istället är en funktion apple skulle må bra av att vara först med.

Helt klart!

Ursprungligen av JohannesKBA:

Någon mer än jag som blev sugen på detta?:
https://www.microsoft.com/en-us/surface/acces...

Har länge längtat efter ett fullstort trådlöst tangentbord till min Mac (min uppsättning just nu är första generationens Wireless Keyboard + Magic Trackpad till vänster och en MX Anywhere 2 till höger. Jag vill inte förstöra den uppsättningen med någon ful Belkin-numpad till höger om tangentbordet och inte heller ha ett trådat tangentbord) Känns helt rätt att låta Microsofts nya tangentbord ta platsen emellan - om det är lika skönt att skriva på dvs.

Faktum är att det är idiotsvårt att hitta ett fullstort tangentbord som går på Bluetooth. Helt galet, och jag fattar inte varför Apple inte har fixat detta!?!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-27 18:10
Ursprungligen av JohannesKBA:

Någon mer än jag som blev sugen på detta?:
https://www.microsoft.com/en-us/surface/acces...

Den hårdvara Microsoft alltid varit bra på är ju tangentbord och möss. Nu låter de även som om Jony Ive skrivit produkttexten åt dem

Citat:

Meticulously crafted
We perfected every design detail. The topcase is of the same soft-finish grey as your Surface, making them a perfect match, and the finishing touch to a well thought-out desk space. The key travel and spacing are perfectly engineered for fast, quiet, and responsive typing.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2016-11-04 17:08

Surface Dial gillar jag (och hade inte tackat nej till en Studio heller):
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&...

  • Medlem
  • 2016-11-04 17:23
Ursprungligen av draags:

Något har dessvärre hänt med Apple. När både Google och Microsofts presentationer ger mer ryckningar i plånboken än efter Apples.

Apple har verkligen lämnat hela proffsmarknaden i skuggan. Jag förstår att det inte är där pengarna finns men det ger företaget en exklusiv status.

Tim Cook kanske är en bra chef för Apple men gisses vad tråkig han är och Jonathan Ives har totalt tappat gnistan.

Förr om åren kunde man längta till deras keynotes. Det skrevs flitigt på detta forum om vad som kunde tänkas komma.

Nu är intresset så svalt. Apple har tyvärr blivit ett sömnpiller.

Det går självklart fortfarande bra men tyvärr kommer detta att inom snar framtid förändras.

Tyvärr.

Kan inte mer än instämma

Min förhoppning ligger i en killer iPhone 2017 som sopar banan mer konkurrenterna för det behövs som motpol till Google / Samsung mfl

  • Medlem
  • 2016-11-04 17:24
Ursprungligen av Hffre:

Undrar hur länge gångjärnen kommer håller innan skärmen dimper ner i skrivbordet.

RH garanti ?

  • Medlem
  • 2016-11-04 23:40
Ursprungligen av Demiurgen:

Jisses...har MS börjat tillverka PC's! Håller dom på att bli ett hårdvaruföretag också (förutom möss, plattor och spelkosoller)?
Detta är nyheter (chock) för mig...jag inser att jag verkligen inte hänger med i företagets utveckling...men å andra sidan vet jag inte heller vad Asus, Dell, etc håller på med.

Du glömde MS Hololens ?

https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/...

Ursprungligen av Demiurgen:

Jisses...har MS börjat tillverka PC's! Håller dom på att bli ett hårdvaruföretag också (förutom möss, plattor och spelkosoller)?
Detta är nyheter (chock) för mig...jag inser att jag verkligen inte hänger med i företagets utveckling...men å andra sidan vet jag inte heller vad Asus, Dell, etc håller på med.

MS Surface kom för över fyra år sen, du får uppdatera dig lite vad som händer på IT-fronten verkar det som.

På det hela taget imponerar tydligen Surface Studio: http://www.macrumors.com/2016/11/17/microsoft...

The Verge via MacRumors.

Tyvärr har jag inte hört någon mumla något om "hackintosh"...

Annars kan jag mycket väl se mig själv jobba med en sån här - då främst med cad och Adobe-sviten. (iOS går alltså fetbort för mig inom en överskådlig framtid, utan det är en "riktig" dator som gäller).

iMac uppdatering är inom räckhåll. Skulle nog vänta å se vad de erbjuder..

Tydligen ska ju MS inte tillverka Surface studio i nån särskilt stor upplaga. Och touch-skärm kanske verkar najs, men när man inte ritar (vilket verkar vara det enda man gör med denna om man ska tro medierna) så är det fortfarande en Windows-PC under ytan.

Bevaka tråden