Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Fotoskanner bevarar dina gamla fotografier

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En ny app från Google låter dig använda telefonens kamera för läsa in och bevara gamla fotografier på ett verklighetstroget vis.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-11-16 22:36

Äntligen!
Känns som en tidig julklapp från de där man har något slags hatkärleksförhållande till.

Ursprungligen av hpes:

Äntligen!
Känns som en tidig julklapp från de där man har något slags hatkärleksförhållande till.

Varför får jag en känsla av att detta är något helt nytt när jag läser denna nyhet överallt.

Vad är skillnaden på denna och andra fotoskanner appar som funnits i år nu?
Google?

  • Medlem
  • 2016-11-16 22:56

Lysande!

Ursprungligen av Mackan1984:

Varför får jag en känsla av att detta är något helt nytt när jag läser denna nyhet överallt.

Vad är skillnaden på denna och andra fotoskanner appar som funnits i år nu?
Google?

Inget blänk i bilderna. Jag har inte testat någon app som gett lika bra resultat som Googles. Men jag är öppen för förslag om du själv har någon favorit du gillar mer?

Ursprungligen av morberg:

Inget blänk i bilderna. Jag har inte testat någon app som gett lika bra resultat som Googles. Men jag är öppen för förslag om du själv har någon favorit du gillar mer?

Trodde blänk grejen var en gammal teknik, har laddat ner dessa appar för stunden varje gång.

Du har ju impossible project som låter dig scanna hur skevt du vill för att slippa blänk.

Här har du vinkel, photoscans och impossible projects resultat.

Ursprungligen av Mackan1984:

Trodde blänk grejen var en gammal teknik, har laddat ner dessa appar för stunden varje gång.

Du har ju impossible project som låter dig scanna hur skevt du vill för att slippa blänk.

Här har du vinkel, photoscans och impossible projects resultat.

Impossible projects bild blev visst den som var för stor för att visas direkt.

Den bredda lite och och photoscan smala av lite.
Jag var en fet unge så impossible project stämde mer med verkligheten ?

Edit
Kom på att blixten hoppa igång på photoscan men på impossible project var den avstängd som default så den blev visst utan blixt

"Google... It just works"

Senast redigerat 2016-11-17 18:27

Upplösning

När jag testat på några foton nu, i bra belysning, och jämför den fysiska bilden med den digitala, så ser jag tydliga skillnader i detaljåtergivning/upplösning. Den gör jobbet bra att undvika glans i bilden, visst, men kvaliteten är i min erfarenhet väldigt godtyckligt tillvaratagen.

1
Bevaka tråden