Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Verktyg iMac 21.5 2011

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Det är så att jag tänkte uppgradera min iMac från 2011 med en 500GB 850 EVO ssd disk från samsung. Jag tänkte följa den här guiden https://www.youtube.com/watch?v=RmLLzkg3vI0 . Det hela verkar inte vara några problem. Det ändå jag undrar är ifall någon vet vartifrån jag enklast kan köpa verktygen som behövs för att genomföra detta. Är det annars någon som har genomfört detta själv som har några tips? Som jag förstår det kan jag behålla min mekaniska hårddisk och ändå få plats med ssd:n.

Tacksam för svar!

Senast redigerat 2016-11-15 17:30

Kolla på iFixit.com vilka verktyg du behöver och sök vart du kan köpa dem i sverige om du föredrar, annars finns de på tex eBay.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-15 22:48

Du klarar dig utan verktyg. Glaset sitter fast med magneter i datorn. Allt du behöver göra är att trycka ner nåt smalt (tänk styvt tunn plast) emellan för att sedan trycka ner ett plastkort. Upprepa på båda övre hörnen. Sen har du glipa så du får ner naglarna. Drag sakta mot upp. Tappa inte.
Har tom fått loss glaset med endast naglar.

Jag köpte en sugkopp på Biltema.

1
Bevaka tråden