Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maska/dölja del av bild i Bilder?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-11-12 14:52

Har helt kört fast. Jag vill maska/dölja en del av en bild i Bilder. Hur gör man det? Typ registreringsskylt på bil.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-11-12 15:14

Först menyn Image > Show Edit Tools, sedan Retouch (Plåstret).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-11-12 15:29
Ursprungligen av mattiL:

Först menyn Image > Show Edit Tools, sedan Retouch (Plåstret).

Är inte den funktionen till för att förbättra..? När jag använder den blir det lite konstigt. Det blir som att en annan del av bilden lite otydligt dyker upp där man "plåstrat". Men just nu kör jag med den så tack.

Du kan ju alltid använda Markup/Märkningsverktyget (Förhandsvisnings-verktyget) som finns default och går att använda direkt i Bilder om man bockat i det.

Bilder/Redigerings-läget/Tillägg/Mer och bocka i Märkning, sen kan du använda tex en fylld rektangel med lämplig färg.

Senast redigerat 2016-11-13 02:43

Edit: Borttaget - missade att CekariYH redan tipsat om Märkning/Markup.

Senast redigerat 2016-11-12 22:22

Bilder är ju i första hand en databas...med grundläggande verktyg. Photoshop är verktyget om man vill på allvar yxa med en bild. Men...det finns plug-ins till Bilder (Photos) - det är idag en ganska stor standard och jag rekommenderar verkligen folk att titta på detta med plug-ins till Bilder...alla har inte anledning till att hyra Photoshop, bättre att köpa en eller två plug-ins till Bilder som gör det man vill göra...istället för att hyra Photoshop som kan en miljard grejer som man aldrig använder (kör dock själv Photoshop men använder 36 miljoner av dessa funktioner :-).

Ursprungligen av pushloop:

Edit: Borttaget - missade att CekariYH redan tipsat om Märkning/Markup.

I stället för att bara skriva "Borttaget" i inlägget, så går det faktiskt att radera sina inlägg.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

I stället för att bara skriva "Borttaget" i inlägget, så går det faktiskt att radera sina inlägg.

Sant, men jag brukar själv uppleva det som förvirrande när inlägg jag hunnit läsa eller like:at bara försvinner ur en tråd

1
Bevaka tråden