Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage 2008 brakade. Vad ersätter jag det med?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har byggt min affärsverksamhet kring Entourage 2008. Alla kontakter, mail, uppgifter, kalenderhändelser och worddokument är kopplade till varandra.
Men helt nyligen försvann alla länkar mellan Entourage alla aktiviteter! Hemskt! Därför vill jag lämna Entourage 2008 nu.
Nu behöver jag göra två saker (och min erfarna Mac-kille står helt handfallen):
1. Jag vill hitta ett nytt system som är lika överlägset som Entourage, så att jag kan länka alla aktiviteter till varandra.
2. Jag vill få tips på hur jag för över mina tusentals kontakter, mail, kalenderhändelser osv till detta nya system.
Jag hoppas att du kan ge mig råd. Även namn på personer/företag som kan hjälpa mig mottages tacksamt!
Stort stort tack!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-03 12:23

Jag har själv ingen erfarenhet på området, men det du ska söka efter är väl ett CRM-program. (Customer Relationship Management, ett svenskt ord är kanske kundvårds-system.) Det finns massor om du söker på CRM, från mastodontsystem för jättestora säljorganisationer till något som en hobbysnickare pulat ihop i Filemaker. Det blir väl allt vanligare att det liksom bokföringssystem finns bra webbaserade alternativ till rimlig månadskostnad för en ensamföretagare.

Varför fungerar inte Outlook i Office 2011/Office 2016? Office 2008 var ju i sin generella seghet och buggighet den ultimata katastrofversionen av alla Office-paket för Mac.

Ursprungligen av johan_tanying:

Varför fungerar inte Outlook i Office 2011/Office 2016? Office 2008 var ju i sin generella seghet och buggighet den ultimata katastrofversionen av alla Office-paket för Mac.

Tack för din input. Jag har också hört det om Office 2008. Problemet är, enligt min Mac-kille ,att ösa över alla kontakter och aktiviteter in i ett modernt Officepaket. Kanske var det också att aktiviteterna inte länkar som de gjorde i Entourage. Att han inte har ett bra svar på detta är anledningen till att jag undersöker saken på egen hand.

Ursprungligen av IngoX:

Jag har själv ingen erfarenhet på området, men det du ska söka efter är väl ett CRM-program. (Customer Relationship Management, ett svenskt ord är kanske kundvårds-system.) Det finns massor om du söker på CRM, från mastodontsystem för jättestora säljorganisationer till något som en hobbysnickare pulat ihop i Filemaker. Det blir väl allt vanligare att det liksom bokföringssystem finns bra webbaserade alternativ till rimlig månadskostnad för en ensamföretagare.

Stort tack för hjälpen och för att du tar dig tid med min fråga.

MS skall ju ha jävulusiskt mycket pengar för sin 2016 Home & Business som innehåller Outlook. 1200 kr mer än Home and Student bara för att få Outlook. http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_...

Office 365 bygger ju på prenumeration vilket jag personligen* av princip är emot. Men om du handlar på egen firma kanske det är ok?

Vad jag kan se finns ingen demo till 2016. Däremot funkar det väl så för Office 365, att det bara är att ladda ner och sätta igång med att testa. Jag har för mig att man har lite tid på sig innan man måste betala.

OBS att nya Office kräver OS X 10.10.

*Köpte f.ö. nyligen ArtRage för en engångskostnad istället för Autodesk Sketchbook för månadsavgift till dottern alldeles nyss. Just för att jag vill äga mina program, inte hyra. Och nej, jag har inte Spotify heller!

Tillägg: Själv sitter jag fortfarande med 10.6.8 (men måste nog uppgradera nu) och Office 2011 som jag fick genom arbetsgivaren. Har aldrig märkt av att det skulle vara problematiskt att importera mejl alltifrån Outlook Express över Entourage till Outlook. Har fortfarande mejl i inboxen sen år 2000. Men jag har å andra sidan sällan använt mig av några avancerade funktioner vad gäller aktiviteter, kalendrar och andra funktioner i Outlook.

Någon som sett / vet om Entourage 2008 fungerar i Sierra ? Fungerade bra i El Capitan - men har inte vågat prova i Sierra.

Ursprungligen av adress@mac:

Någon som sett / vet om Entourage 2008 fungerar i Sierra ? Fungerade bra i El Capitan - men har inte vågat prova i Sierra.

Googlade lite och det verkar inte fungera speciellt bra.

Ursprungligen av adress@mac:

...Fungerade bra i El Capitan...

Då har du haft tur hittills. Att döma av tidigare trådar, så började Office 2008 att uppvisa vissa problem redan i Mavericks.

Kanske dags att uppgradera Office.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Googlade lite och det verkar inte fungera speciellt bra.

Hittar inget över huvud taget. På Microsoft finns inte Sierra med ännu.
https://roaringapps.com/app/microsoft-entoura...
Jo det är nog dags att göra ngt - om jag vill köra Sierra på iMac.

Ursprungligen av adress@mac:

Hittar inget över huvud taget. På Microsoft finns inte Sierra med ännu.
https://roaringapps.com/app/microsoft-entoura...
Jo det är nog dags att göra ngt - om jag vill köra Sierra på iMac.

Exakt, den länken hittade jag mf.

1
Bevaka tråden