Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med bildöverföring mellan Iphone och IMac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

En bildruta med texten " Bilderna i kamerarullen på "Iphone" kan inte importeras eftersom enheten är låst med en lösenkod" Telefonen är upplåst och jag förstår inte!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-11-02 15:50
Ursprungligen av Stenis49:

Hej!

En bildruta med texten " Bilderna i kamerarullen på "Iphone" kan inte importeras eftersom enheten är låst med en lösenkod" Telefonen är upplåst och jag förstår inte!

Uppge gärna vilken version av iOS och macOS du har på enheterna. Använder du appen Bilder eller iPhoto eller Bildinsamling på macen?

Det verkar vara samma fel som beskrivs i denna tråd.

- Vilken version av macOS i datorn?
- Vilken version av iOS i telefonen?
- Hur försöker du importera bilderna? Via Bildinsamling, eller i iPhoto, eller i Bilder?

Om du har gammalt OS X i datorn (typ 10.6 eller 10.7), och iOS 10 i telefonen, så är det kanske samma problem som här: http://www.99mac.se/forum/t/319594-komma-at-b...

Edit: Några sekunder sen med samma frågor och teorier som IngoX.

Ursprungligen av IngoX:

Uppge gärna vilken version av iOS och macOS du har på enheterna. Använder du appen Bilder eller iPhoto eller Bildinsamling på macen?

Det verkar vara samma fel som beskrivs i denna tråd.

Det är. 10.0.2 i telefonen samt 10.7.5 i datorn. Tar in bilderna via Iphoto

Då är det samma problem som i den länkade tråden.

Med så gammalt operativsystem i datorn, så får man vara beredd på att saker slutar fungera.

Men kolla i den tråden. Där finns några tips.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Då är det samma problem som i den länkade tråden.

Med så gammalt operativsystem i datorn, så får man vara beredd på att saker slutar fungera.

Men kolla i den tråden. Där finns några tips.

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-11-03 00:29
Ursprungligen av Stenis49:

Det är. 10.0.2 i telefonen samt 10.7.5 i datorn. Tar in bilderna via Iphoto

Ja men pröva då istället med programmet Bildinsamling i iMacen. Som jag skrev i den andra tråden lyckades jag föra över bilder från en iPhone med iOS 10.1 till en iMac med OS X 10.6.8 med programmet Bildinsamling.

1
Bevaka tråden