Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPort-uppdatering

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-06 22:06

Fann just att Apple lagt upp version 3.1.1 av AirPort-programvaran.

Uppdatering via ASU eller (så småningom) hos Apple.

Innehåll:

"Programuppdateringen ger förbättringar för AirPort-programvaran och rekommenderas till alla som har en AirPort Extreme-förberedd dator eller en AirPort Extreme-basstation.

Nya funktioner för AirPort Extreme-basstationer

Programvaran inkluderar version 5.1.1 av fast programvara för AirPort Extreme-basstationen. I AirPort Hjälp finns anvisningar för hur du uppdaterar basstationens fasta programvara.

Denna uppdatering är kompatibel med den slutgiltiga IEEE 802.11g-specifikationen för både AirPort Extreme-basstationen och AirPort Extreme-klienten."

-Torkel

  • Medlem
  • 2003-08-16 23:46

Någon som har uppdaterat? Funkar det som det ska?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-08-17 00:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av 3OPAH
Någon som har uppdaterat? Funkar det som det ska?

Inga problem här, allt funkar. Märker ingen skillnad...

Har efter uppdateringen haft återkommande problem med att jag tappar min ADSL-uppkoppling. Får hela tiden starta om basstationen för det är det enda sätt jag funnit att komma ut åter på nätet.

Tidigare fungerade min Airport uppkoppling helt problemfritt.

Funderar på att nedgradera.

Har en TiBook samt Airport Extreme basstation med ett normalt Airportkort.

/Johan

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-25 11:32

Har oxo haft liknande problem, sedan den senaste uppdateringen så har mitt nät känts lite ostabilt och jag tappar uppkopplingen då och då och det enda som hjälper är att starta om stationen.

Kommer det inte en uppdateringen som fixar problemen så får man väl nergradera.

  • Medlem
  • 2003-08-25 12:17

Funkar problemfritt för min del (Com hem cable). Det har även löst ett gamalt problem med seg fildelning mellan PB Pismo och PB 12".

Nergradering!? Om inte jag missminer mig, tror inte det är möjligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-25 20:10

En kund har samma problem. Tappar kontakten med jämna mellanrum.
Känns jobbigt att behöva förklara att det kommer att fungera igen vid nästa uppgradering.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-08-25 20:15

Även jag har problem..Så fort jag använder airport och ska gå in på sidor som är "säkra" https och liknande som tar lite längre tid att läsa in så säger webbläsaren att sidan inte kan hittas..En annan sak jag undrar över är att om jag har mitt bredband kopplat direkt till datorn och sedan vill bli lite trådlös och sätter sladden i basstationen så fungerar det inte alls utan jag måste ofta låta allt vara avstängt i 1-2 timmar. Har det med ip adresserna att göra eller? Har för mig att min support nämnde något sådant om man växlar uppkopplingen mellan 2 datorer så måste typ ip adressen återställas innan det fungerar igen. Någon som kan uttala sig klokt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-25 20:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av Robban G
Har för mig att min support nämnde något sådant om man växlar uppkopplingen mellan 2 datorer så måste typ ip adressen återställas innan det fungerar igen. Någon som kan uttala sig klokt?

Inget helt svar, kanske inte ens ett halv men det är det ända jag hinner med just nu. Titta här

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-08-25 21:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av acke
Inget helt svar, kanske inte ens ett halv men det är det ända jag hinner med just nu. Titta här

Ska prova denna. Tackar:)

  • Oregistrerad
  • 2003-08-25 22:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Robban G
En annan sak jag undrar över är att om jag har mitt bredband kopplat direkt till datorn och sedan vill bli lite trådlös och sätter sladden i basstationen så fungerar det inte alls utan jag måste ofta låta allt vara avstängt i 1-2 timmar. Har det med ip adresserna att göra eller? Har för mig att min support nämnde något sådant om man växlar uppkopplingen mellan 2 datorer så måste typ ip adressen återställas innan det fungerar igen. Någon som kan uttala sig klokt?

Jag hjälpte min bror som hade problem med sin uppkoppling. Skulle då testa genom att byta till min PB och då inträffade samma problem. Efter kontakt med support konstaterades att IP - kopplats till Mac-adressen och att detta kunde reset:as om man bröt strömmen till ADSL-modemet i ca 30 sec.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-08-25 22:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Peter karlberg
Jag hjälpte min bror som hade problem med sin uppkoppling. Skulle då testa genom att byta till min PB och då inträffade samma problem. Efter kontakt med support konstaterades att IP - kopplats till Mac-adressen och att detta kunde reset:as om man bröt strömmen till ADSL-modemet i ca 30 sec.

Ok, fast för mig är det en trist lösning då mitt modem för bredbandet sitter i källaren:eek:

1
Bevaka tråden