Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytt pågår

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Just nu pågår flytt av domäner vilket KAN skapa lite småstrul med 99mac.com men förhoppningsvis inte. Imorgon sker nog flytten av 99mac-servern förutsatt att NIC-SE gör sitt jobb rätt osv.

Tråkigt att flytta 30 domäner...tar lite tid...

Vår gamla 1GHz IBM eServer går snart i pension, den har jobbat som webbserver sedan förra våren och har under sina dagar agerat primär DNS åt alla domäner samt webbserver för allt färre (dom har flyttat till den snabbare dual Xeon 2.4GHz burken du just nu besöker).

Vid flytten går vi över till endast rackmonterade burkar och därför måste all information flyttas över till en ersättare.

mac.se ligger på en vanlig G4/933 som kommer ta upp hela 5U i racket - inte så kul, därför söker jag efter en billig Xserve...

Nu är i stort sett allting flyttat ifrån eServern, till och med 99musik.com har flyttat ikväll och kör nu PHP/MySQL baserade forum.

Fick dessutom tag på en Xserve ikväll!

Nu är flytten gjord.

En ny brandvägg har ställt till det lite med SMTP/mail och FTP-anslutningarna...fixas inom kort!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-27 19:38

Bra jobbat, grabbar å tjejer!!

-T

  • Medlem
  • 2003-08-27 20:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Tråkigt att flytta 30 domäner...tar lite tid...

Vår gamla 1GHz IBM eServer går snart i pension, den har jobbat som webbserver sedan förra våren och har under sina dagar agerat primär DNS åt alla domäner samt webbserver för allt färre (dom har flyttat till den snabbare dual Xeon 2.4GHz burken du just nu besöker).

Vid flytten går vi över till endast rackmonterade burkar och därför måste all information flyttas över till en ersättare.

mac.se ligger på en vanlig G4/933 som kommer ta upp hela 5U i racket - inte så kul, därför söker jag efter en billig Xserve...

Martin, du vet väl att en dual 2ghz G5:a är snabbare än en dual Xenon 2.4?:D

Japp - och jag får snart min första dual G5

Som ni redan vet så finns det en massa faktorer som har gjort att vi kör Intelburkar just nu (med Win2k och RedHat Linux som OS).

Jag har försökt hitta en beg Xserve men det finns inte att få tag på någonstans!! Vi har en G4/933:a som server men den är inte välkommen på nya webhotellet pga storleken - vi måste ha en rackserver, helst 1U.

Dessutom är jag lite allergisk mot IDE-diskar i servrar, förra veckan kraschade en IBM-disk i mac.se burken...känner ni igen ljudet "krrr....eeeek....krr...eeeek" när man startar datorn? Det betyder: "you're fucked!)

1
Bevaka tråden