Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #152: Snack om Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac-redaktionen samlas åter igen i studion för ett nytt avsnitt, och den här veckan blir det (nästan) bara Mac-snack med tanke på veckans Apple-event.

Läs hela artikeln här

Alltid lika trevligt att lyssna på er till en lördagsförmiddagskaffe och det är så trevligt att se er när man lyssnar. Ni grer ut funderingar man har och gör livet som Apple-användare mer överskådligt.

Vad gäller de högre priserna så kan man inte enbart skylla på dollarkursens, för inte minst i USA gnälls det över de högre priserna på Mac-datorerna. Priserna har gått upp på riktigt.

Ursprungligen av Giljan:

Alltid lika trevligt att lyssna på er till en lördagsförmiddagskaffe och det är så trevligt att se er när man lyssnar. Ni grer ut funderingar man har och gör livet som Apple-användare mer överskådligt.

Vad gäller de högre priserna så kan man inte enbart skylla på dollarkursens, för inte minst i USA gnälls det över de högre priserna på Mac-datorerna. Priserna har gått upp på riktigt.

Framför allt på 13-tummaren.

När det gäller 15-tummaren verkar det mest som att de tagit bort snikmodellen med iGPU (dock finns gamla modellen kvar). Och "mellanmodellen" med dGPU och 512 GB SSD ökade 100 dollar i pris, men då är det ju en ny design och du får en touch bar.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-10-30 08:29
Ursprungligen av Redaktionen:

99mac-redaktionen samlas åter igen i studion för ett nytt avsnitt, och den här veckan blir det (nästan) bara Mac-snack med tanke på veckans Apple-event.

Läs hela artikeln här

Kul att äntligen få höra Idas röst igen! Och grattis återigen om du inte läst min tidigare gratulation!

Jakob: Fantastiskt fin fransk stavning på sortiment ?

Och till er alla: Fin gruppbild! Ni verkar vara ett härligt gäng!

Ursprungligen av JohannesKBA:

Kul att äntligen få höra Idas röst igen! Och grattis återigen om du inte läst min tidigare gratulation!

Jakob: Fantastiskt fin fransk stavning på sortiment ?

Och till er alla: Fin gruppbild! Ni verkar vara ett härligt gäng!

Tack tack! Livet blir sig aldrig mera likt ? Sonen verkar inte ha något emot att besöka sina framtida läromästare på kontoret så jag kommer nog dyka upp i fler avsnitt. Har svårt för att hålla mig borta!

  • Medlem
  • 2016-10-30 10:58

@Ida Blix Nygift också med tanke på efternamnet? I så fall får man gratulera!

Ursprungligen av Dalle:

@Ida Blix Nygift också med tanke på efternamnet? I så fall får man gratulera!

Ganska nygift ja, vi firar snart ett år som äkta makar. Efternamnsbytet är däremot helt nytt. Jag och maken var lite oense om vilket efternamn vår familj skulle dela. När sonen föddes blev frågan högaktuell och Blix trumfade till slut Lindkvist. Jag är inte bitter ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-30 14:37
Ursprungligen av Ida Blix:

Ganska nygift ja, vi firar snart ett år som äkta makar. Efternamnsbytet är däremot helt nytt. Jag och maken var lite oense om vilket efternamn vår familj skulle dela. När sonen föddes blev frågan högaktuell och Blix trumfade till slut Lindkvist. Jag är inte bitter ?

Stort Grattis till sonen och namnbytet. Ser fram mot blix-t snabba, rappa reportage från dig snart igen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-11-07 15:31

Grattis till sonen och giftermålet och stadgandet
Lyssnar på jobbat i eftermiddag och catchar upp lite medans jag gör lite QA jobb på Firefox iOS 6.0 releasen som är nästa månad

Ska till Apple Store här i Täby på Onsdag morgon på Mac OS Sierra och Server kurs

1
Bevaka tråden