Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-10-28 11:13
Ursprungligen av Pezzon:

Ja comviq har fått in leverans för jag hämtade ut min igår! Tog 7v

Grymt! är inne på 6 veckor (hade 6-7 veckors leveranstid) på min 128 JB. Vill också få den snart! :/

hämtade nyss ut min 128 gb 7+ svart matt

kommer inte hinna titta på den förräns sent ikväll och har då kanske 2 timmar på mig att försöka komma igång med den nya telefonen medans jag packar för att åka iväg imorgon bitti.

Hur ska jag göra för att få igång den smidigt?
Hade 5S tidigare med teliaabbonemang som nu är förlängt. Är det bara att flytta över sim-kortet från min 5S till min 7+?

Ursprungligen av ChristopherA:

hämtade nyss ut min 128 gb 7+ svart matt

kommer inte hinna titta på den förräns sent ikväll och har då kanske 2 timmar på mig att försöka komma igång med den nya telefonen medans jag packar för att åka iväg imorgon bitti.

Hur ska jag göra för att få igång den smidigt?
Hade 5S tidigare med teliaabbonemang som nu är förlängt. Är det bara att flytta över sim-kortet från min 5S till min 7+?

Gör en säkerhetskopiering om du inte har det innan , så får du med det du redan har i mobilen,jag tog sedan via ICloud men det går via iTunes Också?

Hahaha jag ORKAR inte ?

Skrev följande till Comviq på Facebook:

Citat:

Hejsan. När jag beställde min iPhone 7 Plus 128 GB Rosa av er så fick jag 4-5 veckors leveranstid. På Måndag som kommer, påbörjar jag vecka 7(!!!!!)...det är inte okej på något vis. Ni har inte ens skickat SMS om att leveransen är försenad. Har blivit LOVAD leverans både 2 och 3 gånger av er "kundtjänst", och nu senast, så skulle jag ha den senast denna vecka!

Nu vill jag ha ordentliga svar av er!!

Fick då följande svar:

Citat:

Hej Robert! Du kan följa din beställning via www.comviq.se/leveransstatus Hälsningar Comviq!

Copy-paste svar...haha jag ger upp!

Tråden handlar enbart om iPhone 7 Plus. Haha. En vecka kvar för mig nu. Har 7/11 som levdatum från Telia. Förväntar mig den nästa vecka.

Beställde en svart 7+ 32gb från Telia typ 16/9. Kom igår. Dock har jag avbokat den så Telia tog retur på den. Kanske är intressant för någon att veta

Ni som beställt ifrån comviq och fått detta sms, har era blivit skickade än?

Hej! På grund av en leveransförsening från Apple är din nya iPhone tyvärr försenad. Vi räknar med att få in den till oss i slutet av vecka 43 och därefter skickar vi ut den till dig så fort som möjligt! Vi lovar att höra av oss när vi vet mer. För senaste info om din leverans, se comviq.se/leveransstatus Vi ber om ursäkt för förseningen! Hälsningar Comviq

Inte min iallfall, de verkar ju bara snacka massa bullshit.

Ursprungligen av ryckarn34:

Ni som beställt ifrån comviq och fått detta sms, har era blivit skickade än?

Hej! På grund av en leveransförsening från Apple är din nya iPhone tyvärr försenad. Vi räknar med att få in den till oss i slutet av vecka 43 och därefter skickar vi ut den till dig så fort som möjligt! Vi lovar att höra av oss när vi vet mer. För senaste info om din leverans, se comviq.se/leveransstatus Vi ber om ursäkt för förseningen! Hälsningar Comviq

Inte min iallfall, de verkar ju bara snacka massa bullshit.

Näää, inte hänt ett skit på min sida! Väntat sen 12/9! Får väl se va som händer måndag/tisdag till veckan......Dålig info från Comviq

Ursprungligen av ryckarn34:

Ni som beställt ifrån comviq och fått detta sms, har era blivit skickade än?

Hej! På grund av en leveransförsening från Apple är din nya iPhone tyvärr försenad. Vi räknar med att få in den till oss i slutet av vecka 43 och därefter skickar vi ut den till dig så fort som möjligt! Vi lovar att höra av oss när vi vet mer. För senaste info om din leverans, se comviq.se/leveransstatus Vi ber om ursäkt för förseningen! Hälsningar Comviq

Inte min iallfall, de verkar ju bara snacka massa bullshit.

Precis ett sånt fick jag förra fredagen men fick min mobil igår så man vet aldrig

  • Medlem
  • 2016-10-28 14:32
Ursprungligen av robertkarlsen:

Hahaha jag ORKAR inte ?

Skrev följande till Comviq på Facebook:

Fick då följande svar:

Copy-paste svar...haha jag ger upp!

Så frustrerande! Får samma svar varke gång. Man borde avbeställa så att de förlorar pengar, men de bryr sig knappast om de tappar en kund. Sjukt dålig service!

Kanske .... kanske finns det ljus i tunneln om det än blir lite dyrare nu verkar våran sälj ansvarige eventuellt lyckats skaka fram en 7+ JB 256gb olåst till mig men det återstår att se.

Nu verkar det va nåt på G, fick ett sms om att mitt nr godkänts för portering

Ursprungligen av robertkarlsen:

Hahaha jag ORKAR inte ?

Skrev följande till Comviq på Facebook:

Fick då följande svar:

Copy-paste svar...haha jag ger upp!

???

Fått liknande svar från halebop, men det där var det värsta jag sett.

Fått följande info från halebop iaf efter många om och men..

Iphone 7 plus 128gb mattsvart har dom inte skickat ut alla beställningar gjorda 9/9.

Vad gäller iphone 7 plus 256 mattsvart har dom skickar alla beställningar gjorda i september och kommit en bit in i oktober

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-28 15:29

@NCSD hur går det för dig egentligen? Jag har haft min lur i ett par veckor nu.

Idag uppdaterades min status på tre. Beställde en 7+ mattsvart 32gb 4 oktober och nu har leveransstatus gått från 3-5 veckor till 2-3 dagar. Dom verkar även ha uppdaterat samtliga mobilers leveranstid om man ska köpa nu också. Båda JB (7 och 7+) har numera 2-3 månaders leveranstid haha

Jag fick precis veta att han som hanterar vårt har lyckats skaka fram en 7+ 256gb JB olåst som är på väg så tisdag senast onsdag får jag äntligen min telefon .

Beställde 7 128 GB JB 9/9 från Tele 2. Fick meddelande på FB idag att de inte kan leverera min telefon denna vecka heller. Åkte till Täby C och köpte exakt den luren över disk utan att förbeställa. Med Telia som operatör. Grattis Tele 2.

Träffade en polare idag, han beställde den 9/9 kl 09:02 från Telia och fick sin i veckan. En iphone 7 plus 128gb JB

vill ha min telefon nu. Har sett alla iPhone 7 plus JB unboxing videos på youtube....

  • Medlem
  • 2016-10-28 21:59

Förbeställde en iPhone 7 128 GB Jet Black hos telia runt den 7 september, har ännu inte fått den (!). Någon som vet vad som händer?

  • Medlem
  • 2016-10-28 22:29
Ursprungligen av jonasn:

@NCSD hur går det för dig egentligen? Jag har haft min lur i ett par veckor nu.

Prel.datum flyttar bara framåt och framåt Just nu ligger datumet 12/12..... WTF OMFG?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!??!
Fick sms från Telia idag typ värdecheck för 200kr att handla för hos dem medan man väntar på luren...... T.T
(Tror jag får mobilen runt när de har event som presenteras IPhone 8 Hahaha)

hej
tre har skickat min 7 plus svart 32 g igår , beställde mobilen den 26/09 17:00
är fett taggad

Köpte en svart 128gb plus från Apple store. Funderar på att lämna tillbaka den och kom på att någon här som kanske väntar vill köpa den? Oöppnad fortfarande (:

Skulle fått min iPhone 7+ svart beställd på lanseringsdagen i onsdags förra veckan men PostNord tyckte det var bra att slarva bort den halvvägs utanför GBG någonstans. Anmält till Halebop och PostNord såklart...... men man får nog vänta ett tag

Idag hände det! Efter 7 veckor och två dagar kom äntligen informationen jag väntat på, Tele2 har skickat min iPhone 7+, 128 GB, JetBlack.

Utlovad leverans vid beställning var 7-8 veckor, så de håller ju faktiskt tidsramen även fast jag hatat att vänta!

Edit: Beställde 9/9, klockan 15.00 via hemsidan.

  • Medlem
  • 2016-10-30 16:52

Hämtade ut min på Elgiganten idag och avbokade från Halebop. Sen visar det sig att telefonen har hissgate-problemet.... HUR OTUR FÅR MAN HA?!

Beställde en iPhone 7+ Rosegold 128GB 10/9.
Blir skogstokig...

Min rosa 7+ 128gb är skickad från Comviq nu!!!!!!
Prisa Gud!!!!!!!
Beställd 12/9

edit: paketet redan i torsvik & kommer imorrn

Ni andra som beställt med Comviq, hur ser det ut för er?

Senast redigerat 2016-10-30 19:21

Leverans redan imorgon för mig! På ett paket som skickades idag! Kul!

Ursprungligen av Vervu:

Hämtade ut min på Elgiganten idag och avbokade från Halebop. Sen visar det sig att telefonen har hissgate-problemet.... HUR OTUR FÅR MAN HA?!

Beställde en iPhone 7+ Rosegold 128GB 10/9.
Blir skogstokig...

Ring Apple Support, om du upplever det som ett problem.

Bevaka tråden