Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ny ipad.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Ja vad gör man, när ipad air 2 hänger på sista versen. Responsen i skärmen har börjat bli lite si och så och tycker även den har börjat lagga och jag får tvinga appar till avslut. Den börjar även se gammal ut.

Så du funderar på att köpa en ny iPad? Vad är din fundering?

@Popelipop, finns det någon fråga gömd därinne någonstans, eller ville du bara meddela att din iPad börjar bli lite sliten?

Air2 som hänger på sista versen?
Själv så sitter man fortfarande med en "iPad3" eller vad den nu kallas för (första med retinaskärm) som har 30pin kontakten.
Där kan man kalla "sista versen". ?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

@Popelipop, finns det någon fråga gömd därinne någonstans, eller ville du bara meddela att din iPad börjar bli lite sliten?

Någonstans där i kuliserna finns kanske en fråga. Eller ett skrik på hjälp. Alla ipads börjar i min mening bli gamla. Och jag skulle behöva en ganska omgående. Har ingen lust att köpa en pro nu, och inte heller vänta in våren med förhoppning om nya modeller.
Så frågan är väl: vad gör man ?

Om du varken vill köpa ny, eller vänta på nästa modell, så får du väl byta plattform. Köp Surface eller någon Androidplatta.

Men kör en återställning så kan du förhoppningsvis bli av med laggandet åtminstone.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om du varken vill köpa ny, eller vänta på nästa modell, så får du väl byta plattform. Köp Surface eller någon Androidplatta.

Men kör en återställning så kan du förhoppningsvis bli av med laggandet åtminstone.

Jo, jag ska prova en återställning lite senare idag. En ny plattform är inte aktuell då jag och sambon sitter upp till nacken med apple prylar. Ganska meningslös tråd detta. Ville bara ventilera mitt missnöje med att ingen ny modell stod runt hörnet då min nuvarande verkar leva på lånad tid.

Det är inget problem med prestandan i Air 2. Det är något hos dig, gör återställning, blir det inte bättre, gör en återställning utan att lägga tillbaka en säkerhetskopia.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-10-28 13:44
Ursprungligen av Christian_W:

Själv så sitter man fortfarande med en "iPad3" eller vad den nu kallas för

New ipad

Lyckades beställa en Pro 9.7" 32GB Wi-Fi (Rose gold) genom Dustins Weekend Rush. Kanske inte riktigt mitt förstahandsval när det gäller färgen… men för 3790 kr var det svårt att motstå
Någon annan som hann knipa en innan de tog slut?
Hade jag varit i din situation så hade jag försökt få nuvarande att fungera tillfredsställande… men då är ju jag en som inte uppgraderar allt för ofta

Ursprungligen av keptang:

Det är inget problem med prestandan i Air 2. Det är något hos dig, gör återställning, blir det inte bättre, gör en återställning utan att lägga tillbaka en säkerhetskopia.

Skärmen klara inte av att ta emot inputen av mitt lösenord. Jag får gräva fram ett apple tangentbord och försöka den vägen. Visst är det något fel hos mig. Hoppas black fridayday har något i år.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-10-28 18:11
Ursprungligen av Popelipop:

Skärmen klara inte av att ta emot inputen av mitt lösenord. Jag får gräva fram ett apple tangentbord och försöka den vägen. Visst är det något fel hos mig. Hoppas black fridayday har något i år.

Men, har du provat att säkerhetskopiera enheten och sedan återställa enheten?
Kanske är värt att prova innan du köper något nytt. Om det inte inte fungerar kanske du har garanti eller kan åberopa reklamationsrätten på enheten?

Onödigt att köpa saker i onödan.

Ursprungligen av joakimo:

Men, har du provat att säkerhetskopiera enheten och sedan återställa enheten?
Kanske är värt att prova innan du köper något nytt. Om det inte inte fungerar kanske du har garanti eller kan åberopa reklamationsrätten på enheten?

Onödigt att köpa saker i onödan.

Nix. ingen garanti kvar, köpte den samma sekund den gick att beställa. Att göra en återställning hjälpte inte. Det är något med skärmens tryckkänslighet som spökar. Surt sa räven.

Ursprungligen av Popelipop:

Nix. ingen garanti kvar, köpte den samma sekund den gick att beställa. Att göra en återställning hjälpte inte. Det är något med skärmens tryckkänslighet som spökar. Surt sa räven.

Prova en ren återställning en gång till om möjligt, en bekants Air 2 hade samma problem men det fungerade efter ett par återställningar.
Har du köpt den i Sverige så kan du försöka reklamera den.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-29 21:59

Prova att göra rent skärmen med lätt fuktad trasa, kanske med en 1/10 droppe yes.

Ursprungligen av reboot81:

Prova att göra rent skärmen med lätt fuktad trasa, kanske med en 1/10 droppe yes.

Har använt rekommenderad screen cleaning. Kan väl prova lite Yes också bara för att

Tack för allt engagemang och intresse ni visat. Jag hittar nog på något.

1
Bevaka tråden