Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App Store visar inte uppdateringar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

macOS 10.12.1 och sedan igår visar App Store att jag har ett antal uppdateringar men jag vet inte vilka.
Just nu visar butiken att jag har 7 st uppdateringar, dock inte vilka. Någon som stött på problemet?

Samma här.

Kontaktade Apple support via chat och under tiden så fungerar nu App Store. Programmet var hela tiden aktivt så något skedde troligtvis i Apples del av systemet.
Innan kontakt med Apple testade jag omstart, säker start, logga ut och in i butiken. Detta utan skillnad.
Hur som så är det nu fungerande.

Fortfarande dött här...på 3 av 5 Macs. Jag tror det har med DNS/IP att göra - troligtvis kickar det igång plötsligt...dom har en belastningsalgoritm som delar upp updates globalt (eller Akamai gör jobbet) och sprider ut tidsluckor för tillgång etc etc...det är min teori...och ibland funkar det inte riktigt...
Nå - det coola med appar från Apple - i mitt fall Final Cut, Motion, Compressor i detta fall - är att man kan ta ner update till EN Mac, desan bara kopiera över dessa nya appar till andra Macar.

Dött som i graven fortfarande

Ursprungligen av Demiurgen:

Fortfarande dött här...på 3 av 5 Macs. Jag tror det har med DNS/IP att göra - troligtvis kickar det igång plötsligt...dom har en belastningsalgoritm som delar upp updates globalt (eller Akamai gör jobbet) och sprider ut tidsluckor för tillgång etc etc...det är min teori...och ibland funkar det inte riktigt...
Nå - det coola med appar från Apple - i mitt fall Final Cut, Motion, Compressor i detta fall - är att man kan ta ner update till EN Mac, desan bara kopiera över dessa nya appar till andra Macar.

Du kan fortfarande söka i app store och klicka på uppdatera, gäller bara att veta vad som ska uppdateras.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-28 18:11

Funkar bra för mig

Jo, märkte det efter ett tag :-). Nu är alla burkar uppdaterade.

Ursprungligen av hummel:

Du kan fortfarande söka i app store och klicka på uppdatera, gäller bara att veta vad som ska uppdateras.

1
Bevaka tråden