Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av leomessi87:

Jag beställde den 9/9 via telefon. Allt gick bra men på bekräftelsen som jag fick på mail sen stod det att de beställt en svart (iphone plus) istället för gagatsvart som vi kom överens om. Jag ringde men de hade inte möjlighet att lyssna på inspelningarna då utan gjorde ett ärende av det och efter 6 dagar hörde dom av sig och bad om ursäkt för misstaget, kundtjänst hade helt enkelt tryckt fel i farten (hon var märkbart stressad) och vi fick makulera beställningen och skapa en ny och min köplats kunde dom tyvärr inte ordna utan jag fick börja om på 0. La den nya beställningen samma dag över telefon och de sa 6-7 veckor. Jag chattade med dom igår och de sa att de inte kunde se något som skulle göra att min telefon skulle komma senare än utlovat (alltså tidigast idag och senast nästa torsdag) men ca 1,5 timme efter chatten får jag ett SMS att telefonen är försenad och beräknas komma i slutet av vecka 49...... Min leveranstid flyttades alltså fram ytterligare 5-6 veckor. Detta gör att min totala leveranstid kommer vara ca 13 veckor, detta trots att dom tog emot min beställning den 9/9. Tycker det är riktigt illa.

Hmmm!! Du nämner iofs att din "nya" beställning 6 dagar senare innebar att du hamnade på ruta 1 i kön.. Då har du i princip samma beställningsdatum som mig som beställde den 14 september.. nu står ju v44-45 på Telenors sida för samtliga färger av 128 plus.. Jag har själv beställt en vanlig svart.. Vore förtvivlat trist om v49 verkligen är det som gäller och inte det som står just nu på deras sida...

Ursprungligen av Tasse:

Herregud, vad uselt! Vilken operatör??? Vill verkligen inte utsättas för samma sak...

Det är comviq det gäller. Jag är förövrigt nöjd med dom som operatör men detta var riktigt tråkigt.

Ursprungligen av Mahler72:

Hmmm!! Du nämner iofs att din "nya" beställning 6 dagar senare innebar att du hamnade på ruta 1 i kön.. Då har du i princip samma beställningsdatum som mig som beställde den 14 september.. nu står ju v44-45 på Telenors sida för samtliga färger av 128 plus.. Jag har själv beställt en vanlig svart.. Vore förtvivlat trist om v49 verkligen är det som gäller och inte det som står just nu på deras sida...

Precis, mitt första leveransdatum var 4 veckor men när jag sen hamnade sist i kön så blev de 6-7 veckor vilket jag accepterade även om jag var irriterad för att jag flyttades 3 veckor bak pga deras slarv. Blev lovad en frimånad för detta som kompensation så jag fick helt enkelt finna mig i att vänta 6-7 veckor, det tråkiga är att dom nu lägger på ytterligare 5 veckor som jag förmodligen sluppit om dom inte gjort fel på den första beställningen.

Ursprungligen av leomessi87:

Det är comviq det gäller. Jag är förövrigt nöjd med dom som operatör men detta var riktigt tråkigt.

Precis, mitt första leveransdatum var 4 veckor men när jag sen hamnade sist i kön så blev de 6-7 veckor vilket jag accepterade även om jag var irriterad för att jag flyttades 3 veckor bak pga deras slarv. Blev lovad en frimånad för detta som kompensation så jag fick helt enkelt finna mig i att vänta 6-7 veckor, det tråkiga är att dom nu lägger på ytterligare 5 veckor som jag förmodligen sluppit om dom inte gjort fel på den första beställningen.

Håller med!!! Hur trist som helst!! Har också krävt till mig en frimånad utifrån den senaste framflyttningen av leveransdatum.. Blir det ytterligare framflyttar kommer jag absolut kräva mer kompensation.. Betalar ju liksom det nya abonnemanget och amorterar på nya telefonen utan att ens ha en telefon.. Sjukt irriterande!! Beställt via Telenor!!

  • Medlem
  • 2016-10-27 10:51

[quote name="leomessi87" postid="2293584"]Det är comviq det gäller. Jag är förövrigt nöjd med dom som operatör men detta var riktigt tråkigt.

Också beställt via comviq (iphone 7 128 JB 17/9, men inte fått något sms om försening ännu. Hoppas inte få det heller. Är också väldigt nöjd med comviq i övrigt, men mina 6 veckor har snart gått och drar de över på tiden för mycket så kommer jag också kräva någon form av kompensation, annars blir de en kund fattigare ska inte behöva ta så här lång tid att leverera en telefon, kan jag tycka.

GÖTT!!

Telia skickade precis min iphone 7 plus 128gb svart!

Beställd när??

Ursprungligen av Mahler72:

Beställd när??

Bästäld den 9/9 klockan 10:20.

Men bokningen på telefonen ska inte ha lagts förs den 15/9 pgo att posteringen av numret skulle gå igenom först.

Ursprungligen av vosten:

Bästäld den 9/9 klockan 10:20.

Men bokningen på telefonen ska inte ha lagts förs den 15/9 pgo att posteringen av numret skulle gå igenom först.

Hmmm!! OK!! Synd man inte har Telia asså!! ☺️

  • Medlem
  • 2016-10-27 13:12

Hmmm.
Lade i början av oktober en order hos Komplett på iPhone 7 Plus mattsvart med 128 GB minne.
Naturligtvis så sköts leveransen framåt hela tiden då de uppenbarligen inte fick några telefoner.

Idag var det enligt deras lagerstatus preliminärt en leverans som skulle komma in. Igår uppdaterades lagerstatusen till att ny preliminär leverans skulle bli i början av november.
Inte förvånad så klart.

Men, för ca en timme sedan fick jag leveransbesked från Komplett att telefonen levererats. Så det verkade som att de fick inte några telefoner i alla fall...

Vidare: En kollega till mig klampade in på MediaMarkt i för några dagar sedan och köpte en iPhone 7 Plus JB med 128 GB minne som fanns i lager. Han köade således inte alls. Tur? Förmodligen.

Tycker ändå synd om de som slavar under kontrakt och som bokade på releasedagen blir misshandlade i kö-systemen.

Ursprungligen av limmpan1:

10/9 runt 14 tiden

modell ?

Ursprungligen av Amjd_kryem:

modell ?

vanliga 7:an i JT 128 gigaren

Ursprungligen av robertkarlsen:

Lucky bastards

Idag kom min iphone! äntligen hoppas att det inte är nåt fel på den som jag sett i en annan tråd
Beställde den 12/9 iPhone 7+ Gold 128Gb tog exakt 7v, men fick sms att den var försenad till v46 så chattade med Comviq den 25/10 och frågade om dom hade nån annan färg men då skulle det bli en ny beställning sa hon och hoppas du inte behöver vänta allt för länge!
Sen på kvällen 00:05 kom ett sms att mitt simkort kommer aktiveras 30/10 så kollade på leverans status och då var den skickad tog 2 dagar ?Nu ska bara allt över från min gamla Mob oxå?

Ursprungligen av Pezzon:

Idag kom min iphone! äntligen hoppas att det inte är nåt fel på den som jag sett i en annan tråd
Beställde den 12/9 iPhone 7+ Gold 128Gb tog exakt 7v, men fick sms att den var försenad till v46 så chattade med Comviq den 25/10 och frågade om dom hade nån annan färg men då skulle det bli en ny beställning sa hon och hoppas du inte behöver vänta allt för länge!
Sen på kvällen 00:05 kom ett sms att mitt simkort kommer aktiveras 30/10 så kollade på leverans status och då var den skickad tog 2 dagar ?Nu ska bara allt över från min gamla Mob oxå?

Ursprungligen av Aliceblyn:

'

Samma känsla här

Ursprungligen av robertkarlsen:

'

Samma känsla här

Verkligen. Det kanske är vår tur snart då! Har själv beställt en plus i silver 128gb. Gick in och kollade på Comviq nyss. Dem verkar ha dåligt med leveranser alla plus modeller har ökat med 4 veckors leveranstid.

Asså folk som beställde efter september lär ju aldrig få den... jag själv beställde i september och väntar fortfarande....

Ursprungligen av robertkarlsen:

'

Samma känsla här

När beställde ni @robertkarsen @Aliceblyn

Ursprungligen av Pezzon:

När beställde ni @robertkarsen @Aliceblyn

20 september..

Ursprungligen av Pezzon:

När beställde ni @robertkarsen @Aliceblyn

18:e Comviq är heeeelt värdelösa! Inte ens fått försenings-SMS, fastän jag går in på vecka 7 på Måndag (4-5veckor när jag beställde)

Ursprungligen av Aliceblyn:

Verkligen. Det kanske är vår tur snart då! Har själv beställt en plus i silver 128gb. Gick in och kollade på Comviq nyss. Dem verkar ha dåligt med leveranser alla plus modeller har ökat med 4 veckors leveranstid.

Sista gången jag handlar av Comviq

Jävla amatörer hos Comviq, de skulle skicka min tele i slutet av denna vecka, men nääää......Apple har inte producerat nog

Ursprungligen av robertkarlsen:

18:e Comviq är heeeelt värdelösa! Inte ens fått försenings-SMS, fastän jag går in på vecka 7 på Måndag (4-5veckor när jag beställde)

Ja comviq verkar inte veta nåt om leveranserna tycker dom kunde uppdatera hur det ligger till ,hoppas verkligen ni får era snart?

Ursprungligen av jesuisfestis:

Jävla amatörer hos Comviq, de skulle skicka min tele i slutet av denna vecka, men nääää......Apple har inte producerat nog

Samma här, dem i supporten har ju ingen aning om vad dem snackar de snackar om. Alla säger olika.
Men vet inte vilken annan operatör man skulle kunna köpa ifrån alla verkar ju lika kassa.

Nästa gång får man leta tidigt i alla affärer man kan hitta. Har man tur får du en som finns i butik redan på lanseringsdagen (mina kompisar fick hos tele2)

Att förboka hjälper ju tydligen inte.

Verkar som om det går sjukt segt överlag för alla. Hade ju varit intressant att veta vad det beror på. Jag tror inte hela skulden ligger på Apple men säkerligen 50/50. Jag tror att det var en stor miss av dem att släppa på så många länder i första släppet. Men visst dom fick mycket bokningar så smart drag på det viset. Sen är ju frågan hur många Note fanatiker som konvertera över till 7+ kön efter all negativ PR . Jag misstänker att våra operatörers brist är deras 1800 tals ordersystem som säkert som tidigare gånger har blivit överbelastat och omkull kastat igen..

  • Medlem
  • 2016-10-28 09:33

Jag ringde telenor nu. Beställt vanliga 7an JB 128gb 9/9, alltså precis 7 veckor sedan idag, inget nytt såklart.

Men fakturan som jag ska pröjsa nu innefattar ju pengar som jag betalar för den nya telefonen, som jag inte har! Detta tog jag givetvis upp. Utan något som helst motstånd tog de då bort den delen på fakturan när jag var färdig med min bryska utläggning.

Problemet är att det kräver att man ringer och pratar med dom, eftersom de tjänar pengar på de som inte vet, orkar eller kan ringa in för att få den korrigerad.

Uppmanar alla dem som inte fått sina telefoner att ringa, oavsett vilken operatör.

Jag ringde Tre idag då våran Växel inte fungerar längre PGA av att dem har fyllt i i sitt register att dom skall inte koppla in mig innan jag får min nya telefon. Dom fullkomligen vägrar att lösa detta och tyckte att jag skulle avbryta min order som ligger idag och lägga en ny varav jag svarade är du dum på riktigt då hamnar jag ju sist i KÖN. Sen säger människan att jag kommer förmodligen få vänta 2-3 månader på min 7+ 128 gb Jetblack och att dom inte tänker lösa så att jag hamnar i våran växel innan dess.

Ursprungligen av Stefan Willard:

Jag ringde Tre idag då våran Växel inte fungerar längre PGA av att dem har fyllt i i sitt register att dom skall inte koppla in mig innan jag får min nya telefon. Dom fullkomligen vägrar att lösa detta och tyckte att jag skulle avbryta min order som ligger idag och lägga en ny varav jag svarade är du dum på riktigt då hamnar jag ju sist i KÖN. Sen säger människan att jag kommer förmodligen få vänta 2-3 månader på min 7+ 128 gb Jetblack och att dom inte tänker lösa så att jag hamnar i våran växel innan dess.

Herregud det är ju vi som är kunder ,inga operatörer verkar ju veta nåt,helt otroligt att dom kan hålla på så här!

Ursprungligen av Pezzon:

Herregud det är ju vi som är kunder ,inga operatörer verkar ju veta nåt,helt otroligt att dom kan hålla på så här!

Precis så just nu ligger jag inte med i företags växeln fastän jag sitter med supporten och försäljning hos oss. Vilket är ganska katastrofalt.

  • Medlem
  • 2016-10-28 10:20

Såg på Comviqs hemsida att leveranstid för vanliga 7:an 128 GB gått ner avsevärt mycket. 2-3 dagar för svart och 4-5 veckor (tidigare 6-7 v) för JB. Alltså har de fått in en leverans som snart lär gå ut till kunderna som beställt i september
Får hålla tummarna!

Ursprungligen av Tasse:

Såg på Comviqs hemsida att leveranstid för vanliga 7:an 128 GB gått ner avsevärt mycket. 2-3 dagar för svart och 4-5 veckor (tidigare 6-7 v) för JB. Alltså har de fått in en leverans som snart lär gå ut till kunderna som beställt i september
Får hålla tummarna!

Ja comviq har fått in leverans för jag hämtade ut min igår! Tog 7v

Bevaka tråden