Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ChristopherA:

samma för mig, flyttad från 31/10 till 27/10. Samma telefon, beställd morgonen 12/9.
Har dock inte fått något meddelande om att den är skickad än. Är det så att man måste få något papper postledes och visa upp det för att få hämta ut sin telefon eller räcker det med kollinummer och körkort?
Vi har katastrofal lokalutdelning nämligen så även om telefonen kommer till utlämningsplatsen 27/10 är det inte säkert att jag får brevet förrän 2-3 dagar senare då de inte delar ut post varje dag här.

edit: fick precis meddelande om aktiveringslås på min iPhone 5S och jag var tvungen att logga in igen på den med mitt Apple-ID. kan det ha något att göra med att jag har beställt förlängning av abbonemang tillsammans med min iPhone 5S?

Eller är det någon som försökt hacka in på mitt itunes-konto?

Du behöver bara kolli numret / annars kan du hämta ner Postens app så kan du spåra din försändelse

Och ID/led så klart

Den mattsvarta 128GB plus finns i Lager i Apple Store Täby C för er som bor nära... Beställde en själv och ska sälja min 7.a

Ursprungligen av Vervu:

Vi får verkligen hoppas att de kan levereras tidigare! Jag känner en på Elgiganten som väntar på att få in samma som jag beställt. Hinner den komma dit före så skippar jag att hämta ut paketet från Halebop. Är sååå less på denna väntan hahaha! Vilka sjuka cravings man har alltså.

Håller med... Syrran beställde en 7 a svart 128gb och fick den på en vecka.
Ibland tänker ja... ska jag avboka och vänta på nästa modell, men är så sugen på kameran? och min 6:a klarar knappt minusgrader...

Ursprungligen av robertkarlsen:

Jag tror att Comviq medvetet jävlas med mej för att jag bråkat med dom så många gånger.

iPhone 7 Plus känns som en myt alla hört talas om, men ingen har sett ?

?...

jag gjord beställd i mediamarkt i 1 oktober. i fredags jag har skrivet till kundservice. igår fick svar. men jag är onöjd av svara. han så, * Jag kan inte se om någon har fått sin beställnig före dig, med största sannolikhet nej, eftersom att de flesta Iphones har varit slut under en period nu. Jag kommer att lägga ärendet vidare till varuhuset, så får dem kolla upp status på din beställning.* det kommer bli 4 veckor nästa lördag (((((((((((

Ursprungligen av limmpan1:

Har exakt samma meddelande från 3. Beställde ändå dagen efter den blev lanserad. Har ringt och frågat men dem vet inte ens själva

Nu har dom skrivit okänt igen .. Dom har svårt att bestämma sig.

Ursprungligen av UnknownT:

jag gjord beställd i mediamarkt i 1 oktober. i fredags jag har skrivet till kundservice. igår fick svar. men jag är onöjd av svara. han så, * Jag kan inte se om någon har fått sin beställnig före dig, med största sannolikhet nej, eftersom att de flesta Iphones har varit slut under en period nu. Jag kommer att lägga ärendet vidare till varuhuset, så får dem kolla upp status på din beställning.* det kommer bli 4 veckor nästa lördag (((((((((((

4 veckor!!! ;-D Jag är snart inne på 7 veckors väntan.. Någon mer än jag som beställt från Telenor kring 14 september och som fått sin leverad?? Plus 128GB svart

Ursprungligen av Lucida:

Är så otroligt arg just nu på Telia... beställde JB 7+ 128gb från butik den 9/9, fick bekräftelse samma eftermiddag 16:34. Har fortfarande inte hört ett piss från de. Ska ringa imorgon och kolla... nästa gång beställer jag direkt från Apple.

Skriv gärna vad du fick till svar ifrån Telia.

Ursprungligen av Stefan Willard:

Nu har dom skrivit okänt igen .. Dom har svårt att bestämma sig.

Man blir ju lite irriterad...

Ursprungligen av limmpan1:

Man blir ju lite irriterad...

En aning jag skall ringa personen som fixa våra telefoner och kolla om han fått något svar av dem .

Ursprungligen av Mahler72:

4 veckor!!! ;-D Jag är snart inne på 7 veckors väntan.. Någon mer än jag som beställt från Telenor kring 14 september och som fått sin leverad?? Plus 128GB svart

Beställde den 9:e, samma modell, inte fått den levererad.

Ursprungligen av Stefan Willard:

En aning jag skall ringa personen som fixa våra telefoner och kolla om han fått något svar av dem .

Skriv gärna här vad du får för svar
Skulle va trevligt o veta vad dem har för ursäkt.

Är det bara nya jet black som tar långt tid eller alla färger?
Har beställt en 128gb JB Iphone, inte plus. 3 säger inte ett ljud om det, inte ens på telefon.

Ursprungligen av limmpan1:

Är det bara nya jet black som tar långt tid eller alla färger?
Har beställt en 128gb JB Iphone, inte plus. 3 säger inte ett ljud om det, inte ens på telefon.

Jag beställde en 7+ JB 128 . Min kollega beställde 7 32 mattsvart och fick för 3 veckor sen. Jag fick svar nu av vår säljperson han fick lika uselt svar som vi. Dom har ingen jävla koll helt enkelt för enligt dom får de ingen information alls av Apple när eller hur leveranser kommer vilket jag finner helt osannolikt. Jag tror sällan ett så stort bolag inte har stenkoll på leveranser .

  • Medlem
  • 2016-10-26 14:50
Ursprungligen av Stefan Willard:

Jag beställde en 7+ JB 128 . Min kollega beställde 7 32 mattsvart och fick för 3 veckor sen. Jag fick svar nu av vår säljperson han fick lika uselt svar som vi. Dom har ingen jävla koll helt enkelt för enligt dom får de ingen information alls av Apple när eller hur leveranser kommer vilket jag finner helt osannolikt. Jag tror sällan ett så stort bolag inte har stenkoll på leveranser .

Det lustiga är att alla operatörer (har köpt via comviq) säger samma sak:
"Vi har ingen information."
Tveksamt...

Är väl bara att vänta o se.

Fick hem min 7+ som skickades igår (comviq). Älskar allting med den! Hade förr en vanlig 6a, och till er som kör samma upgrade, plus-modellen är inte för stor. Lagom i händerna! Den nya hemknappen känns helt normal

Verkligen nöjd! Kan bara säga så som alla andra säger, ni som väntar ni väntar på något fantastiskt! Så är det bara

Ursprungligen av Swifts:

Fick hem min 7+ som skickades igår (comviq). Älskar allting med den! Hade förr en vanlig 6a, och till er som kör samma upgrade, plus-modellen är inte för stor. Lagom i händerna! Den nya hemknappen känns helt normal

Verkligen nöjd! Kan bara säga så som alla andra säger, ni som väntar ni väntar på något fantastiskt! Så är det bara

Model o färg?

Ursprungligen av Swifts:

Fick hem min 7+ som skickades igår (comviq). Älskar allting med den! Hade förr en vanlig 6a, och till er som kör samma upgrade, plus-modellen är inte för stor. Lagom i händerna! Den nya hemknappen känns helt normal

Verkligen nöjd! Kan bara säga så som alla andra säger, ni som väntar ni väntar på något fantastiskt! Så är det bara

När beställde du den?

@limmpan1 & @aliceblyn - plus 32 silver, beställd 10/9 typ 00:10

Ursprungligen av Stefan Willard:

Nu har dom skrivit okänt igen .. Dom har svårt att bestämma sig.

när beställde ni era mobiler ? asså ni som beställde från tre

Ursprungligen av Swifts:

Fick hem min 7+ som skickades igår (comviq). Älskar allting med den! Hade förr en vanlig 6a, och till er som kör samma upgrade, plus-modellen är inte för stor. Lagom i händerna! Den nya hemknappen känns helt normal

Verkligen nöjd! Kan bara säga så som alla andra säger, ni som väntar ni väntar på något fantastiskt! Så är det bara

Vi borde införa en regel att folk inte får vara positiva på den här tråden ?

Ursprungligen av pelefantensmage:

Vi borde införa en regel att folk inte får vara positiva på den här tråden ?

Det bästa som skrivits på länge

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-26 19:57
Ursprungligen av Mahler72:

4 veckor!!! ;-D Jag är snart inne på 7 veckors väntan.. Någon mer än jag som beställt från Telenor kring 14 september och som fått sin leverad?? Plus 128GB svart

Telenor har inte fått in någon 128 i någon färg än dom en del 256 har dock kommit

Ursprungligen av add3:

Telenor har inte fått in någon 128 i någon färg än dom en del 256 har dock kommit

Jo har förstått det!! Men att dom inte ens kunnat leverera till de som beställde först är helt bisarrt!!! Andra operatörer levererar ju!! Varför får just Telenor inga plus 128:or?? ?

brukar Telia skicka meddelande eller skriva under "mina ärenden" om en telefon har skickats?

Står att beräknad leverans ska vara 27/10, imorgon, men jag har inte fått något meddelande om att den har skickats iväg och det står inget om det på min Teliasida. Inga sändningar kopplade till mitt telefonnummer eller epost i min postnord-app heller.

någon som helst möjlighet att den kommer på beräknat datum?

Ursprungligen av Mahler72:

Jo har förstått det!! Men att dom inte ens kunnat leverera till de som beställde först är helt bisarrt!!! Andra operatörer levererar ju!! Varför får just Telenor inga plus 128:or?? ?

Jag skulle ta uppgiften att Telenor inte fått några enheter med en nypa salt. Det är enkelt för en person längre ned i distributionsledet (butik) att ha fått den uppfattningen, antingen pga dålig interninformation eller till följd av "visklekssyndromet". Jag ser det som osannolikt att några svenska operatörer skulle ha fått en viss modelltyp och en annan inte alls.

Ursprungligen av Amjd_kryem:

när beställde ni era mobiler ? asså ni som beställde från tre

10/9 runt 14 tiden

Jag beställde den 9/9 via telefon. Allt gick bra men på bekräftelsen som jag fick på mail sen stod det att de beställt en svart (iphone plus) istället för gagatsvart som vi kom överens om. Jag ringde men de hade inte möjlighet att lyssna på inspelningarna då utan gjorde ett ärende av det och efter 6 dagar hörde dom av sig och bad om ursäkt för misstaget, kundtjänst hade helt enkelt tryckt fel i farten (hon var märkbart stressad) och vi fick makulera beställningen och skapa en ny och min köplats kunde dom tyvärr inte ordna utan jag fick börja om på 0. La den nya beställningen samma dag över telefon och de sa 6-7 veckor. Jag chattade med dom igår och de sa att de inte kunde se något som skulle göra att min telefon skulle komma senare än utlovat (alltså tidigast idag och senast nästa torsdag) men ca 1,5 timme efter chatten får jag ett SMS att telefonen är försenad och beräknas komma i slutet av vecka 49...... Min leveranstid flyttades alltså fram ytterligare 5-6 veckor. Detta gör att min totala leveranstid kommer vara ca 13 veckor, detta trots att dom tog emot min beställning den 9/9. Tycker det är riktigt illa.

  • Medlem
  • 2016-10-27 10:11
Ursprungligen av leomessi87:

Jag beställde den 9/9 via telefon. Allt gick bra men på bekräftelsen som jag fick på mail sen stod det att de beställt en svart (iphone plus) istället för gagatsvart som vi kom överens om. Jag ringde men de hade inte möjlighet att lyssna på inspelningarna då utan gjorde ett ärende av det och efter 6 dagar hörde dom av sig och bad om ursäkt för misstaget, kundtjänst hade helt enkelt tryckt fel i farten (hon var märkbart stressad) och vi fick makulera beställningen och skapa en ny och min köplats kunde dom tyvärr inte ordna utan jag fick börja om på 0. La den nya beställningen samma dag över telefon och de sa 6-7 veckor. Jag chattade med dom igår och de sa att de inte kunde se något som skulle göra att min telefon skulle komma senare än utlovat (alltså tidigast idag och senast nästa torsdag) men ca 1,5 timme efter chatten får jag ett SMS att telefonen är försenad och beräknas komma i slutet av vecka 49...... Min leveranstid flyttades alltså fram ytterligare 5-6 veckor. Detta gör att min totala leveranstid kommer vara ca 13 veckor, detta trots att dom tog emot min beställning den 9/9. Tycker det är riktigt illa.

Herregud, vad uselt! Vilken operatör??? Vill verkligen inte utsättas för samma sak...

Bevaka tråden