Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airpods är Apples nya trådlösa hörlurar

Tråden skapades och har fått 85 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Men varför dessa saker som sticker ut? är det nödvändigt? Det finns ju trådlösa utan sådan pinne.

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple släpper en ny trådlös variant av hörlurarna Earpods, som de kallar för Airpods.

Läs hela artikeln här

Förlåt.....

  • Avstängd
  • 2016-09-11 14:15
Ursprungligen av calinou:

Men varför dessa saker som sticker ut? är det nödvändigt? Det finns ju trådlösa utan sådan pinne.

Gå till Apple´s hemsida och läsa vad den innehåller så förstår du mer.
Det är inte så att den är tom utan den har nödvändigt innehåll jämfört mot andra trådlösa hörlurar.

Sådärja... då behöver man inte vara lika orolig längre. https://www.amazon.com/AirPods-Spigen-PENDING...

Ursprungligen av primu[s]®:

Sådärja... då behöver man inte vara lika orolig längre. https://www.amazon.com/AirPods-Spigen-PENDING...

Man skulle kunna tro att det var ett skämt, men det verkar inte så.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-13 12:08
Ursprungligen av keptang:

Man skulle kunna tro att det var ett skämt, men det verkar inte så.

Patent Pending

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-13 16:35

Ok, läst lite mer om dessa nu och i en review postad på 9t5mac för en kvart sedan så skrivs det följande:

Ursprungligen av 9to5mac:

They fit nicely in my ears, they sound fine, and Apple finally solved the annoying Bluetooth pairing process. I also enjoyed having a new way to communicate with Siri.

At the same time, a lot about the AirPods make it apparent that this is a version one product, especially when it comes to controlling your music […] Unlike Apple’s wired EarPods, there’s no dongle for controlling your music, answering calls, or adjusting the volume. That meansyou have to do everything through Siri or directly on your phone. It’s easily the biggest drawback to the AirPods, and it will likely be a deal breaker for many unless Apple comes up with a software fix between now and launch.

Let’s take volume control, for example. If you’re listening to music and want to turn up the volume, you have to double tap one of the AirPods. That activates Siri, which in turn pauses your music (ugh!) so you can say “raise the volume.” Then the music resumes with the volume turned up. Compare that to simply tapping on the volume button on the wired EarPods, and you can imagine how annoying the process is.

Jag har inte ens slagits av detta faktum att man måste göra allt via Siri eller så är man förvisad till att agera på sin telefon. Detta är en direkt dealbreaker för mig och säkert många fler. Att vara tvungen att annonsera för omvärlden vad man ställer in för sina lurar, att uppspelning pausas, allt detta...aldrig för mig.

Jag har faktiskt svårt att se detta slå så väl ut för Apple. Jag anser inte, och det är verkligen min högst personliga åsikt, att Siri ännu är tillräckligt nära 100%-ig för att man på ett smidigt sätt ska kunna vara utelämnad till henne.

  • Medlem
  • 2016-09-13 18:13
Ursprungligen av zinned:

Ok, läst lite mer om dessa nu och i en review postad på 9t5mac för en kvart sedan så skrivs det följande:

Jag har inte ens slagits av detta faktum att man måste göra allt via Siri eller så är man förvisad till att agera på sin telefon. Detta är en direkt dealbreaker för mig och säkert många fler. Att vara tvungen att annonsera för omvärlden vad man ställer in för sina lurar, att uppspelning pausas, allt detta...aldrig för mig.

Jag har faktiskt svårt att se detta slå så väl ut för Apple. Jag anser inte, och det är verkligen min högst personliga åsikt, att Siri ännu är tillräckligt nära 100%-ig för att man på ett smidigt sätt ska kunna vara utelämnad till henne.

Speciellt om musiken eller podden pausas eller mutas medan man pratar med Siri

Ursprungligen av zinned:

Ok, läst lite mer om dessa nu och i en review postad på 9t5mac för en kvart sedan så skrivs det följande:

Jag har inte ens slagits av detta faktum att man måste göra allt via Siri eller så är man förvisad till att agera på sin telefon. Detta är en direkt dealbreaker för mig och säkert många fler. Att vara tvungen att annonsera för omvärlden vad man ställer in för sina lurar, att uppspelning pausas, allt detta...aldrig för mig.

Jag har faktiskt svårt att se detta slå så väl ut för Apple. Jag anser inte, och det är verkligen min högst personliga åsikt, att Siri ännu är tillräckligt nära 100%-ig för att man på ett smidigt sätt ska kunna vara utelämnad till henne.

Det där lät lite korkat om man ska behöva snacka med Siri bara för att ändra ljudnivån. På de långa 'spröten' hade det väl gått att ha + och - volym knappar.
Jaja, får vänta på nästa version och stå ut med bluetooth-parningen ett tag till?

Tycker nog då….att mina Jaybirds fortfarande är bättre & + - på sladden och de sitter ihop.
De är nog bättre gjorda för träning, för inte vill man plocka upp telefonen då, eller tala om för Siri att hon ska höja/sänka eller byta låt?!
Sällan jag köper Apple’s grejer i början nuförtiden, de utvecklas säkert de också till v.2?
Men det är ett steg framåt och slippa para genom BT, helt klart!

Senast redigerat 2016-09-14 01:20

Det går ju att ändra volymen på telefonen med knapparna på sidan...

  • Medlem
  • 2016-09-13 20:27
Ursprungligen av BlackSmp:

Det går ju att ändra volymen på telefonen med knapparna på sidan...

Där satt den

Samma tänker jag. Du ändrar ju inte på volym ofta precis. Använd iPhonen då. Undrar hur AirPods och en hjälm på huvudet fungerar rent praktiskt. Kommer signalerna fram?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-14 09:38
Ursprungligen av MacMarkus:

Samma tänker jag. Du ändrar ju inte på volym ofta precis. Använd iPhonen då. Undrar hur AirPods och en hjälm på huvudet fungerar rent praktiskt. Kommer signalerna fram?

Jag gör det hyfsat ofta. Dock är det ju inte bara att ändra ljudnivån som är problematisk, ALLT man ska göra kräver kontakt med Siri. Åtminstone för mig kommer detta bli ett vansinnigt irritationsmoment, det tar för lång tid och kräver att jag annonserar alla åtgärder för omvärlden.

Ursprungligen av zinned:

Jag gör det hyfsat ofta. Dock är det ju inte bara att ändra ljudnivån som är problematisk, ALLT man ska göra kräver kontakt med Siri. Åtminstone för mig kommer detta bli ett vansinnigt irritationsmoment, det tar för lång tid och kräver att jag annonserar alla åtgärder för omvärlden.

Jag använder också "knapparna" hela tiden. Men stor sannolikhet så kommer man sitta på tunnelbanan/bilen/stan som ett fån. "Siri - sänk volymen... säääääänk volymen.... SÄÄÄÄÄÄÄÄNK V-O-L-Y-M-E-N". Men, det är ju ingen som tvingar mig att köra trådlöst - men ändå.

Ursprungligen av zinned:

Jag har faktiskt svårt att se detta slå så väl ut för Apple. Jag anser inte, och det är verkligen min högst personliga åsikt, att Siri ännu är tillräckligt nära 100%-ig för att man på ett smidigt sätt ska kunna vara utelämnad till henne.

De testade samma grej i en mellan-modell av ipod shuffle.
Vet inte hur bra det funkade i praktiken, men knapparna kom ju tillbaks i nästa uppdatering..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-14 13:42
Ursprungligen av primu[s]®:

Jag använder också "knapparna" hela tiden. Men stor sannolikhet så kommer man sitta på tunnelbanan/bilen/stan som ett fån. "Siri - sänk volymen... säääääänk volymen.... SÄÄÄÄÄÄÄÄNK V-O-L-Y-M-E-N". Men, det är ju ingen som tvingar mig att köra trådlöst - men ändå.

Exakt...och jag kommer aldrig, under några som helst omständigheter, sätta mig i den situationen där jag ska informera hela bussen om att jag sänker ljudet/höjer ljudet/stoppa/starta/you_name_it.

Det finns alternativ till Sirikommandon...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-14 23:29
Ursprungligen av BlackSmp:

Det finns alternativ till Sirikommandon...

Ja, wow...sicken kontroll!

Ursprungligen av zinned:

Ja, wow...sicken kontroll!

Givetvis är det begränsningar men det är möjligt att kontrollera vissa saker utan Siri och fakta har aldrig skadat

Jim dalrymple skriver också att: Double-tapping on the AirPods allow you to play/pause the music, which is very handy.

Så det innebär väl att det enbart är volymen och byta låt som kräver Siri eller telefonen.

Då är det inte så begränsande som det har framstått i den här träden

Det är nästan intressant att jag som inte har tänkt att köpa dessa hittar informationen - utan att ens leta aktivt efter den...

  • Medlem
  • 2016-09-15 05:35
Ursprungligen av BlackSmp:

Givetvis är det begränsningar men det är möjligt att kontrollera vissa saker utan Siri och fakta har aldrig skadat

Jim dalrymple skriver också att: Double-tapping on the AirPods allow you to play/pause the music, which is very handy.

Så det innebär väl att det enbart är volymen och byta låt som kräver Siri eller telefonen.

Då är det inte så begränsande som det har framstått i den här träden

Det är nästan intressant att jag som inte har tänkt att köpa dessa hittar informationen - utan att ens leta aktivt efter den...

Dom verkar vara ett litet tekniskt vidunder
Men kan inte komma över designen
Förstår var Apple kommer ifrån med dessa då de mer är åka buss, samtal och lyssna musik än ut och springa.
Men ett par hörlurar som man klippt sladden på och vips.
Kan ge mycket för att se vilka andra design förslag Jony Ive ratade innan han godkände dessa

Ursprungligen av PaO:

Dom verkar vara ett litet tekniskt vidunder
Men kan inte komma över designen
Förstår var Apple kommer ifrån med dessa då de mer är åka buss, samtal och lyssna musik än ut och springa.
Men ett par hörlurar som man klippt sladden på och vips.
Kan ge mycket för att se vilka andra design förslag Jony Ive ratade innan han godkände dessa

Det är en helt annan diskussion:)

Personligen så kör jag med formgjutna öronproppar som har plats för både volymkontroll och tryckknapp samtidigt som de ryms inne i örat. Jag skulle gärna vara utan dem men designmässigt finns det inte mycket att anmärka på dem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-15 10:54
Ursprungligen av BlackSmp:

Jim dalrymple skriver också att: Double-tapping on the AirPods allow you to play/pause the music, which is very handy.

Ja, det går - genom Siri (!). Det är ju just double-tap som aktiverar Siri, vad jag har förstått.

Ursprungligen av zinned:

Ja, det går - genom Siri (!). Det är ju just double-tap som aktiverar Siri, vad jag har förstått.

Om du inte säger något så har jag svårt att se att det går via Siri - även om dubbelknack skulle innebära att samtidigt aktiverar Siris lyssningsfunktion.

Men whatever...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-15 13:12
Ursprungligen av BlackSmp:

Om du inte säger något så har jag svårt att se att det går via Siri - även om dubbelknack skulle innebära att samtidigt aktiverar Siris lyssningsfunktion.

Men whatever...

För det fungerar ju ypperligt i framför allt urbana miljöer

Ytterligare ett par roliga bilder som cirkulerar på Twitter:

Hela hemsidan för den här prylen som transformerar din gamla 6:a till en 7:a är ett måste... ApplePlug:

(Klicka på bilden!)

  • Medlem
  • 2016-10-26 22:23

De är försenade, det blir ingen release i oktober.

http://www.macrumors.com/2016/10/26/apple-del...

#nyhetstips

Bevaka tråden