Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gå över till Mac eller inte?!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Svåra beslut i livet just nu! har väntat sen i somras på nya MacBook Pro och nu är när dagen snart är här så velar jag, första bärbara datorn som ska köpas sen jag insåg att jag spelar aldrig nått längre så är inte behov av en stationär bra pc längre.. men åh finns det ingen som kan säga några magiska bra ord så man kan bestämma sig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-26 14:59
Ursprungligen av zlaatar:

Svåra beslut i livet just nu! har väntat sen i somras på nya MacBook Pro och nu är när dagen snart är här så velar jag, första bärbara datorn som ska köpas sen jag insåg att jag spelar aldrig nått längre så är inte behov av en stationär bra pc längre.. men åh finns det ingen som kan säga några magiska bra ord så man kan bestämma sig.

Varför inte låta Jonathan Ive säga de magiska bra orden till dig istället när du kollar in morgondagens event

Han kommer garanterat framträda i ett filminslag där han förklarar drivkraften efter perfektion som ligger bakom de sensuellt svepande linjerna i det minutiöst utmejslade chassit, och hur gränssnittet i den nya Magic toolbar får interaktionen människa-maskin att uppnå enkelhetens Nirvana. Sedan är du såld!

Ursprungligen av zlaatar:

...första bärbara datorn som ska köpas...

Vad ska den användas till?

Har du använt Mac tidigare?

Vad var det som gjorde att du överhuvudtaget började fundera på Mac?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad ska den användas till?

Har du använt Mac tidigare?

Vad var det som gjorde att du överhuvudtaget började fundera på Mac?

Den ska ju först och främst användas till studier, studerar heltid nu men blir nog jobb istället och studier på distans istället men plugg blir det!
Men jag har aldrig använt mac tidigare varit sugen men har spelat väldigt mycket tidigare så pc har varit det naturliga valet
Sen känns bara som att mac är kvalité rakt igenom, har varit och kikat och pillat lite på Dell xps13 och Lenovo yoga.. men det känns ändå som att mac är bättre på kvalité rakt igenom.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2016-10-26 15:48

Som sagt, med nya modeller runt hörnet blir det inte ett bättre läge att pröva "den andra sidan". Man kan göra allt man vill för studier på en Mac eller annan laptop. Men känslan av att en pryl är en partner har bara Apple lyckats åstadkomma i mitt fall.

Det ska bli mycket intressant att se vad det blir för pris på instegs 13" modellen av pro.. har ju ingen lust att köpa gamla versionen av macbook pro men har hellre inte så överdriven lust att punga ut med överdrivna summor! Men av det jag har förstått så brukar Apple hålla till rätt samma pris som dom gamla modellerna

Oj oj det blev ju inte direkt lättare med ett beslut nu när priset visade sig ligga på 16995 för instegsmodellen, eller för mig blir det 15200 med studentrabatt..
Har lite problem att besluta om nya eller gamla, jag klarar mig igentligen med gamla modellen men skulle vilja kunna spela nått spel ibland tex nya civilization och sådär så inga tunga saker direkt.. så nya modellens Intel 540 grafikchippet lockar ju lite mer än iris 6100

Ursprungligen av zlaatar:

Svåra beslut i livet just nu! har väntat sen i somras på nya MacBook Pro och nu är när dagen snart är här så velar jag, första bärbara datorn som ska köpas sen jag insåg att jag spelar aldrig nått längre så är inte behov av en stationär bra pc längre.. men åh finns det ingen som kan säga några magiska bra ord så man kan bestämma sig.

Mitt råd är att inte köpa. Mac är inte var de var förr i världen. Du får en minst lika bra PC (eller Chromebook) för en bråkdel av pengarna. Det är INTE försvarbart att lägga pengarna på en Mac.

Bara en sån sak att nyaste telefonen och datorn inte går att plugga in i varann "out of the box". Nä... då måste man köpa en dongel (till!). Helt värdelöst. Högerhanden vet inte vad vänsterhanden gör hos Apple.

Ursprungligen av zlaatar:

Svåra beslut i livet just nu! har väntat sen i somras på nya MacBook Pro och nu är när dagen snart är här så velar jag, första bärbara datorn som ska köpas sen jag insåg att jag spelar aldrig nått längre så är inte behov av en stationär bra pc längre.. men åh finns det ingen som kan säga några magiska bra ord så man kan bestämma sig.

Efter många och om men bestämde jag att köpa min första macbook som blev en air 2012, då jag alltid haft Windows innan. Nu flera år senare förstår jag inte hur jag nånsin kunde ha windows. Köpte mig en macbook pro 2015 i förra veckan och är SUPERNÖJD. Den nya som dom har gjort är brutalt överprisad sett till vad man får + att man måste gå runt med massa adaptrar. Köp en 2015 års modell, de går för ca 11.900 - 12.390kr

Min Air höll för övrigt hur bra som helst och hade aldrig hakat upp sig eller så. Jag sålde den för 2500kr (galet andrahandsvärde) på nätet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-12-16 13:46
Ursprungligen av iTiger:

Mitt råd är att inte köpa. Mac är inte var de var förr i världen. Du får en minst lika bra PC (eller Chromebook) för en bråkdel av pengarna. Det är INTE försvarbart att lägga pengarna på en Mac.

Bara en sån sak att nyaste telefonen och datorn inte går att plugga in i varann "out of the box". Nä... då måste man köpa en dongel (till!). Helt värdelöst. Högerhanden vet inte vad vänsterhanden gör hos Apple.

Jag håller bara med delvis. Skulle också rekommendera att köpa 2015 års modell till ett bra pris istället. Fortfarande fruktansvärt nöjd med min modell 2013

1
Bevaka tråden