Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder i Sierra avslöjar ny Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples nya Macbook Pro finns redan på bild, i den senaste versionen av Mac OS Sierra. Bilderna bekräftar också den nya funktionen Magic Toolbar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2016-10-25 23:13

Alltså, nu börjar det klia i köpfingrarna på riktigt!

För bövelen vad klumpigt att läcka detta innan eventet.

Om man vill se dem själv finns de här:
/System/Library/PrivateFrameworks/PassKitUI.framework/Versions/A/Resources/

Nu blev jag köpsugen.
Den ser ut att vara riktigt slimmad

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-26 12:00

En fråga, som vi kanske får svar på när dom presenterar den nya MacBooken, men jag tar den här ändå.

Enligt ryktet så skall den nya MacBooken ha fyra stycken USB-C och ett 3.5 mm-jack. Dessutom så ryktas det att Apple skrotar HDMI, Magsafe-porten och SD-kortsläsaren. Själv så använder jag min nuvarande MacBook Pro ifrån 2013 tillsamman med min iMac en hel del. Genom att koppla den bärbara till iMacen så kan jag få en extra (27 tums) skärm när jag jobbar hemma. Tycker det är helt suveränt och blir lite sur när Apple skrotar port efter port till sina bärbara. Om jag tolkar ovanstående specar för den nya bärbara så kommer jag inte längre kunna använda min iMac som extra skärm?

Nuvarande MacBook Pro:
https://support.apple.com/kb/SP691?locale=en_...

Använda din iMac som en skärm med Target-Display-läget:
https://support.apple.com/sv-se/HT204592

Ursprungligen av Ferengi:

En fråga, som vi kanske får svar på när dom presenterar den nya MacBooken, men jag tar den här ändå.

Enligt ryktet så skall den nya MacBooken ha fyra stycken USB-C och ett 3.5 mm-jack. Dessutom så ryktas det att Apple skrotar HDMI, Magsafe-porten och SD-kortsläsaren. Själv så använder jag min nuvarande MacBook Pro ifrån 2013 tillsamman med min iMac en hel del. Genom att koppla den bärbara till iMacen så kan jag få en extra (27 tums) skärm när jag jobbar hemma. Tycker det är helt suveränt och blir lite sur när Apple skrotar port efter port till sina bärbara. Om jag tolkar ovanstående specar för den nya bärbara så kommer jag inte längre kunna använda min iMac som extra skärm?

Nuvarande MacBook Pro:
https://support.apple.com/kb/SP691?locale=en_...

Använda din iMac som en skärm med Target-Display-läget:
https://support.apple.com/sv-se/HT204592

Du kanske kan använda en adapter, så den som lever får se.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-26 12:53
Ursprungligen av barbapappa_86:

Du kanske kan använda en adapter, så den som lever får se.

Jag hatar dessa förbannade adaptrar...

Ursprungligen av Ferengi:

Jag hatar dessa förbannade adaptrar...

Det är du inte ensam om

Var är min escape-tangent?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-26 13:57
Ursprungligen av Ferengi:

Jag hatar dessa förbannade adaptrar...

USB C kommer småningom minska behovet av adaptrar, men man kommer ju som MBP-användare under många år ännu ha behov av åtminstone två adaptrar: USB C > USB A och USB C > aktuell bildskärm. (om ryktet stämmer)

USB C - One port to rule them all

  • Medlem
  • 2016-10-26 14:23
Ursprungligen av marcushedenstrom:

För bövelen vad klumpigt att läcka detta innan eventet.

Om man vill se dem själv finns de här:
/System/Library/PrivateFrameworks/PassKitUI.framework/Versions/A/Resources/

Eller hur, så jävla klumpigt Hade varit roligare att få allt på eventet i stället...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-26 14:39
Ursprungligen av WiFi:

Eller hur, så jävla klumpigt Hade varit roligare att få allt på eventet i stället...

Undrar om inte eventet ursprungligen var tänkt att hållas igår, samtidigt som sierra-uppdateringen. De flyttade ju kvartalsrapporten från den 27 okt till den 25 (innan de hade offentliggjort datum för eventet) pga "scheduling conflict". Antagligen bytte de ordningen på tillställningarna pga smartare med "dåliga nyheter först" men missade ändra releasedatum för sierrauppdateringen.

Eller så är det fullt medveten läcka för den gratis-pr Apple är så duktiga på, när all internetmedia vill skapa klickbaits kring rykten. Här har t.ex jag ökat på med några fler spaltmillimetrar...

Snart har nog Apple Touch ID på alla deras produkter...inom några år skulle jag tro. När det gäller iMac's så blir det på tangetbordet - nya magic-bar kommer att finnas på alla Apples tangentbord inom några år och där sitter då också Touch ID så klart.
Apple har alltså hårdtestat Touch ID via iPhone/iPads och det är robust...och dom har nu fått ner kostnaden så att man kan slänga in det i nästan vad some helst. Kanske i möss? AppleWatch3?
Jag tycker givetvis det är hur coolt som helst och Apple leder ligan som vanligt.

Det blir en MacBookPro i januari - den fetaste maxade som vanligt (köper ca. var 5e år). Den jag har från 2011 är fortfarande (med SDD) en fantastisk laptop och den blir dotterns (11 bast) maskin. Appes laptops (sedan dom lämnade plasten) tål verkligen en hel del stryk och är klockrena burkar för just barn av just den anledningen också.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-10-26 19:04

Tycker Apple kan suga tag i någon ny trådlös standard med 100 terraplops bandbredd så att allting kan göras trådlöst. Det vore think different. Trådlösa hårddiskar, skärmar. Inte en kabel så långt ögat når. Trådlös ström med för den delen. Det säger jag främst för att jag har svart bälte i kabelhat. Inte för inte som jag ägnat tre helger åt att fräsa upp spår bakom 20m golvlist om man så säger...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-27 18:18

På Sierra misstaget, syns Apple Pay för Mac, och Magic Toolbar. Touch-ID verkar sitta i Magic Toolbar ser ut som den är inbakad i OLED-panelen, eller så är det en egen lite extra yta för start/hem/Touch-ID

1
Bevaka tråden