Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-25 12:18

Beställde två iPhone 7 plus 128GB i JB i fredags från Comviq. Fick dem idag.

Ursprungligen av clubSY:

Beställde två iPhone 7 plus 128GB i JB i fredags från Comviq. Fick dem idag.

Seriöst? nu i fredags den 21:a?

Ursprungligen av Swifts:

Efter att ha läst ditt inlägg gick jag för att kolla hur min leverans gick, SKICKAD MED! :DD
Plus silver 32, också beställd 10/9. GÖTTTT

När blev era skickade? Idag? tid?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-25 12:59
Ursprungligen av clubSY:

Beställde två iPhone 7 plus 128GB i JB i fredags från Comviq. Fick dem idag.

Jag fattar inte heller hur alla i denna tråden kan få sitta o vänta i evigheter på sina telefoner. Jag vet flertalet som har varit inne och köpt direkt över disk samt köpt på nätet med bara några dagars leverans.

Fattar inte hur många lyckas sitta veckovis utan leverans...

Ursprungligen av ryckarn34:

När blev era skickade? Idag? tid?

Japp, idag på morgonen

Ursprungligen av Swifts:

Japp, idag på morgonen

Lucky bastards

Ursprungligen av zinned:

Jag fattar inte heller hur alla i denna tråden kan få sitta o vänta i evigheter på sina telefoner. Jag vet flertalet som har varit inne och köpt direkt över disk samt köpt på nätet med bara några dagars leverans.

Fattar inte hur många lyckas sitta veckovis utan leverans...

Operatörerna styr själva över fördelningen mellan butikerna, dvs vissa butiker fick ex så att det räckte att sälja över disk utöver de förbokade, medan andra butiker inte fick några alls.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-25 15:58
Ursprungligen av pushloop:

Operatörerna styr själva över fördelningen mellan butikerna, dvs vissa butiker fick ex så att det räckte att sälja över disk utöver de förbokade, medan andra butiker inte fick några alls.

Ok, så alla här som sitter o väntar på leverans av en telefon i över en månad bor i någon bortglömd by i en avkrok av sverige?

Ursprungligen av zinned:

Ok, så alla här som sitter o väntar på leverans av en telefon i över en månad bor i någon bortglömd by i en avkrok av sverige?

Hehe, nej så bör de ju inte riktigt hantera leveranser som inte ska hämtas ut i butik tycker jag, det jag skrev avser butikstillgången, som jag gissar att de styr efter kundunderlaget.

Ursprungligen av robertkarlsen:

Lucky bastards

Heh, när är din beräknad att skickas iväg?

Ursprungligen av clubSY:

Beställde två iPhone 7 plus 128GB i JB i fredags från Comviq. Fick dem idag.

Omöjligt.

Ursprungligen av Swifts:

Heh, när är din beräknad att skickas iväg?

Jag har passerat mitt leveransdatum. Dom säger ju inte ett skit på Comviq

Någon som fått leverans från ex Elgiganten eller Dustin utan abonnemang? Har några företagsköp där man helt saknar kö/Leverans info.

Ursprungligen av zinned:

Ok, så alla här som sitter o väntar på leverans av en telefon i över en månad bor i någon bortglömd by i en avkrok av sverige?

Jag tror storstäder prioriteras först. Själv bor jag i en mellanstor stad (Sundsvall) och butikerna här verkar inte fått in ett skit.

Är så otroligt arg just nu på Telia... beställde JB 7+ 128gb från butik den 9/9, fick bekräftelse samma eftermiddag 16:34. Har fortfarande inte hört ett piss från de. Ska ringa imorgon och kolla... nästa gång beställer jag direkt från Apple.

Ursprungligen av ryckarn34:

När blev era skickade? Idag? tid?

Fick precis ett sms att mitt nya simkort kommer att aktiveras så gick in nu och kollade och nu är min skickad det ska ta 2 dagar, gött att det inte blev v46 som Comviq smsade om i fredags beställde 12/9 7+ gold 128 Gb

Beställde min 7+ jb 128gb ifrån Telia 9/9 15:14 via hemsidan och ska hämtas i butik.
Har leveransdatum på 161208 ???

Ni som beställt från Telia och fått leverans, när beställde ni och hur hemsidan, kundtjänst eller butik?
Försöker skapa en uppfattning hur deras kösystem fungerar.

Senast redigerat 2016-10-26 10:00

Nu kanske de låssnar lite till från telia, datumet flyttat från 30/10 till 27/10!

Iphone 7 plus 128gb svart

Känns som om alla operatörer har pissat sina kunder i ansiktet mer än vanligt denna gången. Tre har återigen satt 3-5 veckor på mig efter en vecka med leveransdatum okänt. Så jag fråga dom rakt ut igår kommer jag få den till Julafton ens ?? Då kan ni slå in den i julklapps papper.

Beställde från Telia 2016-10-06
7 plus silver 128Gb

Leveranstid satt till 2016-12-08

Frågade telia och de hade inte en aning hur många telefoner eller färg minne mm de blir tilldelade av Apple.
Hoppas att den hinner komma innan midsommar

  • Medlem
  • 2016-10-26 10:10

Gick precis in och kollade min preliminära leveranstid från Halebop. Den har flyttats från v 49-51 till vecka 45. Yaaay! Beställde en 7+ Rosegold 128GB 10/9 vid 11-tiden.

Ursprungligen av vosten:

Nu kanske de låssnar lite till från telia, datumet flyttat från 30/10 till 27/10!

Iphone 7 plus 128gb svart

samma för mig, flyttad från 31/10 till 27/10. Samma telefon, beställd morgonen 12/9.
Har dock inte fått något meddelande om att den är skickad än. Är det så att man måste få något papper postledes och visa upp det för att få hämta ut sin telefon eller räcker det med kollinummer och körkort?
Vi har katastrofal lokalutdelning nämligen så även om telefonen kommer till utlämningsplatsen 27/10 är det inte säkert att jag får brevet förrän 2-3 dagar senare då de inte delar ut post varje dag här.

edit: fick precis meddelande om aktiveringslås på min iPhone 5S och jag var tvungen att logga in igen på den med mitt Apple-ID. kan det ha något att göra med att jag har beställt förlängning av abbonemang tillsammans med min iPhone 5S?

Eller är det någon som försökt hacka in på mitt itunes-konto?

Senast redigerat 2016-10-26 10:54
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-26 10:47
Ursprungligen av ChristopherA:


edit: fick precis meddelande om aktiveringslås på min iPhone 5S och jag var tvungen att logga in igen på den med mitt Apple-ID. kan det ha något att göra med att jag har beställt förlängning av abbonemang tillsammans med min iPhone 7S?

Eller är det någon som försökt hacka in på mitt itunes-konto?

Aktiveringslås har inget med förlängning av abonnemang att göra.
Med 7S menar du 6S?

Halebop

Ursprungligen av Vervu:

Gick precis in och kollade min preliminära leveranstid från Halebop. Den har flyttats från v 49-51 till vecka 45. Yaaay! Beställde en 7+ Rosegold 128GB 10/9 vid 11-tiden.

Jag beställde exakt samma 13/9 från Halebop och fick först preliminär lev v49-51 ? Men ändrat nu till v45 hoppas verkligen de håller de el. levereras snabbare.

Ursprungligen av reboot81:

Aktiveringslås har inget med förlängning av abonnemang att göra.
Med 7S menar du 6S?

5S

någon anledning till att man plötsligt får begäran om aktiveringslås?

  • Medlem
  • 2016-10-26 11:08
Ursprungligen av Marbju:

Jag beställde exakt samma 13/9 från Halebop och fick först preliminär lev v49-51 ? Men ändrat nu till v45 hoppas verkligen de håller de el. levereras snabbare.

Vi får verkligen hoppas att de kan levereras tidigare! Jag känner en på Elgiganten som väntar på att få in samma som jag beställt. Hinner den komma dit före så skippar jag att hämta ut paketet från Halebop. Är sååå less på denna väntan hahaha! Vilka sjuka cravings man har alltså.

Beställde en iPhone 7 (32gb) från Comviq den 17/10, levereras den 20/10. Wow tänker jag. Startar upp o börjar leka med luren lätt,
(simkortet aktiveras natten till den 24:e så gör inte så mycket innan). Enda felet är att hemknappen ibland slutar fungera och jag får upp ett meddelande om att touch ID inte fungerar.

När simkortet skall vara aktiverat hittar telefonen inte nät, söker och söker. Simkortet fungerar fin fint i min tillfälliga Microsoft lur. Hmm. Börjar chatta med Comviq support och dom ber mig skicka den på service. Suck, ny telefon liksom . Jävla skit!! (Skall tillägga att detta är min första iPhone efter att ha varit android-kille).

Chattar med Apple support och förklarar att nu fungerar inte hemknappen alls längre och inget nät finner luren. Förklarar även att jag var en av de som tålmodigt stod i kö i 2 månader för en Note 7. Apple support konstaterar att jag måste ha världens otur och bokar UPS som hämtade telefonen igår för att köra den till Tjeckien.

Inte ens en vecka hann jag ha den, och nu är jag mest orolig för att jag ska få tillbaka telefonen ofixad. Egentligen ville jag ha en Plus men det var längre leverans, tji fick jag. Jäkla röv!

Eloge till Apple support dock som var väldigt tillmötesgående!

Jag tror att Comviq medvetet jävlas med mej för att jag bråkat med dom så många gånger.

iPhone 7 Plus känns som en myt alla hört talas om, men ingen har sett ?

Ursprungligen av Stefan Willard:

Känns som om alla operatörer har pissat sina kunder i ansiktet mer än vanligt denna gången. Tre har återigen satt 3-5 veckor på mig efter en vecka med leveransdatum okänt. Så jag fråga dom rakt ut igår kommer jag få den till Julafton ens ?? Då kan ni slå in den i julklapps papper.

Har exakt samma meddelande från 3. Beställde ändå dagen efter den blev lanserad. Har ringt och frågat men dem vet inte ens själva

Bevaka tråden