Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försäljningen av smarta klockor rasar

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Många konsumenter är ännu inte sugna på att köpa en smart klocka, och jämfört med föregående år har försäljningen störtdykt under tredje kvartalet 2016.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-10-25 10:38

När det gäller just AW2 så är det ju inte så konstigt att det inte säljs några enheter. Om man inte får ut klockorna i butikerna så säljs det inga enheter. Svårare än så är det (nästan) inte.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-10-25 11:29

Jag är sugen, men det känns fortfarande lite tidigt att hoppa på.
4-5 tusen eller mer för ytterligare en produkt som är omodern om 2 år.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2016-10-25 11:14

Finns det inga att köpa så lär väl försäljningen sjunka...........

Senast redigerat 2016-10-25 11:30
  • Medlem
  • 2016-10-25 11:38
Ursprungligen av Json_81:

Jag är sugen, men det känns fortfarande lite tidigt att hoppa på.
4-5 tusen eller mer för ytterligare en produkt som är omodern om 2 år.

Förstår vad du menar. Men, vilken annan teknikprodukt är modern efter 2 år? Detta gäller ju all teknik.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2016-10-25 11:52

Det är skillnad på omodern och oanvändbar. Vi har en Ipad 2 och 4 hemma. Båda är omoderna, men åtminstone en är användbar för mig och den andra fungerar åt barnen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-10-25 12:16
Ursprungligen av Dalle:

Förstår vad du menar. Men, vilken annan teknikprodukt är modern efter 2 år? Detta gäller ju all teknik.

Ursprungligen av andas:

Det är skillnad på omodern och oanvändbar. Vi har en Ipad 2 och 4 hemma. Båda är omoderna, men åtminstone en är användbar för mig och den andra fungerar åt barnen.

Iphone 6 är fortfarande inte särskilt omodern, jag har en ipad air som inte känns omodern.
Inte ens min mbp från 2011 känns omodern.
Jag tvivlar på att man kan säga samma sak om klockorna eftersom det fortfarande är en ny produkt som troligen kommer utvecklas snabbt, precis som de andra exemplen gjorde sina första generationer.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-25 13:01
Ursprungligen av andas:

Det är skillnad på omodern och oanvändbar. Vi har en Ipad 2 och 4 hemma. Båda är omoderna, men åtminstone en är användbar för mig och den andra fungerar åt barnen.

Samma sak gäller ju Apple Watch.

Ursprungligen av Dalle:

Förstår vad du menar. Men, vilken annan teknikprodukt är modern efter 2 år? Detta gäller ju all teknik.

Har ett 40 år gammalt våffeljärn.

Ursprungligen av Json_81:

Jag är sugen, men det känns fortfarande lite tidigt att hoppa på.
4-5 tusen eller mer för ytterligare en produkt som är omodern om 2 år.

Men det går bra att köpa en mobiltelefon för det dubbla som är omodern om 2 år, logiken där -_-

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-10-25 13:25
Ursprungligen av ibra_apple:

Men det går bra att köpa en mobiltelefon för det dubbla som är omodern om 2 år, logiken där -_-

Som jag skrev ovan, de första generationerna har oftast mer utvecklingen.
En iphone 7 jämfört med en 6'a så är inte skillnaden så stor. Allt har fått en liten uppdatering.
Jämför första iphonen med 3GS så är det en enorm skillnad.

Ursprungligen av ibra_apple:

Men det går bra att köpa en mobiltelefon för det dubbla som är omodern om 2 år, logiken där -_-

Många betalar lika mycket varje månad för sin bostad.
Enkel prioriteringsfråga. Vad är viktigast - hyra eller hummer, telefon eller tingeltangel?

  • Medlem
  • 2016-10-25 14:11
Ursprungligen av gabriela:

Har ett 40 år gammalt våffeljärn.

Hur många gånger har du uppgraderat programvaran i lagget?

Apple kör stenhårt på fitness vinkeln med aw2. Men den saknar barometer vilket är väldigt synd. Antar att man bara ska springa på en platt bana inne på en arena.

  • Medlem
  • 2016-10-25 18:58

Jag är hemskt sugen på en AW2 men de verkar ju vara sällsyntare än snöbollar i helvetet. Och det är klart att om det inte går att köpa någon så avspeglar det sig i försäljningssiffrorna.

Jag kläppte en aw2 från apples officiella hemsida, kom den 7 oktober. nöjd än så länge, fråga gärna frågor

Ursprungligen av Dalle:

Hur många gånger har du uppgraderat programvaran i lagget?

Jag kan iallafall garantera att proppskåpet alltid är Helt up-to-date!

Ursprungligen av Redaktionen:

Många konsumenter är ännu inte sugna på att köpa en smart klocka, och jämfört med föregående år har försäljningen störtdykt under tredje kvartalet 2016.

Läs hela artikeln här

Folk köper för mycket onödiga grejer och att alltid ha det senaste är en sjukdom som många har. Visst tycker vi alla om vissa prylar men själv är jag allergisk mot att köpa onödiga grejer. Många är inte det och med hjälp av kognitiv dissonans samlar det och /eller slänger prylar. Vill man verkligen ha en klocka och har tänkt på det länge så fine.. men jag är övertygad om att många köpte bara för att det var den senaste grejen utan att egentligen veta vad det skulle ha den till. Speciellt applefolk köper en otroligt massa onödiga saker för dyra pengar

Ursprungligen av Le:

Finns det inga att köpa så lär väl försäljningen sjunka...........

Det finns gott om smartwatches att köpa...

Artikeln gäller de generella läget, inte series 2 specifikt.

Ursprungligen av Popelipop:

Apple kör stenhårt på fitness vinkeln med aw2. Men den saknar barometer vilket är väldigt synd. Antar att man bara ska springa på en platt bana inne på en arena.

Om du menar att vi ska använda barometern för att avgöra höjdskillnader så har series 2 gps som går att använda för det.

Ursprungligen av Json_81:

Jag är sugen, men det känns fortfarande lite tidigt att hoppa på.
4-5 tusen eller mer för ytterligare en produkt som är omodern om 2 år.

Det är skillnad på omodern och oanvändbar

Jag tycker att de flesta verkar missa det stora problemet för långlivade Apple watch - batteriet. Batteriet åldras och blir sämre på att hålla laddning. Även om det inte ör något problem ännu så gäller detta alla laddningsbara produkter.

1
Bevaka tråden