Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-10-24 09:39
Ursprungligen av azon:

Vad har Apple för svar på VARFÖR det är så sjukt dålig leverans på iphone 7 plus?

Har inte kunnat hitta något svar på detta. Detta måste vara en av de sämsta lanseringarna de gjort eller?!

Många som tror att dem gör det för hypen och hysteri. Eller så har de bara planerat dåligt. Dem kommer förmodligen aldrig att berätta varför.

  • Medlem
  • 2016-10-24 09:42

Jag beställde min telefon jävligt sent, 6/10. 7 Plus Mattsvart 128GB. Jag har samma preliminära leveransdatum som dem som beställde flera veckor innan mig, vilket betyder att de bara sätter en leveranstid på många för att dem ännu inte fått in några leveranser från Apple. När leveranserna kommer in så kommer datumen att justera sig. Glöm inte att ett preliminärt datum bara är preliminärt, även om det står att ni ska få den i slutet av November så kan den komma inom 2 veckor. Dock så har många som beställt efter andra, ändå fått sin telefon innan... Och då har det varit från samma operatör, samma modell, samma färg, samma minne. Weird.

Telia måste gjort en skitdålig beställning hos apple eller så vill apple att sina egna butiker ska få förtur.
Har två beställningar gjorda 12/9:
7 plus 32 rosa framflyttad flera gånger, nu 12/06
7 plus 128 svart, nu 11/07

Ursprungligen av azon:

Vad har Apple för svar på VARFÖR det är så sjukt dålig leverans på iphone 7 plus?

Har inte kunnat hitta något svar på detta. Detta måste vara en av de sämsta lanseringarna de gjort eller?!

Vid peak produktion så tillverkar de 1 miljon telefoner per dag... Det är inte helt enkelt

Ursprungligen av walles:

Telia måste gjort en skitdålig beställning hos apple eller så vill apple att sina egna butiker ska få förtur.
Har två beställningar gjorda 12/9:
7 plus 32 rosa framflyttad flera gånger, nu 12/06
7 plus 128 svart, nu 11/07

Tror inte att se väljer själva hur många de får in. Alla säljare får in lika många vid stora lanseringar.

Finns inga prioriteringar (förutom Apple store).

Sen har efterfrågan på just + modellen blivit ovanligt populär och det trodde inte Apple först.

Så förbeställ ifrån Apple eller ifrån en mindre populär butik är nog det bästa.

Ursprungligen av fkyh:

Många som tror att dem gör det för hypen och hysteri. Eller så har de bara planerat dåligt. Dem kommer förmodligen aldrig att berätta varför.

antagligen för att de vill släppa i fler länder samtidigt och har hellre större antal marknader där de vet att folk är beredda att vänta på telefoner än mindre antal marknader där folk får sina telefoner i tid.

Idag har min iPhone 7+ 128 JB kommit fram till utlämningsstället, skickad i fredags från Halebop (beställd 9/9 ca 09:03). Typiskt nog är jag inte hemma förrän på fredag så det blir några dagars väntan till. Håller tummarna för er som väntar att den snart dyker upp!

Är det någon mer än jag som beställt från Tele2?

Beställde en iPhone 7+ JB 128GB 6/10 kl 10.56

Har ett beräknat leveransdatum denna/nästa vecka på min plus silver, så kontaktade comviq.

Comviq: Hejsan! Den kommer vi att skicka under denna vecka eller i början på nästa! De flesta iPhone 7 plus skickas ut denna vecka.
Jag: Så ni får alltså in en leverans av apple under denna veckan?
Comviq: Japp!

Vet inte hur mycket sanning som ligger bakom detta, men vi får hålla tummarna!

Ursprungligen av Swifts:

Har ett beräknat leveransdatum denna/nästa vecka på min plus silver, så kontaktade comviq.

Comviq: Hejsan! Den kommer vi att skicka under denna vecka eller i början på nästa! De flesta iPhone 7 plus skickas ut denna vecka.
Jag: Så ni får alltså in en leverans av apple under denna veckan?
Comviq: Japp!

Vet inte hur mycket sanning som ligger bakom detta, men vi får hålla tummarna!

Klassikern: "- Denna vecka eller nästa..."

Ledsen grabben, ta det med en nypa (läs: näve) salt...?

Ursprungligen av robertkarlsen:

Klassikern: "- Denna vecka eller nästa..."

Ledsen grabben, ta det med en nypa (läs: näve) salt...?

Vet mycket väl att inte förvänta mig för mycket! (för comviq är som dom är) Därför jag även skrev ''Vet inte hur mycket sanning som ligger bakom detta''.

Någon som fått en 7+ JB 128 från 3 än eller?? min status står oförändrad sen dom la in okänt.

Ursprungligen av Swifts:

Har ett beräknat leveransdatum denna/nästa vecka på min plus silver, så kontaktade comviq.

Comviq: Hejsan! Den kommer vi att skicka under denna vecka eller i början på nästa! De flesta iPhone 7 plus skickas ut denna vecka.
Jag: Så ni får alltså in en leverans av apple under denna veckan?
Comviq: Japp!

Vet inte hur mycket sanning som ligger bakom detta, men vi får hålla tummarna!

Hoppas min är med där för har ingen lust att vänta till v46???

Ursprungligen av Swifts:

Vet mycket väl att inte förvänta mig för mycket! (för comviq är som dom är) Därför jag även skrev ''Vet inte hur mycket sanning som ligger bakom detta''.

Har fått höra det samma om en lur jag väntar på, slutet på denna eller i värsta fall början av nästa.

Fick dock min andra 256gb svart 7+ en vecka tidigare än det beräknade ifrån dem beställd 12/9
Men de andra modellerna är ju lite populärare.

Wohoo! ?

Senast redigerat 2016-10-24 23:35
Ursprungligen av CarlRydell:

Beställde 7+ 128GB svart från telia den 9/9 ca 10.15. Datumet har flyttats fram och tillbaka och landade på 31/10 i början av veckan. Jag kontaktade idag de om min leveranstid (efter lång stund i telefon), och tydligen så var datumet 25/10 i deras system. Om de håller detta dvs...

Telia flyttade aldrig datumet till 25/10 som det stod i deras system, sååå...
Efter ytterligare samtal med Telia idag så var det som jag misstänkte.
25/10 gäller inte längre och de ska antagligen skicka den på fredag, dvs leverans på måndag 31/10 som det har stått tidigare också.
"Ingen kompensation från oss, det får du ta med Apple", sa den helt klart snurriga tjejen på kundtjänst...

Om man bokar och plockar ut en mobil via applestore i Täby behöver man då även betala kontant för telefonen eller är det "inbakat" i abonnemanget?

  • Medlem
  • 2016-10-24 21:10
Ursprungligen av Jimchen:

Om man bokar och plockar ut en mobil via applestore i Täby behöver man då även betala kontant för telefonen eller är det "inbakat" i abonnemanget?

Kontant

hej
nån som fick sin mobil från tre?

Vilken sjuuukt underbar telefon måste jag säga alltså, så sjukt klockren! Failade rätt duktigt dock, köpte skal till en 6+, tills jag kom på att "oj då, kameran är nog lite större på 7+'en" men nuså nu är vi på banan!

Alla ni som väntar, ni väntar på något SJUKT bra!

Ursprungligen av Unending:

7 Plus 128 GB Jetblack skickad från Halebop i fredags. Förhoppningsvis kommer den imorgon. Beställde 09:04 den 16:e sep.

Du skämtar? Hur ser deras kösystem ut där på halebop?

Ordernummer: ******
Orderdatum: 2016-09-09
Orderstatus: Under behandling

Beräknad leverans:
Den preliminära leveranstiden är vecka 49-51.

Beställde samma modell som du...

Ursprungligen av Pontanleet:

Du skämtar? Hur ser deras kösystem ut där på halebop?

Ordernummer: ******
Orderdatum: 2016-09-09
Orderstatus: Under behandling

Beräknad leverans:
Den preliminära leveranstiden är vecka 49-51.

Beställde samma modell som du...

Sorry!! Blandade ihop lanseringsdatumet med releasedatumet. Självklart beställde jag min den 9/9. Hoppas din kommer snart. Den är fantastisk

Ursprungligen av Pontanleet:

Du skämtar? Hur ser deras kösystem ut där på halebop?

Ordernummer: ******
Orderdatum: 2016-09-09
Orderstatus: Under behandling

Beräknad leverans:
Den preliminära leveranstiden är vecka 49-51.

Beställde samma modell som du...

Dom har verkligen 0 koll. Jag har visserligen mattsvart, annars samma modell. Men jag beställde 27/9 och har samma datum.

Känns som dom bara drar till med ett datum långt fram för att slippa frågor eller nåt

Ursprungligen av Jimchen:

Om man bokar och plockar ut en mobil via applestore i Täby behöver man då även betala kontant för telefonen eller är det "inbakat" i abonnemanget?

Ursprungligen av fkyh:

Kontant

Njäe, "inbakad" kan man ju få om man tar förhöjd avgift + att man får rabatt om man binder sig 24 mån.
Nu snackar jag Telias upplägg.

Hej, jag har beställt iphone 7 plus svart 32 gb från media markt i 2 oktober. men de sa att de vet inte när det bli klar att hämta. är någon fick sin 7 plus from mediamarkt? (ursäkta för några fel på skrivning. jag är inte sv)

  • Medlem
  • 2016-10-25 07:34

Hej!
Jag bokade en rosa 128 den 16/9 på Media Markt. Har fortfarande inte hört ett ljud från dem. Var där personligen för 2 veckor sedan men de kunde inte säga någonting, suck.

Senast redigerat 2016-10-25 08:19

Fick mitt meddelande ifrån Telia att mobilen kommer den 15 november Hahaha. Är glad att jag valde att beställa min från NetOnNet istället. Men det kommer göra någon annan stackare som väntat länge glad bara att undvika hämta ut den så går det till någon annan.

Nu har Comviq skickat min plus 128 silver beställd 10/9.
Skulle ta 4-5 veckor. Tog några mera men nu är man ju glad ändå bara den kommer.
Jag längtar och ser ljuset. Underbart.
Och säkert många flera som beställt med Comviq som också kommer få sina lurar nu.

Ursprungligen av azon:

Vad har Apple för svar på VARFÖR det är så sjukt dålig leverans på iphone 7 plus?

Har inte kunnat hitta något svar på detta. Detta måste vara en av de sämsta lanseringarna de gjort eller?!

Enkelt - efterfrågan är enormt hög samtidigt som det finns en gräns för när Apple av praktiska och marknadsmässiga skäl kan påbörja produktionen, som i sin tur har en begränsning i hur många enheter som kan produceras i timmen.

Sverige fick dessutom den nya modellen tidigare än vi brukar, vilket också bidrar till färre tillgängliga enheter (iom att de haft ännu kortare tid på sig att producera dem). Samtidigt har detta varit den volymmässigt bästa lanseringen av iPhone i Sverige hittills.

Ursprungligen av Atvhudik:

Nu har Comviq skickat min plus 128 silver beställd 10/9.
Skulle ta 4-5 veckor. Tog några mera men nu är man ju glad ändå bara den kommer.
Jag längtar och ser ljuset. Underbart.
Och säkert många flera som beställt med Comviq som också kommer få sina lurar nu.

Efter att ha läst ditt inlägg gick jag för att kolla hur min leverans gick, SKICKAD MED! :DD
Plus silver 32, också beställd 10/9. GÖTTTT

Bevaka tråden