Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple bekräftar event 27 oktober

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Alix:

Förmodligen syftar "hello again" bara på att det kommer att presenteras en ny Mac.

Eller en ny mus iallafall?!

Ursprungligen av gabriela:

Eller en ny mus iallafall?!

Med noll knappar på … Det kanske kommer snart en ögonstyrning på allting man vill göra med dator och på bildskärmen.

Ursprungligen av gabriela:

Eller en ny mus iallafall?!

Näää, en iCat den blir vass

  • Medlem
  • 2016-10-23 19:16
Ursprungligen av panther:

Näää, en iCat den blir vass

Kvällens clou!

"Hello (again)" - hmmm...känns som en design-update av iMac är på gång. Ny look? Färgval som med iPhone? Smalare eller ingen sorgkant på skärm? T.ex.? Något är på gång när det gäller iMacen's "utseende"...

  • Avstängd
  • 2016-10-24 08:32
Ursprungligen av Freppa85:

Jag vill ha en ny Apple Express som stöder AC och 5 GHz!
De är så sjukt små och smidiga.

Finns bättre grejer än Apple´s

https://www.netonnet.se/art/dator/natverk/acc...

Ursprungligen av Hffre:

Finns bättre grejer än Apple´s

https://www.netonnet.se/art/dator/natverk/acc...

Yes använder de lite genom jobbet. Snygga och väldigt diskreta.
Kräver ju dock controllern installerad på en dator.
Tycker Apples är smidiga att hantera via telefonen eller ipaden.
Samt att de enkelt går att brygga ned till kabel.
Vill helst slippa flera olika gränssnitt att felsöka i.

Finns det någon information om man kan få tillgång till en stream?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2016-10-24 11:26
Ursprungligen av barbapappa_86:

Finns det någon information om man kan få tillgång till en stream?

http://www.apple.com/apple-events/october-201...

Strålande, tack. Finns det även till ATV4 (man kan ju köra airplay i värsta fall)?

Ursprungligen av barbapappa_86:

...Finns det även till ATV4?

Det står på den sidan som länkades.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det står på den sidan som länkades.

Tycker inte att det är helt tydligt:

Citat:

Streaming via Apple TV requires an Apple TV (2nd or 3rd generation) with software 6.2 or later or an Apple TV (4th generation).

Dvs, det finns en app i App Store? Den säger via och inte till, det tolkar jag som att det finns, men jag kan inte hitta själva appen.

Edit: Googlade lite och hittade:

Citat:

You can also watch the event on your TV via the Apple Events app on a fourth-generation Apple TV and a second or third-generation box with Apple Tv software 6.2+.

  • Avstängd
  • 2016-10-24 13:22
Ursprungligen av barbapappa_86:

Tycker inte att det är helt tydligt:
Dvs, det finns en app i App Store? Den säger via och inte till, det tolkar jag som att det finns, men jag kan inte hitta själva appen.

Edit: Googlade lite och hittade:

Är inte det sista nog tydligt?

Citat:

Streaming via Apple TV requires an Apple TV (2nd or 3rd generation) with software 6.2 or later or an Apple TV (4th generation).

Ursprungligen av Hffre:

Är inte det sista nog tydligt?

Som sagt, det står "via", utan information om vad själva appen heter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-24 13:32
Ursprungligen av barbapappa_86:

Som sagt, det står "via", utan information om vad själva appen heter.

Event-appen på godkänd ATV dyker upp av sig själv när det är dags.

  • Avstängd
  • 2016-10-24 13:33
Ursprungligen av barbapappa_86:

Som sagt, det står "via", utan information om vad själva appen heter.

Eftersom det finns en app till både andra och tredje generationens ATV så behöver man inte vara raketforskare för att räkna ut att det finns en till fjärde också

  • Avstängd
  • 2016-10-24 13:33
Ursprungligen av zinned:

Event-appen på godkänd ATV dyker upp av sig själv när det är dags.

Inte på ATV4 utan den måste man installera själv.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-24 13:34
Ursprungligen av Hffre:

Är inte det sista nog tydligt?

På Apple TV 2 och 3 finns det väl en förinstallerad kanal. På Apple TV 4 måste du söka och hämta appen Apple Events i App Store, det är inte så tydligt om man inte vet om det.

Ursprungligen av zinned:

Event-appen på godkänd ATV dyker upp av sig själv när det är dags.

Står inte heller.

Ursprungligen av Hffre:

Eftersom det finns en app till både andra och tredje generationens ATV så behöver man inte vara raketforskare för att räkna ut att det finns en till fjärde också

Då antar du att man även känner till att det finns en sådan app.

  • Avstängd
  • 2016-10-24 13:45
Ursprungligen av IngoX:

På Apple TV 2 och 3 finns det väl en förinstallerad kanal. På Apple TV 4 måste du söka och hämta appen Apple Events i App Store, det är inte så tydligt om man inte vet om det.

Nej inte förinstallerad utan den dyker "bara" upp som Zinned säger.

  • Avstängd
  • 2016-10-24 13:46
Ursprungligen av barbapappa_86:

Då antar du att man även känner till att det finns en sådan app.

Jag antar det om man haft både andra och tredje generation upptäckt att det dykt upp en app någon gång ja.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-10-24 14:02
Ursprungligen av barbapappa_86:

Då antar du att man även känner till att det finns en sådan app.

Det får väl komma som en trevlig överraskning då

Ursprungligen av Hffre:

Jag antar det om man haft både andra och tredje generation upptäckt att det dykt upp en app någon gång ja.

Konstigt antagande. Alla som har en ATV4 har inte haft andra eller tredje generationen och inte heller säkert att de som faktiskt har haft andra och tredje generationen har haft den appen installerad. Mig veterligen så fanns den inte när ATV2 började säljas i Sverige.

  • Avstängd
  • 2016-10-25 07:25
Ursprungligen av barbapappa_86:

Konstigt antagande. Alla som har en ATV4 har inte haft andra eller tredje generationen och inte heller säkert att de som faktiskt har haft andra och tredje generationen har haft den appen installerad. Mig veterligen så fanns den inte när ATV2 började säljas i Sverige.

Som sagt den "installeras" automatiskt på dom tidigare modellerna så har man haft en sådan så vet man att det finns en app.
Fast nu gällde egentligen inte antagandet om en helt ovetande person utan det gällde dig

Ursprungligen av Hffre:

Som sagt den "installeras" automatiskt på dom tidigare modellerna så har man haft en sådan så vet man att det finns en app.
Fast nu gällde egentligen inte antagandet om en helt ovetande person utan det gällde dig

Blanda inte in mig i det här Nej, det är inte tydligt kommunicerat baserat på ett någorlunda långsökt antagande. Tror inte att allmogen bara vet att de ska ladda ner den appen till ATV 4 baserat på den text de kommunicerar.

  • Avstängd
  • 2016-10-25 08:47
Ursprungligen av barbapappa_86:

Blanda inte in mig i det här Nej, det är inte tydligt kommunicerat baserat på ett någorlunda långsökt antagande. Tror inte att allmogen bara vet att de ska ladda ner den appen till ATV 4 baserat på den text de kommunicerar.

Haha ok. Håller med om att det är otydligt formulerat och sen tror jag inte ens att allmogen läser supportsidorna.

Bevaka tråden