Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-10-21 20:56
Ursprungligen av SUE:

Har länge följt tråden men inte orkat bli medlem för att kunna skriva. Men nu är min stubin snart slut vad gäller detta väntande..

Beställde den vanliga iPhone 7, JB 128 GB, från telenor den 9/9. Till en början var "leveransdatum" vecka 41-42 vilket de sedan strök och har nu vecka 44-45.

Håller med analysen om att de slingrar sig när man tar kontakt eftersom de är rädda för avbeställningar.

Jag har det så kallade "telenor change" och vill egentligen inte av den anledningen köpa från annat håll.

Någon annan som beställt från telenor?

Jag har via Telenor. Bokade 128gb jb7+ strax efter 10 den 9/9 i butik. Kom idag till butiken.

  • Medlem
  • 2016-10-21 21:53
Ursprungligen av PJM:

Jag har via Telenor. Bokade 128gb jb7+ strax efter 10 den 9/9 i butik. Kom idag till butiken.

Okej, verkar generellt som att JB i + versionen kommer tidigare än vanliga 7an. Antar att du hade v. 41-42 som beräknad leverans?

  • Medlem
  • 2016-10-21 22:16
Ursprungligen av SUE:

Okej, verkar generellt som att JB i + versionen kommer tidigare än vanliga 7an. Antar att du hade v. 41-42 som beräknad leverans?

Hade det först. Förra veckan kom dock ett sms som sa att leveransen var försenad till 44-45.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2016-10-22 02:05

Orkade inte vänta på Telia. Kommer aldrig ha något att göra med dom igen.

Reserverade till Apple i Täby idag och åkte dit.
Nu har jag min 7+ mattsvart.

Kanske hämtar jag ut min momsfria när den kommer och säljer den. Vi får se.

Ursprungligen av Pezzon:

Har nu chattat med Comviq och det verkar stämma att jag får vänta till v46 eller v47 för dom skrev att dom fick in dem i slutet på V46 ,dom säjer bara att det är den info vi fått från Apple, och att det är olika vilka färger dom får in sa han! har man lite tur kanske den kommer tidigare så ska bli intressant att se om det är nån här som får en Iphone 7 plus Gold 128 Gb beställd efter den 12/9 för då beställde jag!

Beställde plus 32 silver 10/9, har beräknat leveransdatum v.43-44. Inte fått något SMS om försening än så tror jag klarat mig

Igår blev min 7+ svart skickad ifrån comviq, beställd 12/9
Väntar dock på min andra som är beställda 1/10 och enligt comviq kommer nästa vecka.

Ursprungligen av ryckarn34:

Igår blev min 7+ svart skickad ifrån comviq, beställd 12/9

minne?

Ursprungligen av ryckarn34:

Igår blev min 7+ svart skickad ifrån comviq, beställd 12/9
Väntar dock på min andra som är beställda 1/10 och enligt comviq kommer nästa vecka.

Beställt två? Varför om man får fråga?

Har också beställt två stycken. 1 st 128 Svart Plus från Telia 16/9 och 1 st 256 Svart Plus från Netonnet i fredags! Förmodligen får jag den 256an före 128. Säljer min 128a när den levereras.

Ursprungligen av iphoneinho:

Beställt två? Varför om man får fråga?

Har också beställt två stycken. 1 st 128 Svart Plus från Telia 16/9 och 1 st 256 Svart Plus från Netonnet i fredags! Förmodligen får jag den 256an före 128. Säljer min 128a när den levereras.

Jag har också beställt 2st, 1st 7 Plus 256 Svart från Telia 20/9 och en likadan från NetOnNet i torsdags.
Kommer NetOnNets först struntar jag bara i att hämta hos Telia, kommer Telias först så avbeställer/hävdar jag öppet köp påNetOnNet.

Ursprungligen av Crusse:

Jag har också beställt 2st, 1st 7 Plus 256 Svart från Telia 20/9 och en likadan från NetOnNet i fredags.
Kommer NetOnNets först struntar jag bara i att hämta hos Telia, kommer Telias först så avbeställer/hävdar jag öppet köp påNetOnNet.

Haha.

Fick igår meddelande om att jag kunde hämta ut min JB 128GB 7+ från Telenor på Ica!

Låg dock på BB med förstfödda, så blev att hämta ut den idag på vägen hem!

Hade blivit framflyttad härom veckan till v.44-45, så verkar som att dom fått ett större lass än väntat.

  • Medlem
  • 2016-10-23 02:42

Väntar på en iPhone 7 Plus från Telenor. Ska anlända v.44-45.
Är det någon annan som skulle få sin iPhone v.44-45 men fick den tidigare från Telenor?

Ursprungligen av rosen888:

Fick igår meddelande om att jag kunde hämta ut min JB 128GB 7+ från Telenor på Ica!

Låg dock på BB med förstfödda, så blev att hämta ut den idag på vägen hem!

Hade blivit framflyttad härom veckan till v.44-45, så verkar som att dom fått ett större lass än väntat.

Grattis! Framförallt till bäbis! ?

Vakna upp av sms från telia va helt okej alltså! Nu är min order skickad, äääntligen! ?

Ursprungligen av zwizzen:

Vakna upp av sms från telia va helt okej alltså! Nu är min order skickad, äääntligen! ?

Jobbar dom helger på det stället? ?

Ursprungligen av iphoneinho:

Jobbar dom helger på det stället? ?

Verkar inte bättre alltså

Ursprungligen av zwizzen:

Vakna upp av sms från telia va helt okej alltså! Nu är min order skickad, äääntligen! ?

när beställde du den?
har beställt likadan (fast mattsvart) och har också 31 som preliminärt datum. inte fått något SMS. Vore bra om man fick den den här veckan eftersom man är borta nästa helg och veckan därefter.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Grattis! Framförallt till bäbis! ?

Tack!

Blev inte lika intressant med ny telefon nu än om den hade kommit på väntat datum!

Ursprungligen av ChristopherA:

när beställde du den?
har beställt likadan (fast mattsvart) och har också 31 som preliminärt datum. inte fått något SMS. Vore bra om man fick den den här veckan eftersom man är borta nästa helg och veckan därefter.

Fick bekräftelse 10:31 den 9/9 får hoppas dom lyckas skaka fram din med!

Efter att ha fått leveransdatumet flyttat framåt dag för dag så fick jag nog när Telia nådde december. Detta trots att jag beställde på första dagen. Jag gjorde som någon tipsade om och bokade en telefon direkt på apples sida och åkte till Täby för att hämta ut den några timmar senare. Kunde inte bli mycket smidigare.

Så jag vill bara uppmana er som fortfarande väntar och har möjlighet att ta er till Täby att strax efter 06.00 gå in på https://reserve.cdn-apple.com/SE/sv_SE/reserv... boka den telefon ni vill ha. Då kanske ni slipper en stroke lagom till jul.

Ursprungligen av HaraldBla:

Så jag vill bara uppmana er som fortfarande väntar och har möjlighet att ta er till Täby att strax efter 06.00 gå in på https://reserve.cdn-apple.com/SE/sv_SE/reserv... boka den telefon ni vill ha. Då kanske ni slipper en stroke lagom till jul.

Istocklive.com fungerar bra också för att få en översikt vilka modeller som finns i lager (alla apple-store i hela världen) - Länk

Fungerar fint - jag bokade min Apple Watch Series 2 i Täby när jag såg att den fanns i lager via den sidan.

Just för tillfället är det exempelvis ultraslut på alla iPhone 7 i Täby

Jag åker själv till USA inom kort och kollar lagerstatus i butikerna på Manhattan på ett smidigt sätt

Skaplig fart Posten fick nu då, visste inte ens att dom körde paket på söndagar, men tydligen!

2016-10-23 18:55 Torsvik, Sverige Försändelsen är på väg

Vem vet, kanske dyker upp en lur imorrn då. Eller så blire tisdag!

Ursprungligen av Swifts:

minne?

Vilken tur ni har, jag får väl hoppas att min kommer innan v46 Vänta ,10 v för en 7 plus är ju löjligt, när jag skaffade min 6a gold tog det 3 dagar fast dom sa att jag skulle få vänta 2 v så håller tummarna???

Ursprungligen av Pezzon:

Vilken tur ni har, jag får väl hoppas att min kommer innan v46 Vänta ,10 v för en 7 plus är ju löjligt, när jag skaffade min 6a gold tog det 3 dagar fast dom sa att jag skulle få vänta 2 v så håller tummarna???

Glömde minne 128. Gb

7 Plus 128 GB Jetblack skickad från Halebop i fredags. Förhoppningsvis kommer den imorgon. Beställde 09:04 den 16:e sep.

Ursprungligen av CarlRydell:

Beställde 7+ 128GB svart från telia den 9/9 ca 10.15. Datumet har flyttats fram och tillbaka och landade på 31/10 i början av veckan. Jag kontaktade idag de om min leveranstid (efter lång stund i telefon), och tydligen så var datumet 25/10 i deras system. Om de håller detta dvs...

Fått prcis samma svar jag! Har likadana datum och likadan modell bästeld. Nästan samma tid för lagd order med.

  • Avstängd
  • 2016-10-24 08:25
Ursprungligen av jensklas:

Vad fick du för datum? När beställde du? Jag beställde 27/9 och har nu V49-51 i prel lev

Beställde 10/9 och fick inget datum på prel leverans utan det kom först för 2v sedan

Beställde en Gagatsvart + 128 11 sept
Får vänta till nov ?

  • Medlem
  • 2016-10-24 09:28
Ursprungligen av Solhaga 10:

Beställde en Gagatsvart + 128 11 sept
Får vänta till nov ?

Blixtsnabbt !!! Bekräftad beställning för mig 10.35 hos Telia den 9/9. Leverans beräknad till 7 december för samma telefon som din. Någon som fått den modellen från Telia ännu tro?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2016-10-24 09:34

Vad har Apple för svar på VARFÖR det är så sjukt dålig leverans på iphone 7 plus?

Har inte kunnat hitta något svar på detta. Detta måste vara en av de sämsta lanseringarna de gjort eller?!

Bevaka tråden