Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BBB: sätta eget namn på nätverket...

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyligen flyttat o kommer behöva skaffa ny bredbandsleverantör. Alternativen jag har är comhem o BBB där den senare känns som det bättre alternativet främst sedan kåken har fiber in från BBB.

Min fråga til er som idag har BBB är om man kan döpa om nätverket eller om man får sas hålla sig till det av BBB tilldelade "TN..."-namnet. Jag hade ju gärna fortsatt med mitt eget "The Lounge"

Använd din egen router som du själv bestämmer över.

Ursprungligen av keptang:

Använd din egen router som du själv bestämmer över.

Låter bra, så gör vi

  • Medlem
  • 2016-10-21 20:29

Man bör undvika Com Bort i största möjliga mån, i alla lägen!

Ursprungligen av Dalle:

Man bör undvika Com Bort i största möjliga mån, i alla lägen!

Jag har märkt det på jobbet. Sporadisk anslutning som inte håller måttet o det lir mitt jobb att ringa dem på måndag o gnälla

Ursprungligen av Dalle:

Man bör undvika Com Bort i största möjliga mån, i alla lägen!

Varför det? Funkar hur bra som helst.

Ursprungligen av Mymac4ever:

...om man kan döpa om nätverket...

I Comhems router kan du göra det. Borde väl funka i BBB:s också.

  • Medlem
  • 2016-10-21 23:58
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Varför det? Funkar hur bra som helst.

Då har du väl haft tur, och det är bara att gratulera. Men kikar man runt lite på nätet så ser man mängder av folk som har problem. Och supporten när du får problem är värre än den värsta mardrömmen.

Visst. Com Hem är ett stort bolag med många kunder. Och då är det heller inte konstigt att många får problem, men deras kundtjänst och bemötandet mot deras kunder är som sagt under all kritik. Jag har själv varit kund en gång i tiden, aldrig mer säger jag bara.

Ursprungligen av Dalle:

...deras kundtjänst och bemötandet mot deras kunder är som sagt under all kritik. Jag har själv varit kund en gång i tiden, aldrig mer säger jag bara.

Du säger att det är under all kritik, och sen säger du att du var kund en gång i tiden. Det går inte ihop. Du kan inte komma med påståenden kring nuläget om du bara har gamla erfarenheter.

Jag har varit Comhem-kund i ca 5-6 år nu, och har bara haft positiva erfarenheter av deras support. Trevliga, kunniga, hjälpsamma.

Jag har varit Comhem-kund tidigare, i min förrförra lägenhet, för ca 20 år sedan. Då var deras support inte bra. Men då var då, och nu är nu.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du säger att det är under all kritik, och sen säger du att du var kund en gång i tiden. Det går inte ihop. Du kan inte komma med påståenden kring nuläget om du bara har gamla erfarenheter.

Jag har varit Comhem-kund i ca 5-6 år nu, och har bara haft positiva erfarenheter av deras support. Trevliga, kunniga, hjälpsamma.

Jag har varit Comhem-kund tidigare, i min förrförra lägenhet, för ca 20 år sedan. Då var deras support inte bra. Men då var då, och nu är nu.

Comhem är den eviga tvåan, även om man lyft sig senaste 4-5 år sen enligt SKI.

Nu tror jag redan TS valt BBB iom ämnesrubriken och möjligheten till fiber och inte Comhem.

http://www.kvalitetsindex.se/report/bredband-...

  • Medlem
  • 2016-10-22 00:32
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du säger att det är under all kritik, och sen säger du att du var kund en gång i tiden. Det går inte ihop. Du kan inte komma med påståenden kring nuläget om du bara har gamla erfarenheter.

Jag har varit Comhem-kund i ca 5-6 år nu, och har bara haft positiva erfarenheter av deras support. Trevliga, kunniga, hjälpsamma.

Jag har varit Comhem-kund tidigare, i min förrförra lägenhet, för ca 20 år sedan. Då var deras support inte bra. Men då var då, och nu är nu.

Visst kan vi sitta här och argumentera för eller emot Com Hem, men vi har så olika uppfattning att vi troligtvis aldrig kommer komma överens. Tror inte heller att det kommer att underlätta valet av operatör för TS.

Ursprungligen av Dalle:

...har så olika uppfattning...

Skillnaden är att min uppfattning är färsk, och din är baserad på något gammalt.

Hur gamla är dina erfarenheter? Jag tycker att det är fel att kalla något för "värre än värsta mardrömmen" och "under all kritik" om man bara har gamla erfarenheter.

Ursprungligen av Mymac4ever:

Låter bra, så gör vi

Deras router som de skickar till nya kunder verkar vettig. Kör både 2,4 och 5 GHz och AC. Likt Telia vad jag kan läsa mig till. Har man inga särskilda krav så duger den nog fint. Vad jag förstår så ska det gå utmärkt att byta SSID själv på deras Technicolor.

Själv sitter jag fast på COAX och ComHem, men då har jag satt en Time Capsule bakom deras bryggade router.

Kan tillägga att du alltid bör välja fiber framför COAX då det är en bättre teknik rent allmänt. Sen vem som levererar tjänsten över förbindelsen lägger jag ingen värdering i.

Ursprungligen av Dalle:

Visst kan vi sitta här och argumentera för eller emot Com Hem, men vi har så olika uppfattning att vi troligtvis aldrig kommer komma överens. Tror inte heller att det kommer att underlätta valet av operatör för TS.

Jag har i princip redan valt operatör baserat på fart kontra pris o ev trafikbegränsningar. Jag valde BBB o jag tänker ta 100/100

Ursprungligen av barbapappa_86:

Deras router som de skickar till nya kunder verkar vettig. Kör både 2,4 och 5 GHz och AC. Likt Telia vad jag kan läsa mig till. Har man inga särskilda krav så duger den nog fint. Vad jag förstår så ska det gå utmärkt att byta SSID själv på deras Technicolor.

Själv sitter jag fast på COAX och ComHem, men då har jag satt en Time Capsule bakom deras bryggade router.

Kan tillägga att du alltid bör välja fiber framför COAX då det är en bättre teknik rent allmänt. Sen vem som levererar tjänsten över förbindelsen lägger jag ingen värdering i.

Jag har en Airport Extreme som ju också kör på 2.4 & 5Ghz banden så det borde ju räcka med den

Är inte helt hundra att jag gjort detta rätt men det funkar iaf(har glömt mer om nätverksteknik än jag lärt mig ?)

Min AE är nu i bryggläge, inkopplad på en av portarna i BBB's router. Nallen är ansluten till mitt egna trådlösa nät som utgår från AE'n (The Lounge). Jag kunde nyss justera inställningarna på Technicolor'n via mobilen. Min PS4 är trådburet ansluten till AE'n o farten jag får är ngt helt annat än jag fick trådlöst igår(vilket var typ en tiondel) ??

Jag ser iofs inte namnet på anslutna enheter längre utan bara Mac adressen men det antar jag är effekten av att köra i bryggläge

Senast redigerat 2016-11-13 14:46
1
Bevaka tråden