Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för extrem skadeglädje mot Apples konkurrenter! Moahahahahahaha!

Tråden skapades och har fått 566 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Hffre:

Som jag skrev Jag har inte varit med om en
Betyder inte att jag påstår att det inte finns.

Du skrev som om det skulle vara väldigt udda. Jag vet inte hur många moderna bilmodeller du har undersökt i detta hänseende. Två eller 20 eller 1000? Nåja, Volvo XC90 är en inte helt ovanlig bil, alltså är det inte heller helt ovanligt att det finns strömuttag där strömmen är tillgänglig även när bilen är avstängd.

  • Avstängd
  • 2016-10-17 22:29
Ursprungligen av Sir N.:

Du skrev som om det skulle vara väldigt udda. Jag vet inte hur många moderna bilmodeller du har undersökt i detta hänseende. Två eller 20 eller 1000? Nåja, Volvo XC90 är en inte helt ovanlig bil, alltså är det inte heller helt ovanligt att det finns strömuttag där strömmen är tillgänglig även när bilen är avstängd.

Nej jag skrev att JAG inte har varit med om det så släpp det.

Citat:

Jag har faktiskt aldrig varit med om en modern bil som man kan ladda enheter i utan att ha tändningen på.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-19 10:18

Patriots coach Bill Belichick on Microsoft's Surface: 'I just can't take it anymore'

Och då är min uppfattning att Surface är det mest attraktiva MS har att erbjuda idag.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2016-10-21 10:27
Ursprungligen av Sir N.:

I min Volvo XC90 så är strömuttaget i lastutrymmet alltid på. Även när man tar ur nyckeln. Så där finns möjlighet att ladda telefonen med lämplig Cigg-till-USB-adapter även om man lämnar och låser bilen.

Även XC60...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-01 08:36

Bad Experience with Amazon Fire TV, and Unhelpful Amazon Response
Programmerare måste kontakta support för att ladda ner Youtube-app.

Aj! Den sved nog......

En "mindre" brand hos Samsung ...

... krävde bara 19 brandbilar och 110 brandmän ...

... i fabriken som tillverkade batterier till Note 7!

http://shanghaiist.com/2017/02/09/samsung_bat...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-14 23:44

Ransomware: WannaCry?

Vet inte. Ska bli spännande att komma till jobbet imorgon.

Ursprungligen av reboot81:

Ransomware: WannaCry?

Vet inte. Ska bli spännande att komma till jobbet imorgon.

Är på jobbet och installerar de uppdateringar som IT-avdelningen skickat ut under helgen...

Spännande? Nja

Edit: Mest irriterande eftersom de lagt en tidsgräns på kl 8.00 idag innan vissa uppdateringar kommer ut...

Läste en inoficiell grej - länge sedan...minns inte var - om ett liknande scenarion på Google (dom "gick över" till Mac efter en säkerhetskatastrof för några/många år sedan); det har visat sig vara billigare med Mac, mycket billigare. Personalnöjdheten hade också gått upp.

Notera också "Vault 7" (läcka om CIA's omfattande hackarverktyg som dessutom har spritts ut till herla världen och numera är alla hackares verktyg...om dom vill); i princip ALLT detta handlade BARA om Windows (plus en del Linuxbaserade prylar och styrenheter). Det "glömde" ALLA massmediaredaktioner nämna...inte ens IT-nyhets-sajter nämnde detta betydande fakta att det handlade om Windows (ofta äldre Windows) och inte en enda Mac eller iPhone...fastän nästan alla som skrev om detta skrev på en Mac och har en iPhone i fickan (=mediaindustrin).

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-09-13 08:49

Pappersluntan som följde med Zoom H5, en ljudinspelare. Instruktionsboken på 114 sidor är visar i detalj hur man höjer volym osv.
Men att skicka med så många papperslappar?
Jämför med den 1000ggr mer komplexa iPhone. Vad får man med i pappersväg där?

Ursprungligen av reboot81:

Pappersluntan som följde med Zoom H5, en ljudinspelare. Instruktionsboken på 114 sidor är visar i detalj hur man höjer volym osv.
Men att skicka med så många papperslappar?
Jämför med den 1000ggr mer komplexa iPhone. Vad får man med i pappersväg där?

Det är helt galet. Slänger all sån skit direkt jag packat upp något. Möjligt att jag scannar in det först så jag har det digitalt.

Ursprungligen av reboot81:

Pappersluntan som följde med Zoom H5, en ljudinspelare. Instruktionsboken på 114 sidor är visar i detalj hur man höjer volym osv.
Men att skicka med så många papperslappar?
Jämför med den 1000ggr mer komplexa iPhone. Vad får man med i pappersväg där?

Jag reagerade på pappersmängden som kom med våra nya matmixer. Problemet är att det behövs bara fyra sidor för att förklara allt men de ska förklara allt på 100 språk eller så...

Rejält slöseri med resurser. IKEA och Lego är annars bra exempel på hur man undviker denna typ av problem:)

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-10-07 23:01

BankID på MS Store

Läs "Omdömen och recensioner". Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

BankID kräver Windows 10 Mobile/ARM.

Är iOS så mycket bättre? Stödjer BankID alla iPhones? Nej såklart, BankID fungerar bara på iPhone 4 och nyare. 4:an kom 2010.

Ursprungligen av reboot81:

BankID på MS Store

Läs "Omdömen och recensioner". Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

BankID kräver Windows 10 Mobile/ARM.

Är iOS så mycket bättre? Stödjer BankID alla iPhones? Nej såklart, BankID fungerar bara på iPhone 4 och nyare. 4:an kom 2010.

Rätt knasigt att strunta i äldre versioner av Windows Mobile. Det OS:et känns dock ganska dött, så detta kanske får användare att gå över till ett mer hållbart OS

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-12-13 18:35

Fick ny dator på jobbet, en Dell XPS 13 nånting. Proceduren att installera om systemet via USB-sticka tog 5 försök, innan jag lyckades tolka vad felkoden 0x00123nånting berodde på. Tydligen måste man köra Microsofts "Win media creation tool" i kompatibilitetsläge för Win 8.
Att sedan ladda ner drivrutiner till Win 10 var ett virrvarr av klick och installationer, där många installationsfiler frågade om jag verkligen ville ersätta nyare filer på datorn.

Nu fick jag betalt för att göra detta, men aldrig att jag skulle vilja göra det på min fritid!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-12-13 22:03
Ursprungligen av reboot81:

Fick ny dator på jobbet, en Dell XPS 13 nånting. Proceduren att installera om systemet via USB-sticka tog 5 försök, innan jag lyckades tolka vad felkoden 0x00123nånting berodde på. Tydligen måste man köra Microsofts "Win media creation tool" i kompatibilitetsläge för Win 8.
Att sedan ladda ner drivrutiner till Win 10 var ett virrvarr av klick och installationer, där många installationsfiler frågade om jag verkligen ville ersätta nyare filer på datorn.

Nu fick jag betalt för att göra detta, men aldrig att jag skulle vilja göra det på min fritid!

Jag förstår inte att MS orkar fortsätta att hålla på med de gamla trötta metoderna. MS har enorma resurser och garanterat många av världens bästa programmerare, men ändå blir det skräp som kommer ut i andra änden. Själva programmen kan vara bra, men vägen dit för en vanlig användare är ibland snudd på bisarr. Jag vill inte veta hur många timmar jag och troligen alla andra lagt på att fixa ytterst märkliga strul med MS mjukvara.
Satya Nadella håller på och förändrar mycket till det positivare, men det är LÅNGT kvar.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-12-29 17:23

Hade Apple släppt MacOS X för all hårdvara så skulle dem ha precis samma problem. Problemet är alla olika komponenter som behöver drivrutiner. Titta bara på Apple som inte ens lyckas att hålla egna hårdvara uppdaterade. Det enda som tvingar gamla iMac och MacBooks som kan köra el captain från att installera high sierra är att Apple vill inte uppdatera gamla drivrutiner. Alla iMacar sen 2007 är 64bit ändå struntar Apple och säger går inte. Det tycker jag är tråkigt eftersom alla säger att Apple hårdvara är dyrare eftersom den håller längre.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-02-16 21:38

Ur installationsguiden för Technicolor TG389ac, avsnitt ansluta till Wifi:

Citat:

Mac OS X
• Klicka på Airport
-symbolen i skärmens övre högra hörn för att visa tillgängliga trådlösa nätverk.
• Klicka på det trådlösa nätverk som du vill ansluta mot
• Skriv in lösenordet till det trådlösa nätverket och välj sedan ”Anslut”

Windows 10
• Högerklicka på Windowsflaggan längst ned till vänster
(startmenyn)
• Välj Nätverksanslutningar
• Dubbelklicka på WiFi-ikonen
• Klicka på det trådlösa nätverk som du vill ansluta mot
och välj sedan ”Anslut”
• Skriv in lösenordet till det trådlösa nätverket och välj
sedan ”Nästa”
• Klicka på ”Ja” på frågan om din dator skall kunna
upptäcka andra datorer i det här nätverket

  • Medlem
  • 2018-03-02 04:20
Ursprungligen av BlackSmp:

Intressant läsning ?
Vi får se när Youtube speedtester kommer
Note 8 har ju mycket bättre RAM hantering än de flesta
Kontrar med denna från BGR

https://www.google.se/amp/bgr.com/2018/02/26/...

Anand jobbar väl på Apple nuförtiden eller........just saying ?

Ursprungligen av BlackSmp:

Förbeställningarna går visst inget vidare heller i hemlandet: http://omni.se/uppgifter-s9-saljer-samre-an-v...

  • Medlem
  • 2018-03-02 20:52
Ursprungligen av CekariYH:

Förbeställningarna går visst inget vidare heller i hemlandet: http://omni.se/uppgifter-s9-saljer-samre-an-v...

Det kan jag tänka mig - precis som med X
Många har redan S8 och uppgraderar inte
Andra tycker den är för dyr

Hoppsan Samsung, detta var ju inte så bra:
https://gizmodo.com/a-bug-in-samsungs-default...

#nyhetstips

Ursprungligen av suddgummi:

Hoppsan Samsung, detta var ju inte så bra:
https://gizmodo.com/a-bug-in-samsungs-default...

#nyhetstips

Oops

Ursprungligen av suddgummi:

Hoppsan Samsung, detta var ju inte så bra:
https://gizmodo.com/a-bug-in-samsungs-default...

#nyhetstips

Hoppsan hejsan. Låter inget kul alls! Tack för tips!

Bevaka tråden