Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd (utan resultat!)

Tråden skapades och har fått 728 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-06-18 15:20
Ursprungligen av Dalle:

Start your engines! Nu börjar en period av minst 26 timmar motorsport, nonstop! Endast snabba depåbesök på muggen är tillåtna...
Fler som ska försöka se nästan allt?

Gjorde det tidigare om åren men nu skall jag försöka tuna in då och då och följa alla highlights efterhand som de läggs upp

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-06-18 20:44
Ursprungligen av HåkanE:

Någon som vet varför F1 loppet körs så sent denna helgen? Starten är kl. 17:00 lokal tid vilket blir 15:00 här i Sverige. Normal start är ju kl. 14:00?!?

För att det inte ska krocka med målgång i Le Mans skulle jag gissa.

Ursprungligen av Vassius:

För att det inte ska krocka med målgång i Le Mans skulle jag gissa.

Verkar vettigt!

  • Medlem
  • 2016-06-19 02:52

Någon mer som fortfarande är vaken? Snart är vi halvvägs.

Ursprungligen av Dalle:

Någon mer som fortfarande är vaken? Snart är vi halvvägs.

Gav upp vid 2-tiden, en stressig dag framför en nu.

  • Medlem
  • 2016-06-19 11:56

Själv slocknade jag i soffan runt 5:30 i morse. Nu börjar man bli rejält sliten.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-06-19 13:31
Ursprungligen av Dalle:

Någon mer som fortfarande är vaken? Snart är vi halvvägs.

Vi hade barnvakt över natten. Tråkiga småbarnsföräldrar som vi är så prioriterade vi sömn. En helkväll med F1 och GP2 blev det igår i alla fall, och GP2 sprintrace till frukost. Skön helg!

  • Medlem
  • 2016-06-19 13:45
Ursprungligen av Dalle:

Själv slocknade jag i soffan runt 5:30 i morse. Nu börjar man bli rejält sliten.

Gav med upp vid 2 snåret

Alltid lika imponerad över hur LMP1 flyger förbi GT bilarna så att de nästan står stilla och att det efter mer än 22 timmar bara är 30 sek ca mellan 1 an och 2 an

Snart start i F1 med

  • Medlem
  • 2016-06-19 14:16

Helt otroligt att det skiljer så lite. Just nu är det 44 munter kvar och det skiljer 26 sekunder i LMP1. Hoppas Toyota tar hem det hela.

Nu får Le Mans rulla på på datorn så får TVn förmedla F1-loppet.

  • Medlem
  • 2016-06-19 14:59
Ursprungligen av Dalle:

Helt otroligt att det skiljer så lite. Just nu är det 44 munter kvar och det skiljer 26 sekunder i LMP1. Hoppas Toyota tar hem det hela.

Nu får Le Mans rulla på på datorn så får TVn förmedla F1-loppet.

Ja vad säger man det är Le Mans

  • Medlem
  • 2016-06-19 15:01

Toyotan rullade i 23 timmar och 55 minuter. Sen sket det sig.

  • Medlem
  • 2016-09-05 23:44

Viasat Sport rapporterar att CVC Capital Partners avser att sälja sina andelar i F1 till affärsmannen John "Darth Vader" Malone för omkring 72 miljarder kronor.

Rent instinktivt vill jag bara sucka högt och sedan spy. Ännu en som ska bli rik(are) på F1. Och notan hamnar hos konsumenterna i form av ännu högre licenspengar för tv-bolagen.

Ursprungligen av Dalle:

Viasat Sport rapporterar att CVC Capital Partners avser att sälja sina andelar i F1 till affärsmannen John "Darth Vader" Malone för omkring 72 miljarder kronor.

Rent instinktivt vill jag bara sucka högt och sedan spy. Ännu en som ska bli rik(are) på F1. Och notan hamnar hos konsumenterna i form av ännu högre licenspengar för tv-bolagen.

Ja, pröjsar man 72 miljarder förväntar man sig nog en rejäl slant i avkastning och du har förmodligen helt rätt i vart pengarna kommer att tas ifrån.

Ursprungligen av Dalle:

Viasat Sport rapporterar att CVC Capital Partners avser att sälja sina andelar i F1 till affärsmannen John "Darth Vader" Malone för omkring 72 miljarder kronor.

Rent instinktivt vill jag bara sucka högt och sedan spy. Ännu en som ska bli rik(are) på F1. Och notan hamnar hos konsumenterna i form av ännu högre licenspengar för tv-bolagen.

Jag tror tvärtom och ser positivt på det. Fler mediakanaler för F1, rättvisare fördelning av pengarna till stallen, stallen kan gå in och bli delägare i F1, länderna som arrangerar F1 får mer att säga till om och bli mer ansvariga lokalt, billigare att arrangera lopp (kanske vi äntligen kan få ett i norden igen?) osv..

Mycket är låst till 2020 med avtal redan, lär hända saker innan det men först efter 2020 tror jag man får se större skillnader.

  • Medlem
  • 2016-09-06 18:26

@keptang Hoppas att det stämmer.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2016-09-06 20:08
Ursprungligen av Dalle:

@keptang Hoppas att det stämmer.

Janne ser också positivt på ägarbytet.
http://www.viasatsport.se/sport/motorsport/ny...

Verkar som nya ägaren är mer intresserad av att bygga upp varumärket F1 än att suga pengar ur det som nuvarande ägare. Hoppas det gäller även efter köpet...

Intressanta nyheter / rykten / skvaller / ... för det här forumet: http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/17602892/apple-linked-mclaren-takeover

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2016-09-21 19:38

Vore så klokt om Apple som otroligt starkt varumärke gav sig in i leken med Honda / bara en kort tids fråga att det teamet kommer nå topp resultat
Har ju medvetet varigt under uppbyggnad med Alonso o Button med all deras erfarenhet / dock hörde ett skvaller om att Alonso möjligen kommer lägga av ?! / o hur Cool kommer den kärran bli ??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-21 22:01

Alonso lämnade ju Ferrari ett halvår för tidigt för att få det. Men nu - äntligen - kan han få CarPlay!
Det ryktas dessutom att nästa P1:a blir utan aux-ingång till stereon...

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2016-09-21 22:14

Hmm som han utryckt det anser han att F1 är ingen riktig Racing längre mer en teknik stuga där man mer eller mindre är en robot styrd injenör pilot där man skall hålla reda på alla dessa små vred som knappar under race pace / kan iof förstå honom. F1 är sig tyvärr inte sig likt sen glans dagarna med rå motorer som kurbs tagningar med skitiga overaller o bensin stänk. Dock hyffsat betalt ??

Honda köpte ut honom för att just utveckla vagnen o det har dom gjort med råge..

Ska bli kul att se en F1 bil när Jony Ives har fått fria händer. En ratt i borstad aluminium med en enda knapp...

  • Medlem
  • 2016-10-20 22:36

En 24 minuter lång intervju med vårt svenska F1-hopp.

http://www.viasatsport.se/sport/motor/nyheter...

  • Medlem
  • 2016-11-20 17:38

Dags att starta upp säsongen, Formula E imorgon kl 20 med Felix Rosenqvist!

Williams FW40 först ut från F1;

  • Medlem
  • 2017-02-17 11:22

Underbart! Trodde ingen följde motorsporten längre på 99mac, med tanke på hur tyst det har varit.
Williams-bilen ser för övrigt läcker ut. Efter att ha lyssnat på F1-podden med Blomqvist & co så är jag sugen på att se Saubern också.

Ursprungligen av Dalle:

Underbart! Trodde ingen följde motorsporten längre på 99mac, med tanke på hur tyst det har varit.
Williams-bilen ser för övrigt läcker ut. Efter att ha lyssnat på F1-podden med Blomqvist & co så är jag sugen på att se Saubern också.

Legat i ide.

Wehrlein missar första testerna i Barcelona pga kraschen i RoC, Giovinazzi kör istället.

Datum för presentation av bilarna;
20 Feb Sauber F1 Team
21 Feb Renault
22 Feb Sahara Force India F1
23 Feb Mercedes AMG Petronas
24 Feb McLaren Honda
24 Feb Scuderia Ferrari
26 Feb Red Bull Racing
26 Feb Haas F1 Team
26 Feb Scuderia Toro Rosso

Sauber C36.

  • Medlem
  • 2017-02-20 11:08

Äntligen börjar det röra på sig. Nu blir det en "intensiv" vecka då bilarna ska presenteras.

Renault RS17.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-21 18:34

Nu på söndag i Hallstavik, en av de mest fantastiska motorsporterna!!

Välkomna!

Bevaka tråden