Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook populäraste plattformen bland svenskar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Internetstiftelsen i Sverige (IIS) har publicerat ny statistik om sociala medier. Vi använder sociala medier i genomsnitt 7 timmar i veckan och Facebook är populärast.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-10-17 15:32

Jag gillar inte ordet "populärast". Vi är många som använder Facebook utan att därför gilla det särskilt mycket. Därtill är vi nödda och tvungna, av olika skäl. Orden "mest använd" är mer neutralt.

Även om Facebook är populärast att hänga på så har säkert sättet att använda Facebook på ändrats. För den enskilde användaren känns Facebook mer dött än vad det i själva verket är. Fler besök men mer passivt. Att tassa runt är typiskt svenskar.

Det har skett en glidning från privat och vänner till mer grupper och nyheter. Fler hänger runt sina intressen än sina vänner och vänner delar inte vardag i samma utsträckning som förr. Folk kommenterar och "gillar" mer sällan. Det måste vara något extra unikt för att väcka känslor, samt att det är vanligare att folk kommenterar varandras åsikter mer än själva inlägget. "Kom inte här och tyck något jag inte tycker". Eller "Jag vet bättre än dig".

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2016-10-18 09:15
Ursprungligen av Giljan:

Även om Facebook är populärast att hänga på så har säkert sättet att använda Facebook på ändrats. För den enskilde användaren känns Facebook mer dött än vad det i själva verket är. Fler besök men mer passivt. Att tassa runt är typiskt svenskar.

Det har skett en glidning från privat och vänner till mer grupper och nyheter. Fler hänger runt sina intressen än sina vänner och vänner delar inte vardag i samma utsträckning som förr. Folk kommenterar och "gillar" mer sällan. Det måste vara något extra unikt för att väcka känslor, samt att det är vanligare att folk kommenterar varandras åsikter mer än själva inlägget. "Kom inte här och tyck något jag inte tycker". Eller "Jag vet bättre än dig".

Sanning. Hade det inte varit för grupperna hade jag slutat för länge sen.
Men de har ersatt forum.

1
Bevaka tråden