Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formac Gallery 19" TFT ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-24 10:13

Finns det någon som har provat dessa skärmar Formac Gallery 19" TFT

Verkar som dom skulle vara bra eller har man fel ?

// Zyxx

Deras 17" är super. Bästa TFT i den storleken jag testat. Jag skulle dock fundera på hur de 2 tummen är värda. du får inga fler pixlar och med det ingen större arbetsyta än med en 17". Vid filmvisning, visst men annars ger ytan inte så mycket. Hade det funnits en 17" med 1600x1200 hade jag köpt den men nu tittar jag istället på en 20" TFT bara för att få den upplösning som jag behöver.

På Dells Lap Top kan man få en 15" med 1600x1200 med suverän kvalitet. Varför kan man inte få en sådan till en stationär?

Som sagt behöver du arbetsytan så titta på desas 20" och om 1280x1024 räcker, titta på 17 tummaren. 19" halkar lite mellan två stolar tycker jag.

Hade deras 20" bara haft VGA och sVHS så hade jag köpt den på stubben, nu blir det nog en Dell för min del.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-25 07:08

Om man ska gämföra med Apple studio 17" och Formac Gallery 17"
finns det någon större skilnad då ?

Finns det olika ver av Apples 17" TFT ?

Formac Gallery är ju annars mycket snygg att se på : )

  • Oregistrerad
  • 2003-08-25 08:33

Min åsikt:

Tänk inte bara på "arbetsyta" (upplösning) utan oxå på hur småplottrigt det blir (upplösning i förhållande till ytan)... För hög upplösning på för liten skärm gör bara att det blir pilligt att se (vad har hänt med 'heliga' 72dpi)...
Se till att digitalanslutningen funkar : att köra TFT på analogsignal tar - enligt mig - bort halva nöjet

Citat:

Skrevs ursprungligen av Zyxx
Om man ska gämföra med Apple studio 17" och Formac Gallery 17"
finns det någon större skilnad då ?

Finns det olika ver av Apples 17" TFT ?
Formac Gallery är ju annars mycket snygg att se på : )

Jag tycker helt klart att formacs har bättre kvalitet. Vi har flera av båda och skillnaden är stor.

Vilken sedan är snyggast är en smaksak...

Jag funderar på att köpa en Formac Gallery 1900 OX. Verkar dock som om Apple har något nytt på gång. Frågan är om det är ny teknik bakom själva bildskärmen eller om det bara är ustidan, själva designen (för att passa G5) som kommer att vara ny.

Vet någon?

Är det någon ny teknik vad gäller TFT-skärmarna på G?
Hade ju varit trevligt att slippa döda pixlar...

  • Oregistrerad
  • 2003-08-25 16:53

Värre är nog att Formac kommer att sluta distribueras i Sverige om ingen vill ta över agenturen. Det blir väl antagligen Macoteket som tar upp detta i så fall.
Fråga mig inte hur jag vet det. Det stämmer ändock. Formac får du vänta på.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Värre är nog att Formac kommer att sluta distribueras i Sverige om ingen vill ta över agenturen. Det blir väl antagligen Macoteket som tar upp detta i så fall.
Fråga mig inte hur jag vet det. Det stämmer ändock. Formac får du vänta på.

Jasså?
Ja, nu står det står ju på Macotekets webbsida att "produktens levernasdatum har överskridits". Aj, aj.
Det var ju synd.

Det kommer alltså att dröja säger du?
Vad ska man satsa på då?

1
Bevaka tråden