Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finder / sidofältet /ser inte ut som vanligt

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är plötsligt nästan tomt i sidofältet och mycket är borta tex har dropbox försvunnit, "huset" är borta. Hur gör jag för att se den vanliga visningsläge i sidofältet?
Det står bara 2 saker där:
Enheter: Min macbookpro
Delat:
min airport time capsule

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-02-15 15:19

Under menyn Finder hittar du Inställningar - Sidofält, där kan du ställa in vad som ska visas

Ursprungligen av Gnulia:

Under menyn Finder hittar du Inställningar - Sidofält, där kan du ställa in vad som ska visas

Tack Gnulia för hjälpen! Nu har jag fått tillbaka huset och skrivbordet. Det är bara dropbox /camera uppload som inte är med att välja på listan i inställningar.
Ikonen finns på datorns-menyn där uppe. Det går inte att dra den i Finder. Hur ska jag göra?.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-02-15 16:12

Öppna dropboxmappen, markera och dra dropboxsymbolen till sidofältet, alternativt välj Arkiv - Lägg till i sidofältet

Ursprungligen av Gnulia:

Öppna dropboxmappen, markera och dra dropboxsymbolen till sidofältet, alternativt välj Arkiv - Lägg till i sidofältet

Tack för hjälpen! nu är allting tillbaka på plats!

relaterad fråga

Ursprungligen av Gnulia:

Öppna dropboxmappen, markera och dra dropboxsymbolen till sidofältet, alternativt välj Arkiv - Lägg till i sidofältet

Hej, lägger till en (i mitt tycke) relaterad fråga... hoppas på tips!
Tidigare fanns en mapp med "senaste dag" och "senaste vecka" i sidofältet. Den är borta sen något OS. Nu har jag lärt mig här hur man skapar en genväg till mappar i sidofältet, men hur gör man mappen som lagrar filer som ändrats under senaste dygnet...

Tacksam för tips

stort tack

Funkade! Hurra! Tack

1
Bevaka tråden