Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft håller event 26 oktober

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hösteventen avlöser varandra, och näst på tur står Microsoft som presenterar nya produkter senare i oktober.

Läs hela artikeln här

"99mac kommer självklart att rapportera om alla nyheter som Microsoft visar upp 26 oktober"

Är det så självklart? Detta är väl en sida för Apple och deras produkter? Kan ni inte hålla nyheter om Microsoft på Sweclockers istället?

Kollar man nyhetsflödet nu så är det till stor del artiklar om saker som inte rör Apple. Jag kan läsa dessa nyheter på andra ställen.

Kommer hit för nyheter om Apple och deras produkter. Ska detta bli en sida med blandade nyheter som så många andra så finner jag ingen anledning till att komma hit längre. Finns många som gör det jobbet bättre.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-10-11 14:09

Jag kan tycka att det är intressant att läsa om annat också. Men jag läser inte alla inlägg om Microsoft eller Android, en del hoppar jag över.

Ursprungligen av mjewl:

"99mac kommer självklart att rapportera om alla nyheter som Microsoft visar upp 26 oktober"

Är det så självklart? Detta är väl en sida för Apple och deras produkter? Kan ni inte hålla nyheter om Microsoft på Sweclockers istället?

Kollar man nyhetsflödet nu så är det till stor del artiklar om saker som inte rör Apple. Jag kan läsa dessa nyheter på andra ställen.

Kommer hit för nyheter om Apple och deras produkter. Ska detta bli en sida med blandade nyheter som så många andra så finner jag ingen anledning till att komma hit längre. Finns många som gör det jobbet bättre.

Jag förstår ditt resonemang. Som vi ser det är det dock ett naturligt val att i viss mån bredda oss och skriva inte bara om Apple, utan också om dess konkurrenter och mobil teknik i allmänhet. Som du själv uppmärksammat är det heller inget nytt, utan 99mac har länge också följt tillverkare som Google, Microsoft och Samsung. Dels har det hänt mycket i teknikvärlden de senaste tio åren - allt mer tjänster och lösningar fungerar mellan flera olika plattformar, och inte minst är det många fler användare idag som hoppar och växlar mellan flera märken (kanske Mac som dator, Android som mobil osv).

Samtidigt har det hänt mycket med Apple. De har breddat sig, lanserat ett antal nya produktkategorier och i allt större utsträckning börjat erbjuda tjänster och rentav appar på andra plattformar (Apple Music för Android till exempel). Vi försöker spegla den verkligheten i vår täckning, och det tror jag faktiskt gör oss till bättre Apple-bevakare. För mig blir det aldrig så tydligt vilket speciellt företag Apple är som när vi jämför med konkurrenterna. Hur olika teknikjättar på ett ytligt plan gör samma sak, men med helt olika utgångspunkt och filosofier bakom.

Så ja, därför är det för oss självklart att även hålla koll på vad Microsoft, Google och de andra har för sig. Men jag ser vad du skriver, och vill jättegärna ha respons om vår rapportering. Det handlar inte bara om vilka event vi bevakar, utan inte minst frågan om vilken slags sajt 99mac ska vara i framtiden. Feedback och kommentarer från läsarna betyder där oerhört mycket!

1
Bevaka tråden