Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook sent 2009, 2Gb Ram och Sierra

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag formaterade om och installerade Sierra och fick en skitseg dator.
Gjorde en massa ominstallationer, utförde kommandon och tips efter konstens alla regler men inget blev till det bättre. Från hårddisken hördes ljud som om den hamnade i någons sorts loop.

Allt blev till det bättre när jag gick tillbaka till El Capitan, MacBooken tuffar nu på förvånsavärt bra!

Är det någon som lyckats få en MacBook (sent 2009, 2Gb Ram) att fungera med Sierra?

Det kan vara tillfälligt, om den till exempel vill indexera hårddisken och ditt bildbibliotek efter installationen. Öppna Activity monitor och se om något arbetar hårt. I så fall får du låta datorn stå och tugga klart.

Alternativt hänger det på minnet. 2 GB är inte mycket och om det tar slut kommer den börja läsa och skriva till disken mycket. Även detta kan du se i Activity monitor.

  • Medlem
  • 2016-10-08 17:46

Jag testade Sierra i Geekbench och prestandan var något bättre än i El Capitan. Å andra sidan ökar ständigt antalet processer, så bänkmätningsprogram säger inte hela sanningen. Utan andra program öppna är antalet processer cirka 250 i Sierra. Jag har inte Siri aktiverat. Snow Leopard ligger på cirka 50 processer, Mountain Lion på cirka 100, och sedan har det successivt ökat. Kraftigt. Ska man få Sierra att flyta på bra behöver man en SSD och mer RAM.

Roligt att höra att Sierra är snabbare, skaffar en SSD och mera RAM och testar så småningom. Ja, jag var nog för het på gröten och gav nog indexeringen inte den tid den behövde (den fick tuggga i ca en halv timma).

Tack för era svar och ha det gott!

1
Bevaka tråden