Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gamla Apple TV försvinner

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple TV tredje generationen har försvunnit från Apples webbplats, och nu finns bara den fjärde generationen kvar att köpa.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-05 21:50
Ursprungligen av Redaktionen:

Apple TV tredje generationen har försvunnit från Apples webbplats, och nu finns bara den fjärde generationen kvar att köpa.

Läs hela artikeln här

Jag har fortfarande kvar mina ATV3... Första gången jag köpte nya ATV4, när den var helt ny, returnerade jag den eftersom gränssnittet hade blivit vitt i.s.f. svart (lyste upp hela vardagsrummet på en 55" OLED-TV), det inte gick att söka i filmbiblioteket (så som det går att söka i musikbiblioteket), och det inte fanns något Blutooth-stöd för Apples eget tangentbord.

Nu när Apple äntligen har kommit med en större programuppdatering till ATV4 som skulle åtgärda dessa funktionsbrister är det tyvärr bara att konstatera att Apple åter har misslyckats med denna produkt: Det alternativa mörka gränssnittet är inte alls svart, utan grått -- på min OLED-TV släcks pixlar som skall vara svarta i ATV3-gränssnittet, men i ATV4-gränssnittet släcks inte pixlarna utan lyser i mörkgrått, plus att när man spelar musik är det fortfarande vitt runt skivomslaget, inte svart/grått. Det låter kanske som en bagatell, men har man som sagt en 55" OLED-TV lyser skärmen upp hela vardagsrummet vilket väldigt sällan är önskvärt...

Sedan finns det fortfarande ingen sökfunktion i filmbiblioteket, vilket är helt obegripligt -- det är ju så smidigt att kunna söka på t.ex. artist, album eller låttitel i musikbiblioteket, och på samma sätt vill man kunna söka på t.ex. filmtitel, skådespelare eller regissör i filmbiblioteket för att välja film, utan att först behöva gå och sätta sig framför iTunes på datorn för att hitta det man söker.

Två väldigt enkla men för min del fundamentala önskemål:
1) Låt det mörka gränssnittet vara genomgående helt svart som på ATV3 (med släckta pixlar på OLED-skärmar)
2) Låt användare kunna söka i filmbiblioteket på samma sätt som i musikbiblioteket

Jag returnerade ATV4 även denna gång. Tredje gången gillt nästa år, Apple..?

Jag har kodskydd på mina appar. När man får upp den på det svarta temat är det inte vackert. Lyser upp hela staden jag bor i typ. Ibland kan man undra hur dom tänker. Småfel i temat överallt.

Lite off kanske då artikeln handlar om 3an. Drogs med av inlägget över.

1
Bevaka tråden