Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratisversion av Spotify öppnar webbsidor med reklam och skadlig kod

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Användare som kör gratisversionen av Spotify rapporterar att spelaren öppnar webbsidor som innehåller reklam och även skadlig kod.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2016-10-05 16:30

Ett alternativ är förstås Spotifys webbspelare. Plus Ublock.

Pi-hole här. Inte ett skit har kommit genom. + är att man får Spotify utan reklam också.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-10-05 19:58

Eller är man inte så jävla snål och istället betalar dessa fjuttiga 99:- i månaden.

PS.
"-Men jag har inte råd, jag är student, massa annat att betala". Alltid detta skitsnack, strunta i att dricka en öl ute eller den där pizzan så är det kirrat. DS.

Ursprungligen av phreakii:

Eller är man inte så jävla snål och istället betalar dessa fjuttiga 99:- i månaden.

PS.
"-Men jag har inte råd, jag är student, massa annat att betala". Alltid detta skitsnack, strunta i att dricka en öl ute eller den där pizzan så är det kirrat. DS.

Nu vet ju inte du vad jag köper och inte köper. Jag köper jävligt mycket musik/film m.m. Så snål är iaf inte ja. Skippar lite reklam. Skyldig! Tur var la det. Annars hade man haft detta skit också.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-10-05 21:15
Ursprungligen av SweSG:

Nu vet ju inte du vad jag köper och inte köper. Jag köper jävligt mycket musik/film m.m. Så snål är iaf inte ja. Skippar lite reklam. Skyldig! Tur var la det. Annars hade man haft detta skit också.

Nu var kanske inte mitt inlägg riktat enbart åt dig utan som ett svar mot artikeln. Någon kände sig träffad iaf he he. Men det var ju också en bra ursäkt, att man redan köper en massa musik. Vad gör då 99:- för en musikbank extra? On the fly, även i mobilen. Finns säkert något gratisknep där också iofs. Strunt samma. Ngt spred sig genom en gratistjänst, whatever. Lite som, "-Man får vad man betalar för". Peace

Ursprungligen av phreakii:

Nu var kanske inte mitt inlägg riktat enbart åt dig utan som ett svar mot artikeln. Någon kände sig träffad iaf he he. Men det var ju också en bra ursäkt, att man redan köper en massa musik. Vad gör då 99:- för en musikbank extra? On the fly, även i mobilen. Finns säkert något gratisknep där också iofs. Strunt samma. Ngt spred sig genom en gratistjänst, whatever. Lite som, "-Man får vad man betalar för". Peace

Grejen är la att man börjar bli så trött på alla som tror man inte köper nått bara för man blockerar lite reklam. Jag använder Spotify lite som provlyssna innan köp. Finns faktiskt folk som vill äga sin musik fortfarande. Vill inte starta nått krig eller så. Ha en fin kväll!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2016-10-05 22:47
Ursprungligen av phreakii:

Eller är man inte så jävla snål och istället betalar dessa fjuttiga 99:- i månaden.

PS.
"-Men jag har inte råd, jag är student, massa annat att betala". Alltid detta skitsnack, strunta i att dricka en öl ute eller den där pizzan så är det kirrat. DS.

Att betala Kr. 99:- i månaden har jag nog råd med, men jag gör det inte. Kvaliteten är på tok för dårlig till att jag är villig att betala för musiken via Spotify. Vill jag köpa musik, så köper jag den på god, gammaldags vinyl.

  • Medlem
  • International user
  • 2016-10-06 00:52
Ursprungligen av SweSG:

Grejen är la att man börjar bli så trött på alla som tror man inte köper nått bara för man blockerar lite reklam. Jag använder Spotify lite som provlyssna innan köp. Finns faktiskt folk som vill äga sin musik fortfarande. Vill inte starta nått krig eller så. Ha en fin kväll!

Det ville inte jag heller : ) Och jag förstår dig, med att äga sin egen musik.

Att betala för Spotify är valfritt, ett medvetet val från min sida iaf, som ger mig möjlighet att spela en massa musik jag inte har på skiva(än). TV-licens å andra sidan är ett rån där staten tvingar alla som innehar en tv att finansiera ett mediainnehåll som man inte tittar på.

Jag har delvis annan musik i spotify än jag har på cd o lp, mycket latinskt...

  • Medlem
  • International user
  • 2016-10-06 15:19
Ursprungligen av phreakii:

Eller är man inte så jävla snål och istället betalar dessa fjuttiga 99:- i månaden.

PS.
"-Men jag har inte råd, jag är student, massa annat att betala". Alltid detta skitsnack, strunta i att dricka en öl ute eller den där pizzan så är det kirrat. DS.

Ja de som driker öl och äter pizza har nog råd med spotify också. Pappa betalar. De andra då?

Nåja, själv använde jag inga tjänster jag inte kunde betala för, det betydde ingen TV under mina studie år. Så det handlar även om diciplin och moral. Men Pizza och öl argumentet är uselt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-06 15:39

Spotify har idag meddelat att de identifierat orsaken till dålig reklam för de med gratiskonton.
https://community.spotify.com/t5/Ongoing-Issu...

(99mac-artikeln är uppdaterad, men det är ju inte säkert man upptäcker det mitt i denna diskussion om studentekonomi...)

  • Medlem
  • Lund
  • 2016-10-06 23:40
Ursprungligen av IngoX:

Spotify har idag meddelat att de identifierat orsaken till dålig reklam för de med gratiskonton.

Vore ju intressant att veta om man löst det permanent med nya rutiner eller om det bara handlar om en avstängd annonsör eller liknande så att det är fritt fram att utnyttja säkerhetshålet i framtiden.

1
Bevaka tråden